Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Ok, hon hade 37,5 imorse, normalt brukar hon ligga runt 36,8 så får hålla koll på tempen idag då. Hoppas det är något tillfälligt bara så hon slipper bli sjuk stackaren :(

Hoppas det går över fort! F hade också 37,5 en morgon för några vackor sedan, men det blev aldrig värre än det + lite hostande, rosslande och slemkräks, så det behöver inte vara så illa. Morgonen därpå hade han 37,2 vilket jag skulle kalla något förhöjt, och dag tre var han nere på normaltemp igen :)

KL

Vad räknas som feber när dom är såhär små? A börjar bli lite småhängig och hostar en del :(

Enligt barnläkaren igår så var normal temp upp till 37,2. 37,3-38,5 var förhöjd temp och över det feber. Jag har alltid dragit en magisk gräns vid 38 grader.

*kl*

Erat snack om feber smittade visst av sig. Isaac vaknade gråtandes (3 åringen) och kved över att han hade ont. Kände hur varm han var och tog tempen, 40.2 grader! Gav honom en värktablett och nu har han börjat få mer vettig temperatur.. lilla hjärtat!

Hoppas det går över fort! F hade också 37,5 en morgon för några vackor sedan, men det blev aldrig värre än det + lite hostande, rosslande och slemkräks, så det behöver inte vara så illa. Morgonen därpå hade han 37,2 vilket jag skulle kalla något förhöjt, och dag tre var han nere på normaltemp igen :)

Hon hade 37,2 imorse så hoppas det är nere på normaltemp imorgon. Hon hostade upp lite slemspyor igår. Hon är allmänt piggare, gladare och jollrat en massa idag så det går åt rätt håll :)

Sitter uppe med en febrig och hostig grabb. Samt en pigg liten tös. Ser ut att bli lite sömn för mig inatt igen :grin:

Hoppas ni fått sova lite i natt i alla fall!

I natt så åt A och sen var vi upp och bytte blöja och jag var på toa. När vi la oss igen så hade han glömt att han ätit och skulle absolut äta igen och han gav sig inte förrän han fick mat igen (sen försökte jag väl inte jättemycket annat heller, vill inte väcka storebror 00:30 direkt). Knasunge!

Nu ska vi ta och klä på oss, mata bebis och ge oss av mot BVC igen. Enmånadskontroll och liten extrakoll av hans andning. Fast han har blivit mycket bättre - jag har inte sköljt med koksalt en enda gång i natt! :)

Trazel skönt att du du inte har haft uppdateringar mitt i natten som de två senaste nätterna, det måste betyda att du fått sova lite mer i natt.

Själv är jag på väg till efterkontroll idag.

*kl*

Vad jobbigt med snoriga och febriga barn! Hoppas alla kryar på sig snart!

Här hemma har vi börjat landa i bebisföräldraskapet :) igår var första dagen jag var ensam med Julius en hel dag och det funkade utmärkt. Julius hade lite förhöjd temp och sov mest hela dagen vilket gör mig orolig då han ju äter antibiotika för att inte få urinvägsinfektion så jag var orolig att den inte funkade som den skulle och det sista jag vill är ju att den fungerande njuren ska få jobba ännu hårdare.. Hade tid på BVC men de verkade inte oroliga då tempen inte var jättemkt förhöjd (37,6) så avvaktade och igår kväll hade han 37,3. Ska hålla koll under dagen idag också men han verkar redan mkt piggare idag.

Han vägde 4100g och var 55,7cm lång så han hade dragit iväg lite på längden :)

Annars är jag imponerad över er som har två barn varav syskonet inte är så gammalt, tycker jag har fullt upp med bebis och då är ju mina stora barn i skolan på dagarna! Hur fixade jag det när de var små med två blöjbarn? 18månader mellan dom.. Eller har jag bara blivit gammal helt enkelt? ;)

Hur man fixar två blöjbarn samtidigt? :p Man har inget val... ;) Nu har ju jag turen att sambon är hemma mycket också. Jag är egentligen bara själv med barnen tisdag-torsdag från morgon till kväll, men då är ju storebror på dagis 9-14 också. :) Men det är ju en kamp att ta sig dit och hem om man inte har storebror med på noterna... Det har inte hänt bara en gång att jag haft Alvin i babyskyddet i ena handen och storebror på andra armen. Just i den stunden vet man att man lever! ;)

Vi har varit på BVC. Läkaren gav väl samma slutsats om andningen idag, men jag tycker det blivit bättre. Pratade med sköterskan om mjölkallergin och hon konstaterade väl mest att jag hade bättre koll på det än många andra. ;)

Han väger 4725 gram nu (+450 gram) och är 56 cm (+1,5 cm), tio dagar sen sist vi var där. Han växer som ogräs i alla fall! :D

Imorse var tempen nere på 37.0 så det är ju bra. Däremot har hon blivit slemmigare i halsen så var tvungen att skölja med koksalt två ggr inatt.
Många på sambons jobb som är förskylda så han har nog fått nåt skit med sig hem. Jag har också mått småkonstigt senaste veckan. I tisdags hade jag undertemp (35,5) och var snurrig och illamående.
Vill att det ska bli sommar nu så den värsta förskylningstiden ska vara över!

Trazel skönt att du du inte har haft uppdateringar mitt i natten som de två senaste nätterna, det måste betyda att du fått sova lite mer i natt.

Själv är jag på väg till efterkontroll idag.

Japp, idag har det äntligen vänt! :D

Efterkontroll... Jag har förstått att de är väldigt olika beroende på vilken BM man träffar. Min förra BM gick bara igenom förlossningen och undrade om jag hade några frågor. På föräldrautbildningen berättade nuvarande BM att man skulle göra en massa saker, däribland gynkoll för att se att man kunde knipa ordentligt. Jag får erkänna att jag börjar tröttna på alla dessa gynundersökningar, känns som att jag gjort mitt på det planet för en bra tid framöver. Blir väl så när barnen kommer så tätt.

Jag längtar också massor till våren och sommaren så de värsta förkylningstiderna ska vara över!

Japp, idag har det äntligen vänt! :D

Efterkontroll... Jag har förstått att de är väldigt olika beroende på vilken BM man träffar. Min förra BM gick bara igenom förlossningen och undrade om jag hade några frågor. På föräldrautbildningen berättade nuvarande BM att man skulle göra en massa saker, däribland gynkoll för att se att man kunde knipa ordentligt. Jag får erkänna att jag börjar tröttna på alla dessa gynundersökningar, känns som att jag gjort mitt på det planet för en bra tid framöver. Blir väl så när barnen kommer så tätt.

Jag tycker som dig Trazel. Drar mig fruktansvärt för denna efterkontroll... då jag verkligen inte har lust att ännu en gång ligga med särade ben. Känner att jag känner min egna kropp väldigt väl... och har hittils inga problem med varken knipandet eller att gå på toa. Känns inte som att jag har fött barn för ca 5 veckor sedan. :p Så tycker de borde vara valfritt om man vill göra gynkollen eller inte... men har också hört att det skiller sig från BM till BM.. så hoppas jag slipper de på mitt ställe....

Känner faktiskt att blir jag orolig över något eller märker att min kropp förändras så är det ju lätt att ringa om en egen gyn tid och bli kollad. :angel:
Men jag är kanske tramsig!

Alltså, jag har inga problem med gynkontroller. Det är inte värre än att gå till tandläkaren enligt mig, men jag skulle tröttna på att gå till tandläkaren också... ;)

Jag har äntligen kommit mig för att köpa nya amnings-BHar. Det slutade med att jag klickade hem några i förhoppningsvis rätt storlek på nätet. Jag kommer ju aldrig iväg och köper några... :crazy:

*kl*

37,5 idag igen. Undrar om det är läge att ringa barnkliniken och kolla? Vill inte vara nojig men är ju orolig på grund av hans njure.
Han är pigg och så iaf..

Hade inte läkaren sagt som han gjorde i tisdags om förhöjd temp och feber så hade jag inte reagerat det minsta på 37,5. Det gör jag nog inte nu heller, är det bortåt 38 grader så börjar jag nog fundera.

Är du orolig så ska du ju höra med barnkliniken. Din bebis är ju lite speciell om han redan går på antibiotika... :) Är det ingen fara så kommer de säga det åt dig när du ringer och då kan du ta det lugnt ju.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar