Vilken hund vill du INTE ha?

Sv: Vilken hund vill du INTE ha?

Varför inte en setter?:eek: har haft 2 st utan minsta problem! Visst det är väl inte dom lättaste hundarna att uppfostra men helt underbara på alla andra sätt.<3

För mig går många raser bort, jag vill inte ha håriga raser, ja alltså såna med långa hår, hårlaget på min hund ska vara kort och så lite underull som möjligt.

Jag vill heller inte ha en retriver, de är säkert mysiga men jag vill inte ha en dikesdränkt hund efter "varenda" promenad.

Jag vill ha en Whippet eller Italiensk vinthund :love:

estetiska - rottweiler, tilltalar inte mig på något sätt. Varken utseendemessigt eller temperament. En tråkig modefluga. Och alla ser likadana ut dessutom :smirk:

psyke - jag tror att hunden blir vad man gör den till, det är inte rasbundet.

behov - sibirien husky, kräver alldelles för mycket, hehe. Ylar för mycket :angel:

anlag - vad menas med det då... plattnosade som inte kan andas? sönderavlade schäfrar?

Vad kul att du kallar rottisar tråkig modefluga.. vad har du själv för hund? :smirk:

Istället för en tråd om vilken ras man kan tänka sig, vill jag att ni tänker tvärtom:)

Vilken ras skulle du aldrig vilja ha?

Ta EN som är pga det estetiska, och EN pga psyke/behov/anlag...ja, ni förstår;)

En ras jag inte vill ha pga utseende är Pekingese. Vill ha en större hund som man kan åka skidor med och som är större. Inget ont menat!! är inte så mkt för att kamma och så heller

Etiska. pitbull/amstaff. känner att jag inte är så van hundägare som man kanske bör vara om man har en hund som kan användas som kamphund.?

Senast ändrad av en moderator:

Jag skulle INTE vilja ha en Pumi. Det är den enda ras som jag träffat flera exemplar av och verkligen känt att - nää, aldrig en Pumi!!

De Pumi jag har träffat har egentligen inte varit otrevliga på något sätt, men deras metalitet passar mej bara verkligen inte!

Sen skulle jag aldrig skaffa mej ex. Engelsk bulldogg eller en hund av andra raser där aveln har spårat ur= hunden mår inte bra.

zeus26_l.jpg

:crazy: stackars stackars hund... :(

Åh jag tycker att dom är så läckra!!
Härligt med allt skinn.
Dock så kan dom ju inte må så bra med det.

Visste ni att det är en av de väldigt få hundarna som inte behöver hälsa på domaren vid en utställning? Sant sant!
En väldigt "egen" ras som är en utpräglad vakthund och har en enorm integritet...

Åh jag tycker att dom är så läckra!!
Härligt med allt skinn.
Dock så kan dom ju inte må så bra med det.

Visste ni att det är en av de väldigt få hundarna som inte behöver hälsa på domaren vid en utställning? Sant sant!
En väldigt "egen" ras som är en utpräglad vakthund och har en enorm integritet...

Denna rasen har enorma hudproblem och hade inte ens hälften så mycket skinn på kroppen på den tiden det begav sig.

Denna rasen har enorma hudproblem och hade inte ens hälften så mycket skinn på kroppen på den tiden det begav sig.

Har jag inte rätt att älska denna underbart vackra hund ändå kanske???
Tycker det är synd att den har sådana hudproblem men kan inte undgå att se hur sjukt vacker den är att se på!
Har träffat en del sådana på utställning och de vart helt friska men självklart finns det sjukdomar pga av deras överflödiga skinn!

Sen skulle jag inte vilja ha gigantiska hundar som exempelvis Grand Danois...hur fasicken plockar man upp efter dem???

Jag har svart sopsäck och spade med mig på våra promenader. Jag har ju så små händer... :angel:

Inga stora hundar.

De hårar mer, luktar mer, skitar ned mer.

Rent estetiskt så ju fulare hund ju mer vill jag ha dem ex Bullterrier, engelsk bulldog, basset hound, sharpei :love:...tyvärr går de bort eftersom jag prioriterar hälsa, lydnad och arbetsvilligt temperament :)

Det blev således terrier närmare bestämt JR - kortbenta versionen.

Men dreggel är väl mysigt:smirk:

Min vovve e som ett såll när han har druckit vatten :rofl: men ja älskar honom för de.. skulle nog inte vilja ha alaskan mallamut en kompis har en sån uch super boring vovve fast de kanske bara e den hunden :confused:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 798
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Nu har jag gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra nämligen börjat fundera på en hund. Frågan är bara om det är en bra ide. Jag är...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 948
Senast: Tonto
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 042
Senast: valpköpare
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 033
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18