Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Att inte kunna äta choklad är ett stort problem, det är ju så himla gott :D

Nu har jag påbörjat min andra antibiotikakur, hade bakterier i mjölken. Hoppas smärtan försvinner fort nu!! Är lite rädd för att Viktor ska få ont i magen, har för mig att hans skrikperiod var ungefär då när jag åt antibiotika. Men nu får han ju Sempers magdroppar, det ska hjälpa enl BVC.

Nisse: Klart du ska stanna i tråden, håller tummarna för att bebis kommer snart så du slipper alla kommentarer!

Jag menar det..! ;) Jag har ju en chokladask som väntade på mig.. Istället hittadejag en påse med glöggmix i skafferiet. Mandlar och russin är ju nästan i klass med choklad... :grin:

Nu har vi faktiskt inte haft någon magknip-attak på tre timmar (var tioende minut tidigare...) 24 timmar sen sista mjölken, hoppas att det är detsom börjar visa resultat. Jag är ju tämligen övertygad om att det är problemet.

Stackare!!! Hoppas han snart blir bättre! Jag håller tummarna för det!

Oh my god, jag trodde värsta risken med RS var över! Ska nog vänta lite med att hälsa på på mitt jobb när jag tänker efter :eek:

Nu har jag gått fyra dagar över tiden. Jag får väl gå över till vårtråden snart ser det ut som.
Är så grymt less på att vänta. Är så grymt less på alla frågor och kommentarer om när ungen kommer.
Och alla dessa tips... "Putsa fönster så får du se att ungen kommer", "Ha sex", "Ät ananas" osv osv...
Jag får lappsjuka snart, men jag pallar verkligen inte att vistas bland folk, för alla är så tjatiga.
Och magtafsningen vill jag inte ens prata om :mad:

Men stackare!! Jag fick också massa såna kommentarer (redan långt före beräknat datum och jag gick över en vecka!). Typ "va, är du hemma och latar dig, ut och gå i trappor så bebisen kommer!!". Den kommer ju när den kommer liksom, det är nog jobbigt att själv gå omkring och vänta utan alla kommentarer.
Tafsa tillbaka på valfritt ställe alternativ rufsa om deras hår riktigt ordentligt eller börja gråta tröstlöst är mina tips :devil: man får faktiskt vara lite psycho när man är höggravid :D

Jag har för mig att risken för RS brukar gå ner mot slutet av mars. Jag vet att de hävde besöksförbudet på BB dagen efter storebror är född (21 mars).

Nu börjar vår lugna, nöjda bebis komma tillbaka. Så jag antar att jag hade rätt om mjölken. Det är ju lätt fixat och lätt värt det i alla fall!

Escade: Din smärta i brösten, hur var den? Jag har en brännande smärta i typ hela brösten nu, mer i ena än andra... Inga knölar och inte samma känsla som stockning, de spänner ju mycket mer.

Jag skulle beskriva den som skärande smärta i hela bröstet. Jag fick ju bakterier i såren (de tog odling på amningsmottagningen). Åt antibiotika och såren läkte förutom en minimal prick på det bröstet som fortfarande gör ont. Nu var där ju bakterier i mjölken, så antibiotikados nr 2 är påbörjad. Svamp kan ge brännande smärta utan andra symtom, behandlingen ger inga biverkningar så den kan man prova ge (svårt att odla fram svamp). Hör med BVC.

Har också hört att RS risken minskar i slutet av mars...

Senast ändrad:

kl
Är det någon som vet hur många kalorier extra man gör av med när man ammar. Jag äter som vanligt men är konstant vrålhungrig, hela tiden.

*kl*
Tack för alla krya på dig-hälsningar!
Vi blev utskrivna och åkte hem igår eftermiddag, men är tillbaka och inlagda igen. Olle är jättetrött, sover i stort sett hela tiden och äter rätt dåligt. Har gått ner i vikt sedan igår, så nu inhalerar vi med jämna mellanrum igen och ska även väga innan och efter amning för att se hur mycket han orkar få i sig.

Det tär något enormt på mig, denna ständiga oro blandat med känslan av att jag är en usel förälder som inte finns där för storasyster :cry: Hon har det ju hur bra som helst hemma med pappa, men ändå.. Saknar henne (dom båda!) så mycket att det gör ont, ensamheten här är jobbig. Enda sociala kontakten jag har är med personalen liksom, och de springer inte gärna hos oss i onödan ;)

nisse, massor med kramar! Jag vet hur du har det, mina barn är födda på +12 och +6.. Hoppas att bebis kommer snart.

Era stackare! :( Hoppas Olle kryar på sig fort så han orkar äta ordentligt!

Mina barns kusin hade ju RS när hon var nyfödd, för tre år sedan. Hon blev så dålig att hon var tvungen att sondas och ligga med cpap (jag tror hon fick respiratorhjälp ett tag också). Det jag vill säga är i alla fall att hon är idag en pigg och glad unge, precis som vilken annan som helst utan några men alls. :)

Usch vad jobbigt för både dig och Olle!! Hoppas han kryar på sig snabbt nu :(

*kl*
Tack för alla krya på dig-hälsningar!
Vi blev utskrivna och åkte hem igår eftermiddag, men är tillbaka och inlagda igen. Olle är jättetrött, sover i stort sett hela tiden och äter rätt dåligt. Har gått ner i vikt sedan igår, så nu inhalerar vi med jämna mellanrum igen och ska även väga innan och efter amning för att se hur mycket han orkar få i sig.

Det tär något enormt på mig, denna ständiga oro blandat med känslan av att jag är en usel förälder som inte finns där för storasyster :cry: Hon har det ju hur bra som helst hemma med pappa, men ändå.. Saknar henne (dom båda!) så mycket att det gör ont, ensamheten här är jobbig. Enda sociala kontakten jag har är med personalen liksom, och de springer inte gärna hos oss i onödan ;)

nisse, massor med kramar! Jag vet hur du har det, mina barn är födda på +12 och +6.. Hoppas att bebis kommer snart.

Idag hade vi BVC på hembesök. Julius vägde nu 3890g så han har gått upp det han har tappat och det är vl inte konstigt eftersom han tuttar OFTA.

Hur lång tid tog det innan era bebisar började dra ut på längden mellan amningarna?

Nu ammar ju inte jag så mycket,men Milton äter ca 23,sen sover han till 03,äter då,somnar om,och vaknar/äter igen vid 05,somnar och vaknar/äter mellan 07-08,sen under dagen har han inga rutiner alls,ibland sover han 4 timmar utan mat,ibland vill han äta två gånger på en timme! Men i snitt så är det nog ungefär varannan timme på dagen också,beroende på vad vi gör. Åker vi mycket bil sover han mycket,är vi bara hemma och stökar är han vaken mycke och äter ganska ofta.

Förr åt han även kl 01 på natten,så då var det ju varannan timme från kl 23,men det målet sover han bort nu.

Han var ju hemsk i början och skulle äta hela tiden,åt tills han spydde,sen skulle han fortätta äta,och han SKREEEEEK verkligen när han inte fick äta. Vi provade med napp,även fast jag inte gillade det,och efter det så vart det mer ordning,nu kan han nöja sig med nappen i stället.

Senast ändrad:

Jag har läst att man förbränner ca 500 kcal vid amning, säkert därför du är hungrig :) jag har ingen extra aptit, däremot extra kilon som försvinner av sig själv :D

Jag har för mig att risken för RS brukar gå ner mot slutet av mars. Jag vet att de hävde besöksförbudet på BB dagen efter storebror är född (21 mars).

Nu börjar vår lugna, nöjda bebis komma tillbaka. Så jag antar att jag hade rätt om mjölken. Det är ju lätt fixat och lätt värt det i alla fall!

Aha härligt! Då kan man kanske börja träffa folk utan att sitta som på nålar om några veckor då :)

Härligt att ni hittade vad som var fel :) för oss har det också funkat rätt bra med mjölkfritt, koliken är tyvärr inte helt borta och igår kväll hade vi en hemsk, hemsk kväll igen med massor av skrik och jag bröt ihop totalt pga detta. Jag kan för mitt liv inte begripa vad jag kan ha ätit som har fått hennes lilla mage att reagera. Hoppas hon aldrig mer behöver ha det så där, för jag klarar verkligen inte av att se henne ha så ont :cry: Förutom detta bakslag har det ändå varit en klar förbättring sen jag gick över till att leva ett mjölkfritt liv :)

Jag har läst att man förbränner ca 500 kcal vid amning, säkert därför du är hungrig :) jag har ingen extra aptit, däremot extra kilon som försvinner av sig själv :D

Oj jäklar! Det förklarar varför man helt plötsligt kan bli så vansinnigt hungrig, typ desperat :angel: och det där med att kilona trillar av är ju också trevligt :)

Idag är en bra dag, lyckades sälja min Hästtransport!! :D:banana: Grymt skönt.. den är för fin för att bara stå... ridhästarna är ju sålda så ser ingen vits med att den står med dyra räkningar som följd varje månad. :)

För övrigt är det bra här med oss.... hade en super natt där Melissa hoppade över sitt kl 3 mål.... de resulterade i många timmars sömn, från kl 23 till 05:30. Så idag är vi båda utvilade! Försöker spara lite krafter och vila ut.... för om mindre en 3 veckor så ska mitt sto föla, så då blir det att vaka. :grin:

Vi har istället haft en av de sämre nätterna... Alvin har blivit täppt och det kom inget ur sprayen med koksaltlösning så jag kunde inte hjälpa honom mycket. Slutade med att han låg med överkroppen på min kudde och sov. ;) Ovanpå det så hostar storebror en massa och väcker mig, A vaknar inte av det i alla fall.

Nu har det inhandlats nässprayer, hostmediciner och annat på Apoteket till förbannelse...

Jag hoppas det stannar vid bara nästäppa hos Alvin i alla fall.

Kl
Jag som haft så mkt mjölk innan har inte de längre :( Fick en lättare mjölkstockning i vänsterbröstet för några veckor sen. Pumpade och ammade mest på det bröstet för att få bort stockningen. Nu har det börjat sina i vänsterbröstet och hon bara skriker när ja ammar där för de kommer knappt något. Har testat pumpa där när bröstet vart "fullt" och på 10min har ja knappt fått ut 20ml. Andra bröstet får ja lätt ut 70-80ml på samma tid. Brösten har blivit olika stora också, vänster är litet och slappt medan höger är stort och svullet som när mjölken rann till typ. Vad gör man? :(

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 084
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar