Vilken hund vill du INTE ha?

Sv: Vilken hund vill du INTE ha?

Uteseendemässigt gillar jag inte irländsk varghund speciellt mycket, inte heller en basset.

Rent psykiskt skulle jag inte klara av en BC även om jag verkligen vill ha en! Inte heller en Rottis, Dobber osv.

Älskar? Eurasier såklart! :love:

ja de är möjligt att det är jobbigt med all hud. har aldig påstått nått annat.

Okej...inga långhåriga hundar pga att jag gillar att se musklerna på hunden. Mentalt inga spanielhundar. Min erfarenhet är att dom är fladdriga, hoppiga, skälliga och lättstressade. Det är min "skräck" ras.

jag tycker synd om schäfrarna som avlas så hårt så magen nästan släpar i backen när dom går. många har ont pga vinkeln på deras bakdelar. men man kan tycka att de inte är nått fel på deras utseende för det. nu tycker jag inte att deras utseende tilltalar mig, men det var ett exempel.

Rent estetiskt skulle jag aldrig vilja ha en bulldog, klarar inte av plattnosade hundar. Tycker så synd om dem:(

Om man kollar till psyket skulle jag nog aldrig klara av en Border Collie pga av deras arbetslust. Blir för mycket tycker jag..

Jag skulle inte vilja ha en kamphund, för det skulle jag nog personligen aldrig klara av. :smirk:

vi har väldigt lika smak på hundar.

Fast jag måste lägga till Schäfer som etta på "aldrig listan"

Och lägga till Amstaff, staffe och Cane corso på "villha listan"
å kanske ta bort douge de bordeaux och mastina napoletano. inte att jag inte gillar dom, utseendet är de inge fel på. men de är åxå de enda jag kan om de hundraserna. har ingen aning om hur dom är=)

Jo jag glömde ju schäfer. Det är ju en väldigt vacker hund med gott huvud. Den är på Älskar listan! :) :smirk:

haha okej. då har vi väldigt skild smak när det gäller den rasen=)

Utseende: vavvor, nakenhundar, bedlington terrier, och...tja, alla hundar under 50 cm i mkh ungefär. (Min Bc ligger verkligen pyrt till där! :o ), jakthundar, boxer, schäfer osv...

Mentalt: Rottweiler, dobermann, chessapeake, Jack russel, nakenhundar igen, terriers av alla dess slag :o, huskeys.

skulle aldrig vilja ha någon liten hund, iaf inte någon lurvig. inte heller någon långhårig stor hund. tycker av någon anledning inte att långhåriga hundar är fina.

Ta EN som är pga det estetiska, och EN pga psyke/behov/anlag...ja, ni förstår;)

Collie tycker jag inte är en vacker hund

whippet är nog inte min ras heller, väldigt vackra men verkar vara så reserverade

Utseende: vavvor, nakenhundar, bedlington terrier, och...tja, alla hundar under 50 cm i mkh ungefär. (Min Bc ligger verkligen pyrt till där! :o ), jakthundar, boxer, schäfer osv...

vavvor?! vad är det för något? aldrig hört talas om, nyfiken!

*kl*
Mentala skäl, då väljer jag bort rottweiler.

Estetiska skäl, då väljer jag bort mexicansk nakenhund.

Jo jag glömde ju schäfer. Det är ju en väldigt vacker hund med gott huvud. Den är på Älskar listan! :) :smirk:

Jobbigt iofs bara att de är så sönderavlade. Så om jag ngn gång ska köpa mig en schäfer så får det bli en bruksschäfer och Inte en utställningschäfer.

Jag skulle aldrig vilja ha en schäfer - en tråkig, osjälvständig hund för hundägare med dåligt självförtroende (säger jag med risk för att bli halshuggen ...) Och så är den alldeles för vanlig ....

Man kan inte dra alla över en kam bara för att man inte gillar en hundras.

Pudel är en hund som jag aldrig skulle vilja ha.

Hm, det blir många det (som jag inte skulle vilja ha).
Mest avogt inställd är jag till Pitbull, Amstaff, Rotweiler, Dobberman, Bulldog, Mops, Affenpincher, Schäfer och ett tjog till.

Kan tänka mig Bc (som jag har), Irländsk varghund, Setter, Old English Sheepdog och ett par till säkert.

Haha, det är chihuahua, jag har bara aldrig lärt mig att stava till det! :P

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 798
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Nu har jag gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra nämligen börjat fundera på en hund. Frågan är bara om det är en bra ide. Jag är...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 948
Senast: Tonto
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 042
Senast: valpköpare
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 033
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18