Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Nej jag hade inte heller reagerat på 37,5 om bebisen är pigg i övrigt. Jag tror nog art vi är lite väl nojiga när det gäller Julius på grund av hans sjukdom. Har iaf bestämt mig att avvakta och se hur tempen är på eftermiddagen.

Hade inte läkaren sagt som han gjorde i tisdags om förhöjd temp och feber så hade jag inte reagerat det minsta på 37,5. Det gör jag nog inte nu heller, är det bortåt 38 grader så börjar jag nog fundera.

Är du orolig så ska du ju höra med barnkliniken. Din bebis är ju lite speciell om han redan går på antibiotika... :) Är det ingen fara så kommer de säga det åt dig när du ringer och då kan du ta det lugnt ju.

KL

Vad tråkigt att så många bebisar är förkylda :( Viktor är helt klart på bättringsvägen. Men det är otroligt vad mkt snor en sån liten näsa kan innehålla, inte konstigt att det är svårt att andas.

Westernsuzie: Hur går med med lilla Ellie? Hoppas ni har fortsatt framgång med den mjölkfria kosten :)

Trazel: Det där med att beställa amningsBH har jag provat, har en liten hög med odugliga BH här hemma :mad: Får ge mig iväg på shoppingtur när RS-viruset har lugnat sig lite...

Jag hoppas jag har bättre tur med passformen då! Annars blir jag galen. Fast det var bara att skicka tillbaka om det inte passade därifrån jag beställde. :)

Grabben är fortfarande febrig, men Freja verkar klara sig *ta i trä*. I natt fick vi sova 00.30-09.00 iallafall (eller ja, ammade F vid 06.30). Så idag är vi alla lite piggare.

Ska strax bege mig till mina föräldrar, jag och Freja ska få lite ensamtid :)

Skönt med lite egentid!

Här är snornäsan tillbaka hos A och jag håller nog på att få feber. Jag är ju jätteförkyld, så jag vet inte om det beror på det eller att jag har ont i ena bröstet. Det lär väl tiden utvisa...

Kl

Jobbig natt för lilla A, stackaren är slemmig och täppt. Har kört med koksaltlösning 2ggr inatt utan större resultat. Jag vaknade med ett ryck av att hon kippade eftrr andan så nu blir de morgon för min del. Har lagt henne med huvudet högre nu så får vi se om de hjälper. Tempen ligger på 36,7 igen iallafall så ingen feber.

Alvin kippar efter andan ibland också. Läkaren sa att det beror på att de inte har "kommit på" att de kan andas genom munnen än men gör det som en reflex för att inte kvävas och då kan det låta som att de kippar efter andan.

Jag vet inte hur många gånger jag sköljt A i näsan i natt. Han har vaknat för att han varit så täppt, sen blivit sköljd och somnat om. Vid halv sex fick jag honom att äta ordentligt från bröstet med stockning i i alla fall. Nu när vi vaknade så hade jag 38,5 i temp så vi får väl se om det var stockningen eller förkylningen som gjorde febern. Jag tror på stockningen eftersom jag slutade frysa rätt snabbt efter han ätit och istället svettas som en gris...

Så en supersnorig bebis och en mamma med feberfrossa har vi varit i natt! Hoppas ni andra sovit bättre! :crazy:

Varifrån beställde du? Krya på er!! Jobbigt med både mjölkstockning och förkylning :(

KL

Är det någon som ska på babysim? De har i vår by, men vet inte när vi ska börja. Känns inte aktuellt riktigt än :)

Vad använder ni för blöjor? Vi har tyckt att Pampers haft bäst passform på Viktor (Libero klämde runt låren). Men nu började strl 2 bli för liten och då köpte vi strl 3. Men det har läckt (kiss som tur är) utanför ett par ggr. Vikten på dem är 4-7 kg, och han väger knappt 6 kg så det borde ju vara rätt?

Jag beställde från GlamMom.

Jag och storebror gick på babysim och hade jätteroligt, så jag hoppas vi kan gå med Alvin med! Där sa de att barnet skulle väga mer än 4 kg och ha läkt navel. Storebror var 8-9 mån när vi började. De flesta var lite yngre och det var inga problem. :)

Vi kör med både Libero och Pampers. Jag gillar Libero mer, men Pampers är billigare. Har stl 2 på båda.

Vi har Libero,Pampers sitter inge bra,och både en och tio gånger har dom läckt kiss upp från sidan/ryggen trots nybytt blöja,vet inte vad vi gör för fel,men Libero har aldrig läckt!

Milton har upptäckt att han har händer! :D Har dom i munnen hela tiden och smackar högt och ljudligt,sen tar han ut handen och kollar på den och ler,sen åker den in i munnen igen. :D ALLT blir nerdregglat! :p

Vi började med pampers blöjor.. men tyckte de var så mycket blöja mellan benen så bytte för några veckor sedan till Libero, sitter mycket bättre på vår tjej. :laugh: Hon väger 4300 g och har storlek 2. :D

Ang babysim så har jag inte bestämt mig ännu... men väntar nog tills hon är minst 3-4 mån och lite stabilare i kroppen. :p

*kl*

Här är det inte uppåt just nu.. Den jäkla amningen strular som fan. Jag verkar ha dåligt med mjölk och J blir bara irriterad när han ska amma.. Släpper, tar om, vänder bort huvudet osv. Igår fick han faktiskt lite ersättning men eftersom jag tänkt mig att amma så ammade jag varannan timmer hela natten för jag tänkte att det kunde få igång mjölkproduktion .. Han var ju hungrig varannan timme även nu på dagen men det verkar ont om mjölk,, jag blir galen på det här! Har aldrig haft det problemet tidigare så blir galet frustrerad! Ger det ett par dagar till sen byter jag till ersättning om det fortsätter..

Några tips på hur man kan öka mjölkproduktionen?

Nattamning, se till att äta och dricka ordentligt.

Storebror ammade varannan timme i fyra månader. Det var aldrig dåligt med mat till honom, han ville ha det så... De är väl olika helt enkelt.

Jag har haft ensamtid! :eek: Sambon tog båda barnen och åkte till farmor och farfar. Jag har tagit ett låååångt bad, det hade jag inte gjort sedan jag var gravid! :D

Nu får de gärna ta och komma hem säger mitt stocknings-bröst... ;)

Jag hade egen tid igår... för första gången. Sambon och jag skulle på 2 husvisningar men ville inte släpa med Melissa då de var snö och storm här i skåne o ruggigt kallt. :grin: Så svärmor kom och fick passa M, det gick hur bra som helst... ammade o bytte blöja inann vi åkte... sen somnade hon i farmorsknä o sov i 2,5 h tills vi kom tillbaka. :D Det var riktigt härligt trots att jag tänkte på henne ett par ggr....

Nu ska vi iväg till bvc... 2 veckor sen sist... och idag är min älskling 6 v! :love:

KL

Vad tråkigt att så många bebisar är förkylda :( Viktor är helt klart på bättringsvägen. Men det är otroligt vad mkt snor en sån liten näsa kan innehålla, inte konstigt att det är svårt att andas.

Westernsuzie: Hur går med med lilla Ellie? Hoppas ni har fortsatt framgång med den mjölkfria kosten :)

Det har gått lite upp och ner kan man säga! Hon skrek ju inte alls på tre kvällar i rad när jag började med mjölkfri kost, efter det har hon tyvärr skrikit värre än någonsin :cry: så himla hemskt och jobbigt! Men nu igen helt plötsligt skrek hon knappt något i lördags kväll och igår kväll: INGENTING! Fattar ingening? Kan jag ha råkat käka något som innehöll mjölk? Eller om jag har råkat äta något annat hon inte tålde? Kan inte komma på vad det skulle kunna vara.

Oavsett vad börjar hoppet allt mer återvända, våren är på väg :love: och Ellie fyller idag två månader. De flesta kolikbarn verkar lugna ner sig runt tre månader, alltså KAN det inte vara sååå vansinnigt lång tid kvar.

Hur går det med Viktors förkylning? Håller tummarna för att det är bättre :bump:

Ät och drick ordentligt!! Jag åt dåligt ett par dygn när jag gick över till mjölkfri kost (innan jag insåg att det finns massa mjölkfria produkter och att man absolut inte behöver svälta :D ) och det kändes som mjölken nästan tog slut! Sen käkade jag på ordentligt och några dagar senare flödade mjölken igen :) så ät, vila, ta hand om dig, amma mycket och ge det några dagar verkar vara bästa knepen.

KL

Har ni fått fylla i en enkät om hur ni mår hos bvc?

Jag fick göra det för några veckor sedan och jag kan väl lägga korten på bordet och säga att jag inte har mått så där strålande bra de sista veckorna av graviditeten och nu efter förlossningen. Speciellt nu när Ellie haft kolik har det varit riktigt tungt! Alltså blev resultatet på enkäten inte så jättekul och bvc-sköterskan tyckte att jag skulle träffa en psykolog. Nu har jag faktiskt inte ringt psykologen, men däremot googlade jag lite om nedstämdhet efter förlossningen och hittade lite bra tips. Dessutom har jag hängt mer i stallet hos mina underbara hästar, försökt komma ut lite mer, träffa folk och försökt prata med min sambo om hur det känns. Och jäklar vad mycket lättare allt känns, jag har ta mig tusan känt mig riktigt GLAD flera gånger sen jag tog tag i det här och orkar med Ellies kolik bättre också :) Jag börjar nästan känna mig som förr igen! :bump:

Jag har inte fyllt i det där formuläret än. Ska göra det nästa gång, men det känns rätt bra nu. När amningen strulade som mest så var allt riktigt tungt, men jag kände ju själv vad det berodde på.

Amningen strular fortfarande, men jag börjar nog ana att det blir bättre i alla fall. :)

KL

Alicia har börjat tugga väldigt mycket på sina händer och nu är hon narig och sårig om fingrarna. Hur ska man göra för att få det att läka?
Hon tar napp, men händerna är mer intressanta för det mesta :D

Jag hade provat att smörja med miniderm. Hade det inte hjälpt hade jag satt på ett par tunna vantar tills det läkt någorlunda.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar