Vilken hund vill du INTE ha?

Sv: Vilken hund vill du INTE ha?

Absolut inte Schäfer i alla fall. Den typen av hund verkar alla knarkare vilja ha för att känna sig tuffa:crazy:

Jag vill inte ha en Pitt-Bull !! Har inga Komentarer om de, iallafall !

Sen kan jag tänka mig att ha en Softy eller Fox-terrier.. eller någon annan liblig vovve ! :rofl:

Ingen grand danois ( DREGLAR ) , ingen afghan:crazy: nej usch divig ras o jaa inte spec vackra med deras avlånga ansikte , st bernards hund de är stora , rätt coola men mejjat ner min tik antal ggr , så aj är emot dem ..
vissa gillar ja bara inte:smirk:

Zlatan skrev:
Pudel är nog den enda hund jag tycker är riktigt ful.
Men jag skulle säkert kunna ha en sån med, jag älskar de flesta djur av någon anledning. :D

Ha ha då har du inte sett min pudelkille! :) Egentligen var det min dotter som ville ha honom. Själv tyckte jag hon hade blivit alldeles vansinnig! Köpa en sån tanthund!!!???

Men oj vad jag har ändrat mig! Gladare, piggare, busigare och roligare hund får man leta efter. Men så har vi inte heller klippt honom i en sån där urlöjlig "boll"-frisyr! :D Vi klipper honom själv när pälsen börjar bli för lång men vi skalar inte av honom pälsen så att han ser ut som ett lamm utan han får vara lite busigt rufsig. Han ser inte alls ut som en pudel utan de flesta tror han är en liten gatukorsning. :)

chiuaua, det är mer en liten tråkig hund för mig..

Vill du utveckla ditt svar?

Varför är just chihuahua tråkig och inte övriga sällskaphundar?

Skulle aldrig kunna ha en Chihuahua om man tänker på utseendet.

Annars så skulle jag aldrig klara en hund som behöver massor av pälsvård, som tex Afghan och dom där små, vita... vad dom nu heter...

Vet inte så noga, Men jag vill nog inte ha en Rottis. Vet ej varför, men dom tilltalar mig inte ett dugg.

jag skulle aldrig klara av att äga en hund som man måste hålla på att klä på... Aldrig heller en hund som inte klarar av att gå själv i 30cm djupsnö. Fast jag skulle aldrig ta ngn annan ras än Schäfer & Malle...

Grundar MIN FÖRDOM på 2 Borzois jag mötte hos en uppfödare. Dom var med henne över allt,blev hysteriska när hon lämna dom ensamma!
Och dom avlar hon på!! Då kan dom inte va "rastypiska"...men ändå godkända å avla på...

Jag skulle aldrig i hela mitt liv skaffa en schäfer, jag rent ut sagt tycker att de är skitfula till utseéndet:crazy: :o

Aldrig en bichon frise.
villa jag ha en golvmopp så köper jag en på ica som inte behöver matas eller rastas...

Jag vill inte ha en Dobberman pga den "nyare looken".. Så det är av estetiska skäl..

Ska vi prata psyket så är det nog pitbull..
Av alla dessa trådar har jag blivit mer och mer avskräckt.. Fina o se på.. Men inget mer..

Tax, drever, ja alla drivande hundar. Vill att dom skall komma direkt när man ropar och inte bara sticka iväg och slå dövörat till. Schäfern är suverän på att vara lydig.

Skulle aldrig tänka mig en B.C eller annan ras med extrem arbetslust.

Inte heller en "mini" ras, då jag vill se vart jag har hunden i stallet, så den inte blir mosad!

Av estetiska själ skulle jag aldrig skaffa mej en schnauzer:P Dom ser ut som gamla gubbar^^

Ja finns många hundar jag inte skulle vilja ha av andra själ men en Pittbull får dte bli. Skulle inte klara av att få bort det agressiva i dom eller kunna hålla min position som ledare mot en sånn hund.

Hundraser jag Aldrig skulle kunna tänka mig: Golden, B-C, Labbe, Puli
mm.. Men absolut inte dessa ovan.

Hundraser jag älskar: Pitbull (har ju en), Rottweiler, Bullterrier, Mops, Douge de bordeaux, mastino napoletano.

vi har väldigt lika smak på hundar.

Fast jag måste lägga till Schäfer som etta på "aldrig listan"

Och lägga till Amstaff, staffe och Cane corso på "villha listan"
å kanske ta bort douge de bordeaux och mastina napoletano. inte att jag inte gillar dom, utseendet är de inge fel på. men de är åxå de enda jag kan om de hundraserna. har ingen aning om hur dom är=)

Senast ändrad av en moderator:

utseendet är de inge fel på

zeus26_l.jpg

:crazy: stackars stackars hund... :(

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 798
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Nu har jag gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra nämligen börjat fundera på en hund. Frågan är bara om det är en bra ide. Jag är...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 948
Senast: Tonto
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 042
Senast: valpköpare
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 033
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18