Vinterförälder 2012/2013 del 2

Sv: Vinterförälder 2012/2013 del 2

Förresten, sjukt OT. Men vad är det för provdocka de har till trosorna? Ser ut som en 10-åring!! :p

Nu sitter jag inte vid datorn, men den jag har hemma är svart med cerise detaljer och den jag bad dem byta till är den lila/aprikosa typ (var bara den i princip som fanns i lager i rätt storlek). Jag minns inte vad färgerna hette... :) Det är ju grymt mycket roligare BH:ar än vad jag hittat tidigare i alla fall! :D

Provdockorna tänkte jag inte ens på, men jag kollade inte så noga på trosorna heller. ;)

Ett sammanbrott och sedan ett amningsmaraton senare så har Alvin somnat. Nu hoppas jag att han fått i sig så han sover ett par timmar.

I morgon ska jag ringa amningsmottagningen. Jag har för mig att de har öppet på helgen också. Det här funkar inte... Jag blir frustrerad och Alvin gråter. Och jag gråter. Och allt blir pannkaka... Nu får vi göra nåt åt det här en gång för alla!

Tack alla!

Jag har fortfarande inte riktigt förstått.

Kan inte ens föreställa mig hur min kompis ska må :(

Usch och fy...

Jag är som dig... tycker inte om att visa brösten för andra. Känns obekvämt.. vissa tycker de är äkligt o andra tänder på de... neh jag håller dom för mig själv. :o:p

men jag brukar ha en skarf eller liknande runt halsen, perfekt när man ska amma så kan bebis ligga lite under den... så döljer den de mesta. :d

ang babysim så är jag sugen på de... men har så fruktansvärt svårt att visa mig i bikini el baddräkt, borde inte känna så eftersom vi är ju alla mammor som gått igenom en graviditet.. på badet.. så alla har väl sina skavanker. Men tycker de är så grymt jobbigt... fick precis på slutet av graviditeten bristningar på höfter o sidan av låren.. inte snyggt.. :crazy: ser ut som någon skärt mig med kniv. hoppas de bleknar!

Delvis knapp...

Själv har vi lagt ner amningen helt här,det är det bästa beslut jag tagit!

I början medans jag ammade men vart mer och mer sällan så kändes det så hemskt då jag verkligen hade varit bestämd under garviditeten på att jag ville amma,men när det var dags så känndes det bara fel.

Sen jag bestämde mig för att sluta helt så har jag blivit SÅÅÅ mycket gladare,och nu slipper jag ha ångest över matningen,och förr så fasade man nästan över när han skulle vakna för då visste man att man skulle få lov att amma....

Har inte haft det minsta ont i brösten heller,trots att det kom mycket mjölk när han åt,och jag har ju slutat ganska tvärt. Tror inte jag är gjord för att amma helt enkelt.

I början tänkte jag att jag MÅSTE amma för att han ska få i sig det bästa,men jag vart bara ledsen,irriterad och fick som sagt ångest så tårarna rann när det var dags,så jag tänkte så att det är bättre med ersättning och en glad mamma, än att amma och må skit.

Och detta berodde inte på att det gjorde ont eller något,utan allt funkade precis som det skulle,men det kändes bara så himla fel.

*kl*

10 veckor idag, då får jag bjuda på en liten bild..

IMG_8240_zps2fe4e776.jpg

Ett litet leende fick jag allt :love:

Nu sitter jag inte vid datorn, men den jag har hemma är svart med cerise detaljer och den jag bad dem byta till är den lila/aprikosa typ (var bara den i princip som fanns i lager i rätt storlek). Jag minns inte vad färgerna hette... :) Det är ju grymt mycket roligare BH:ar än vad jag hittat tidigare i alla fall! :D

Provdockorna tänkte jag inte ens på, men jag kollade inte så noga på trosorna heller. ;)

Den svarta/cerise är jag riktigt sugen på att beställa! Är lite snål, men tror att den är värd slantarna. Är trött på att känna mig som en mjölkko, lite heta underkläder gör säkert susen ;)

Ett sammanbrott och sedan ett amningsmaraton senare så har Alvin somnat. Nu hoppas jag att han fått i sig så han sover ett par timmar.

I morgon ska jag ringa amningsmottagningen. Jag har för mig att de har öppet på helgen också. Det här funkar inte... Jag blir frustrerad och Alvin gråter. Och jag gråter. Och allt blir pannkaka... Nu får vi göra nåt åt det här en gång för alla!

Hoppas du får hjälp!! Hade jag vetat att det skulle ta över 2 mån innan amningen skulle funka ok vet i tusan om jag gett mig på det. Men det är ju så smidigt när det går bra... Ska till Apoteket idag och hämta ut en dos fluconazol till, har fått mer ont igen.

Jag är som dig... tycker inte om att visa brösten för andra. Känns obekvämt.. vissa tycker de är äkligt o andra tänder på de... neh jag håller dom för mig själv. :o:p

men jag brukar ha en skarf eller liknande runt halsen, perfekt när man ska amma så kan bebis ligga lite under den... så döljer den de mesta. :d

ang babysim så är jag sugen på de... men har så fruktansvärt svårt att visa mig i bikini el baddräkt, borde inte känna så eftersom vi är ju alla mammor som gått igenom en graviditet.. på badet.. så alla har väl sina skavanker. Men tycker de är så grymt jobbigt... fick precis på slutet av graviditeten bristningar på höfter o sidan av låren.. inte snyggt.. :crazy: ser ut som någon skärt mig med kniv. hoppas de bleknar!

Smart med skarfs! Angående bristningar så har jag en del på magen, så de täcks ju av en baddräkt. Men ska jag vara ärlig så bryr jag mig inte så mkt. Denna sommaren lär man ju inte springa runt i bikini med en liten bebis. Och till nästa år har de säkert bleknat. Och du, ingen kommer att titta på dina bristningar när du bär runt på en gullig bebis :)

Skönt att du tagit ett beslut som känns rätt för er! Ska ärligt säga att jag också tänkt tanken. Det är viktigt att både mamma och bebis mår bra :)

Ferrari: vilken liten goding!! :love:

Jag kom mig aldrig för att ringa amningsmottagningen igår. Dels fungerade det bra att liggamma och sen är jag så fruktansvärt hes att jag inte får fram många pip. Får se om jag ringer idag, det finns så mycket annat på dagens schema men det känns som att jag borde prioritera amningsmottagningen (att sambon fyller år spelar väl ingen roll..?) ;)

Jag gillar BH:n skarpt, men som sagt så tror jag man ska beställa en kupstorlek större än vanligt! :)

Klart det viktigaste är en glad mamma! Skönt att du tycker du gjort rätt beslut och det är ju det absolut viktigaste! :)

Ferrari: En liten sötis! :)

Jag har nu beställt en bröstpump och calma-napp. Det bär mig enot något enormt att inte ge bröstet, men de måste få läka nu. Det funkar inte att ha ångest inför amningen, när det är amma jag vill helst av allt i världen (ungefär). Förhoppningsvis blir A inte förvirrad och kan gå tillbaka till bröstet när de fått läka ordentligt.

Jag tycker det är superjobbigt, för jag vill verkligen bara att det ska funka. Jag vet ju hur smidigt det är med amningen när den funkar!

Jag fortsätter väl bombardera med inlägg... ;)

pic_51473ee2ddf2b327d9ecfdf1.jpg

Mycket uppskattad grej av både Alvin och mamman! :D

Hehe, jag med!! Viktor sitter också i sin sjal :) tror det är klokt att vila brösten lite. Ringde du amningsmottagningen? Mina läkte ju snabbt när jag fick antibiotika. Om det nu är pga bakterier de inte läker i ditt fall också. Har ju inte fått tillbaka såren efter det trots att jag slutade med amningsnappen.

Stackare, att brösten inte läkt än! Du har ju verkligen kämpat, hoppas att din nya plan fungerar så att du kan få amma som du vill.

*kl*
Det känns som att det var länge sedan jag skrev här nu, har varit inne och kikat en del och tänkt att jag ska kommentera, men nu minns jag inte ett dugg vad det var jag skulle skriva :p. Kul att se bilder på era små sötnosar i alla fall! Just nu sitter jag redan och längtar efter sängen, efter att ha varit vaken sedan halv fem i morse... och flera morgnar innan dess. Och nu snöar det :(. Jag vill ku ha vår och värme så att man kan vara ute på ett vettigt sätt!

Fast jag fick ännu större sår av amningsnappen... Mina bröst är för "utåtögade" för den tror jag. Låg A i helt rätt position så flyttade amningsnappen sig under amningen. För att få till rätt läge för den tror jag att jag hade behövt ha honom åt andra hållet, som när man tvillingammar och det lyckades jag inte med...

Jag ringde aldrig amningmottagningen... De sa ju redan förra gången att jag skulle pumpa och ge i flaska ett tag. Läker inte såren då så ringer jag och propsar på en bakterieodling, för då har jag väl ändå gjort allt jag kan..!

Jag tror att A har svårt att få till ett bra grepp på framför allt ena bröstet (som är mest trasigt) för utdrivningsreflexen är så himla stark där. Han hinner liksom inte fram innan han måste börja svälja för att inte kvävas. ;) De senaste gångerna så har han fått "dra igång" det och sen han jag tagit bort bröstet för honom och låtit det mesta spruta (ja, det sprutar verkligen :p) i en handduk innan han fortsätter. Han kommer bättre till ro och får bättre grepp också då.

Han har inte kräkts blod sedan i förrgår tror jag det var i alla fall! :D

Och ja, vår och värme vill vi ha! Vi har misstänkt lunginflammation hos pappa här i huset och vi alla hostar rejält. Imorgon får pappan sin dom av läkaren och ska han ha pencillin så antar jag att vi får ta en familjetripp till VC för att se om vi är några fler som behöver det. Det känns ju pissigt om vi ska smitta runt varandra om vi inte får pencillin samtidigt om det är det som behövs.

Jag vet hur det kan spruta :D

Trist att ni är sjuka, roligare familjeutflykter än till VC kan man ju onekligen göra! Eländes sjukdomssäsong...

Det är sjukt hur det kan spruta... På ena bröstet kommer det ju som duschstrålar, men på det andra är det sprut ála vattenslang! :D

Förresten, du är värre än jag. Jag har bara varit vaken sen klockan fem i morse. Lagom till A ätit klart vid den tiden så vaknar ju storebror, sen är liksom dagen igång... :crazy:

Efter klockan åtta är det inte en kotte vaken i vårt hus normalt sett. ;)

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Gravid - 1år Dags för ny tråd! November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke född 5/12 December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka (Vilja)...
98 99 100
Svar
1 994
· Visningar
91 083
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar