Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Lita inte på mängden du får ut med pumpen. Bebisen är mycket effektivare än den bästa pumpen du kan hitta. Vissa släpper inte mjölken med pump (det kan skilja för alla, både i tid och bröst).

Om jag var du skulle jag låta bebisen börja tömma det bröstet vid varje amning så att produktionen blev stimulerad, sen låta bebisen äta sig mätt på andra bröstet.

Mitt största problem nattetid är det att mina bröst blir rejält hårda pga långa avstånd mellan amningarna. Dessutom så är F så vansinnigt hungrig när hon väl vaknar, att hon blir vansinnig när mjölken inte rinner direkt när hon snuddar bröstet. Sen att det är svårare att greppa ett hårt bröst gör de ju inte lättare för henne :D

Låter ungefär som Julius, han äter typ varannan timme dygnet runt men har börjat acceptera nappen nu när han bara är snuttig egentligen och inte hungrig.

Nu ammar ju inte jag så mycket,men Milton äter ca 23,sen sover han till 03,äter då,somnar om,och vaknar/äter igen vid 05,somnar och vaknar/äter mellan 07-08,sen under dagen har han inga rutiner alls,ibland sover han 4 timmar utan mat,ibland vill han äta två gånger på en timme! Men i snitt så är det nog ungefär varannan timme på dagen också,beroende på vad vi gör. Åker vi mycket bil sover han mycket,är vi bara hemma och stökar är han vaken mycke och äter ganska ofta.

Förr åt han även kl 01 på natten,så då var det ju varannan timme från kl 23,men det målet sover han bort nu.

Han var ju hemsk i början och skulle äta hela tiden,åt tills han spydde,sen skulle han fortätta äta,och han SKREEEEEK verkligen när han inte fick äta. Vi provade med napp,även fast jag inte gillade det,och efter det så vart det mer ordning,nu kan han nöja sig med nappen i stället.

Så var det för mig när jag ammade storebror! Han åt varannan timme dagtid, sen kunde han låta bli att äta typ 22-07... Då trodde jag brösten skulle explodera!

Alvin är så himla regelbunden på 3-4 timmar, så brösten är inställda på det och blir sällan riktigt spända. Men han har å andra sidan svårt att få bra grepp ändå... ;)

Jag har en tös med dåligt tålamod :D fort ska de gå.

Är så mysigt att hon och Isaac funkar så bra tillsammans. Isaac kramar, klappar och pussar på henne. Visar sina leksaker och leker nära henne. Säger stolt att han är hennes storebror, och att F är en fin tjej.

Var lite orolig för att det skulle bli mera konflikter runt det att ha en att dela uppmärksamheten med. Men oftast så tar han bara mitt andra knä om jag har F på det ena. Och så sitter vi där och kramas alla 3. Mina goa barn :love:

Hon somnar nästan direkt när hon äter från vänster bröst. Får väcka henne hela tiden. Har testat ta av henne kläderna för att hålla henne vaken men är ingen skillnad. Har även försökt "lura" genom att amma i tvilling grepp. Tyvärr ingen förbättring där heller. Tror du jag kan få igång produktionen på vänster sida om jag pumpar efter varje gång jag försökt amma där?

invigning inatt...... återstår att se hur de går...

555290_10151374614933163_2089054910_n.jpg

Jag hade låtit henne sova en stund och försökt igen. Hade hon varit riktigt hungrig hade hon ju inte somnat. Eller så har jag bara haft grymt matglada barn..! :p

Chambery: Hoppas det går bra!

Ferrari: Här går det också långt över förväntan med storebror! Han är också jättemån om lillebror och kramas och pussas och ska visa honom saker. :love:

För övrigt så hade vi matuppehåll mellan 20:30-2:30 idag! Synd bara att han inte somnade förrän vid 22... ;) Jag vet inte om det var bra dock, han var så täppt och är riktigt trött. Han sa ingenting när jag gick därifrån nu... Koksaltlösningen hjälpte i alla fall och han kan andas ordentligt nu i alla fall. :)

Har upptäckt att jag har samma problem med att det blir mkt mindre mjölk i ena bröstet.. Blir lite orolig att det ska sina helt! Har inte haft det här problemet de andra två gångerna jag ammat..

Hur går det för dig Nisse? Är det någon bebis på gång än? Tror nämligen att jag hittade dig på sjalbarn och där var sista uppdateringen att du var på väg till förlossningen för att kolla läget? Sista vinterbebisen får minsann komma nu!! :bump:

Mitt älskade barn vägrade sova i sin egna säng... tänkte ha tålamod men när tiden gick och ungen skrek... kändes som att jag testade med allt.

Jag fick känna mig besegrad och väntar några veckor till inann vi förösker igen.. så fort hon fick ligga mellan oss i stora sängen så somnade hon direkt, och sov enda till morgonen, för oss är det viktigt med god natts sömn för oss alla 3. Så vi prioriterar det.

Men hade varit skönt att få lite mer plats i sängen och kunna röra sig lite mer... :angel: men men det kommer kanske.

Vi prioriterar också sömnen. Alvin och jag sover i dubbelsängen och sambo och storebror i hans rum.

Jag ska ta tag i och prova att ha A i spjälsängen snart också, men jag har inte kommit mig för med det än. Men fortsätter han att äta bara en gång på natten så är det ju helt klart värt att prova. :)

Jag tror att jag har skrivit om det innan, men vi fick Viktor att sova bra i egen säng med hjälp av hans babynest. Vi började med att han sov mellan oss i sitt babynest. När det fungerade bra flyttade vi babynestet till hans säng som vi ställt in till min sida av sängen. Så vi låg nästan lika nära varandra fast i olika sängar. Och han kände sig ombonad i sitt babynest :) riktigt bra blev det när vi köpte en bedside crib, men det funkar säkert lika bra med en spjälsäng utan sida.

Kl.
Klockan 6.25 kom hon äntligen med raketfart!
Det gick jättefort och gjorde jätteont, men vi mår bra bägge två och hon är helt bedårande så det var helt klart värt det!
52 cm och 3666 g. Lagom stor tjej:love:

Om hon hade kommit igår så hade hon fått dela födelsedag med sin pappa och farmor, men nu fick hon en egen dag, det fina datumet 130303 :D

Jag återkommer med mer detaljer när jag återhämtat mig lite :)

Grattis!!!! Åh vad härligt att få snusa nyfödd bebis :D

Kl.
Klockan 6.25 kom hon äntligen med raketfart!
Det gick jättefort och gjorde jätteont, men vi mår bra bägge två och hon är helt bedårande så det var helt klart värt det!
52 cm och 3666 g. Lagom stor tjej:love:

Om hon hade kommit igår så hade hon fått dela födelsedag med sin pappa och farmor, men nu fick hon en egen dag, det fina datumet 130303 :D

Jag återkommer med mer detaljer när jag återhämtat mig lite :)

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V