Vilken hund vill du INTE ha?

Sv: Vilken hund vill du INTE ha?

jag ar sjalv vinthundsmanniska i botten, men maste forsvara bulldogen:) Sag pa en mindre agilitytavling med olika raser, etta och tvaa kom tva bullbogs! JADDRAR vad de sprang, och hoppade!

Aningsfull skrev:
Usch usch. :devil:
Livet på buke är verkligen roande. :rofl:

Jag känslig. :angel: Det var nåt nytt. Men provocerande kanske. :devil:
Ja det är det verkligen :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

*knapplån*

Två raser var det då...

Förlåt men jag tycker schäfrar e så fula, så rent useendemässigt skulle jag aldrig vilja ha en schäfer

Beteende/behov: en vavva hu! Nä jag skulle inte stå ut en dag som vavva-ägare... (eller en JR eller parson)

Annars gillar jag nog de flesta hundraser! Fast inte de som är alltför sönderavlade! Tex så borde shar-pei vara olaglig enligt svensk djurskyddslagstiftning men vi kan inte göra så pga EU det stinker!!

Lady_A skrev:
*knapplån*

Två raser var det då...

Förlåt men jag tycker schäfrar e så fula, så rent useendemässigt skulle jag aldrig vilja ha en schäfer

Beteende/behov: en vavva hu! Nä jag skulle inte stå ut en dag som vavva-ägare... (eller en JR eller parson)

Annars gillar jag nog de flesta hundraser! Fast inte de som är alltför sönderavlade! Tex så borde shar-pei vara olaglig enligt svensk djurskyddslagstiftning men vi kan inte göra så pga EU det stinker!!

Det kan vara farligt att säga att en hundras är ful...Folk tar åt sig extremt här förstår du :crazy: Så du inte får inlägg om att du sårar och kränker den stackars hundrasen :smirk:

Jadzia skrev:
De enda raser jag inte skulle ta i med tång är de som jag anser vara sjuka och avlas på rena defekter. Dit hör exempelvis Engelsk bulldog (visa mig en som kan andas normalt med den nosen), Shar-pei (det ska inte finnas så mycket hud på hunden att exem frodas i alla veck och rynkor) alla typer av nakenhundar (varför i hela friden avla bort hundens naturliga skydd mot väta, kyla och värme). Det finns säkert fler, men jag kommer inte på några just nu.

Många andra raser har förvisso också knepiga avarter, men där anger i varje fall inte standarden att rasen ska ha en defekt eller sjukligt utseende.

Jag delar din åsikt. Det finns raser som jag föredrar och raser som jag har svårare för - men nej, jag har inte tillräckligt med fördomar för att dissa en mentalt och fysiskt frisk hund. Jag kan nog tänka mig de flesta raser faktiskt.

Däremot vill jag inte ha någon av de raser du nämner. Det känns oförsvarbart och oetiskt, så alla hundar med fysiska eller mentala fel som någon (läs - massor av idoter!) idiot medvetet avlar på går fetbort.

Flinisen skrev:
De är ju äckligt fula...inte äckliga.....Läs innan du skriver nåt! Jag gillar hundar men inte alla raser...du kan väl inte tycka att alla hundar är vackra och helt fantastiska eller hur?? Hundälskare är jag inte....Jag är Goldenälskare! Det är en omöjlighet att älska alla hundar och tycka att alla raser är sååå fantastiska,,,Det är knappast troligt att någon här på forumet älskar alla hundar. Läs allas inlägg så får du se!!

Jag kan förstå att man som Goldenälskare inte gillar vinthundar, de är varandras motsatser på alla sätt. Min italienare har allt som en Golden inte har:

-Skönhet
-Grace
-Livlighet
-Uppfinningsrikedom
-Mod

Haha nu är du bra barnslig, alla får vi väl ha egna åsikter ?

Jag och aningsfull motsäger oss att kalla hundar för äckligt fula = JA

Men hur många ggr på ett forum har man olika åsikter = OFTA

Vill du vara vänlig att sluta nu = TACK!

:D

Calazirya skrev:
Haha nu är du bra barnslig, alla får vi väl ha egna åsikter ?

Jag och aningsfull motsäger oss att kalla hundar för äckligt fula = JA

Men hur många ggr på ett forum har man olika åsikter = OFTA

Vill du vara vänlig att sluta nu = TACK!

:D
:rofl: Ja herregud ,,,popcorndags snart ;) otroligt underhållande tråd det här.

Jag skulle aldrig kunna tänka mig att ha en Bichon Frise.
Vet inte riktigt varför... men har väl bara träffat på sådana som har medelålderskvinnor eller äldre som behandlar dom som sina bebisar vilket innebär att det är små vita fluff monster.
När jag tänker på Bichon Frise så tänker jag på bortskämda fluff monster.

Ve och fasa så pratar mamma om att det vore en hund för henne och inte protesterar pappa heller.

Lite fakta för påhoppade hundar.
Kineskisk nakenhund föddes upp redan 200 f kr av mandarinfolket.

Shar-pei är släkt med chow-chow och mastiff. Denna ras fanns redan 206 k kr i kina.

Det är inte nutidens folk som har avlat fram dessa raser.

Det spelar ingen roll hur gamla dessa raser är. De är lik förbannat inte sunda. Fåfänga fanns nog redan på stenåldern och är inget modernt påfund, så det är väl inte så konstigt att det redan då avlades fram raser där utseendet fick större värde än sundhet.

kl*

Skulle aldrig vilja ha en schäfer, tycker att dom är vääääldigt fula, och har inte träffat någon som har varit vidare trevlig heller.

Psyke... jahapp, Border Collie, har inte tid att aktivera.. även om det är en ras som jag absolut skulle vilja ha annars, älskar smarta hundar, skulle inte stå ut med en korkad ;) :p

en hundras jag absolut inte vill ha,blir svårt.De finns en hundras för alla personligheter,de är ju vi själva som avlat fram dom.Det finns många jag älskar men framförallt min bästis Lacy(schäfer) hon älskar barn och härliga promenader .Otroligt smart hundras .

Jag har inte läst hela tråden, men jag skulle aldrig skaffa en Kelpie.
Jag har träffat en som har kunnat slappna av, övriga har gett mig nervösa sammanbrott. Jag har i alla fall lärt mig att man inte ska sätta sig ned och vänta på att de lugnar ner sig för det inträffar aldrig.

Hittade precis den här sidan efter att ha slått i Bonniers hundbok...där finns korsningar av raser jag aldrig skulle vilja ha!
Gissa va Labrad(p)oodle å cockerpoo e...
Skulle aldrig vilja ha en Borsoi...vek å osjälvständig e min fördom!
Men man kan ju alltid ändra sig,e ju inte mer änn människa!!:smirk:

Brazza skrev:
Hittade precis den här sidan efter att ha slått i Bonniers hundbok...där finns korsningar av raser jag aldrig skulle vilja ha!
Gissa va Labrad(p)oodle å cockerpoo e...
Skulle aldrig vilja ha en Borsoi...vek å osjälvständig e min fördom!
Men man kan ju alltid ändra sig,e ju inte mer änn människa!!:smirk:
Du kommer nog aldrig hitta ngt mer sjalvstandigt an en vinthund, typ Bozoi:smirk:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 798
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Nu har jag gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra nämligen börjat fundera på en hund. Frågan är bara om det är en bra ide. Jag är...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 948
Senast: Tonto
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 042
Senast: valpköpare
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 036
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18