Vilken hund vill du INTE ha?

Sv: Vilken hund vill du INTE ha?

Visst kan man älska djur för det..

Fast jag håller med dig, skulle aldrig kunna häva ur mig sådana saker som vissa här inne gör.

Jag respekterar andras val av hund och skulle inte för mitt liv kunna kränka en annan hundras.. Tycker det är brist på respekt!

Calazirya skrev:
Visst kan man älska djur för det..

Fast jag håller med dig, skulle aldrig kunna häva ur mig sådana saker som vissa här inne gör.

Jag respekterar andras val av hund och skulle inte för mitt liv kunna kränka en annan hundras.. Tycker det är brist på respekt!
Läs mitt svar!!! Sa inte att de var äckliga...utan äckligt fula. Det finns säkert nån ras du tycker är såå ful du med eller hur. Bättre att vara ärlig än att vara feg och inte säga nåt. Mig rör det inte i ryggen om nån säger att golden är en ful hund. Det är väl deras problem..inte mitt!

Här på forumet är det tyvärr så många människor som tar åt sig alldeles för mycket..Kränkning är inte som att säga att en hundras är ful..det är bara en åsikt. Så sluta upp med att vara så himla känsliga!! Barnsligt säger jag!

Jag läste ditt svar och JAG hävdar att JAG inte skulle skriva så som ex du beskriver hundar med respekt till andra på detta forum.

Jag anser inte att någon hundras som finns idag är äckligt fula, har inte ett dug med feghet som du så pekande beskrev mig..

Barnsligt? När blev det barnsligt att ha en åsikt, det är ju inte så att jag förbjuder dig att yttra åsikt om andra raser eller hur.

Calazirya skrev:
Jag läste ditt svar och JAG hävdar att JAG inte skulle skriva så som ex du beskriver hundar med respekt till andra på detta forum.

Jag anser inte att någon hundras som finns idag är äckligt fula, har inte ett dug med feghet som du så pekande beskrev mig..

Barnsligt? När blev det barnligt att ha en åsikt, det är ju inte så att jag förbjuder dig att yttra åsikt om andra raser eller hur.

Nej men ni är ju barnsliga som blir så upprivna och inte låter andra ha åsikter som skiljer sig från era! Jag anser att de är äckligt fula och det är det inte bara jag som tycker! Finns ju fler här som skrivit att de tycker olika hundar är såå fula. Kränkning är ett ord som du kanske ska veta vad det betyder....bara för att man inte tycker om något så är det inte kränkande...Kränkning är däremot om jag kommer fram till dig och söger att din hund ser förjävlig ut och att du misshandlar och vanvårdar din hund...Det är ex på kränkning. Så använd inte fel ord!!

Men nu är det väl du som är barnslig och tar åt dig, jag skrev ju inte åt dig utan svarade Aningsfull från början.

Nu vill jag att du tar fram det inlägg där jag förbjuder dig att ha egna åsikter, jag tycker det är tvärtom just nu ?

Att du "hoppar" på mig för att jag tycker annorlunda dig ?

Jag vet också att kränka kan betyda mycket och OLIKA från person till person och jag anser inte att jag använt det fel.

Exempel på vad kränka "kan" betyda:

• såra någon annan ( medvetet )
  • tala illa om någon

Om du ska tjaffsa vidare så tycker jag att vi tar det över PM, det har varit nog med tjaffsiga trådar här på HUND

Och om DU skulle kunna läsa skulle du se att jag skrev "människor här" och alltså inte bara riktat enbart mot dig, men jag högg din svarsknapp eftersom att du var den senaste att häva ur dig jävligt osmakliga saker - liksom många andra. (Även om jag faktiskt kan erkänna att ditt inlägg var på ganska mycket lägre nivå än dom andra i den här tråden - och nej, jag tog inte åt mig ett dugg.)
Så om det är någon som ska sluta ta åt sig och ta illa vid sig så är jag inte ensam om det. :devil:

Flinisen skrev:
Nej men ni är ju barnsliga som blir så upprivna och inte låter andra ha åsikter som skiljer sig från era! Jag anser att de är äckligt fula och det är det inte bara jag som tycker! Finns ju fler här som skrivit att de tycker olika hundar är såå fula. Kränkning är ett ord som du kanske ska veta vad det betyder....bara för att man inte tycker om något så är det inte kränkande...Kränkning är däremot om jag kommer fram till dig och söger att din hund ser förjävlig ut och att du misshandlar och vanvårdar din hund...Det är ex på kränkning. Så använd inte fel ord!!

Herregud nu får du väl ge dig. :rofl: Det är väl ingen här som är uppriven och har tagit åt sig förutom du.
Jag kommenterade bara att jag tycker att det är fan så mycket brist på respekt för både hunden och människan att häva ur sig saker på det sättet du gör det. Det handlar väl inte om att ta illa vid sig eller att bli uppriven. Jag reagerar bara på respeklöst beteende.

Och din syn och tro att mindre hundar bara är prydnader och inte ens riktiga hundar ska vi inte gå in på, för innerst inne tror jag att du vet att dom kräver precis samma sak som större hundar. Bidra inte till synen att små hundar inte är någonting annat att ha förutom som en accessoar i en väska, det finns nog med puckon i den här världen som faktiskt tror det utan att någon som tom titulerar sig hundmänniska säger det.

Senast ändrad:

Aningsfull skrev:
Herregud nu får du väl ge dig. :rofl: Det är väl ingen här som är uppriven och har tagit åt sig förutom du.
Jag kommenterade bara att jag tycker att det är fan så mycket brist på respekt för både hunden och människan att häva ur sig saker på det sättet du gör det. Det handlar väl inte om att ta illa vid sig eller att bli uppriven. Jag reagerar bara på respeklöst beteende.

Och din syn och tro att mindre hundar bara är prydnader och inte ens riktiga hundar ska vi inte gå in på, för innerst inne tror jag att du vet att dom kräver precis samma sak som större hundar. Bidra inte till synen att små hundar inte är någonting annat att ha förutom som en accessoar i en väska, det finns nog med puckon i den här världen som faktiskt tror det utan att någon som tom titulerar sig hundmänniska säger det.
Jag tycker bara att man får ha åsikter här utan att ni ska som alla säger "hoppa" på en. Vem hoppa på vem först...tänk på den. Jag sa bara min åsikt...helt ärligt. Skäms inte för det utan står för det jag tycker. Nu lämnar jag den här otroligt fåniga tråden. Tack för mig!

P.S Jag tror inte hunden bryr sig om vad jag säger ;) Den förstår nog inte att jag tycker den är ful.

Aningsfull skrev:
:crazy:

Och människor här ska kalla sig hundälskare. :crazy:

Ok att man kanske föredrar vissa raser, men att kalla hundar för äckliga och fula är ju rent utav förjävligt. :crazy:

Håller med dig fullständigt!

Ärligt talat gillar jag dom flesta hundar, men skulle inte vilja äga mer än ett 10 -tal själv pga olika anledningar.

Jag fattade tråden att det handlade om vilken ras man inte skulle kunna tänka sig, och inte vilken ras man tyckte var ful och äcklig.
Folk har olika smaker, och därför finns det så många raser till folks behov :D

J. Trassel (jack russell) har syrran & mamma.. Snälla & trevliga, MEN så envetna dom kan vara !:crazy:
Syrrans (tik) hon är en riktig kärring, väluppfostrad :rofl: ja, när det passar henne !
Mammas (hane) han är en riktig MES :eek:
Och dom två är kullsyskon:smirk:

Men jag vill inte ha en sådan, vill inte ha någon liten hund just nu..

Och syrran har även en BC, och det är samma där som för dom flesta andra här....
Om han kunde skulle han valla en snigel, bara för att ha något att göra !

Sen vill jag inte ha någon tvätta-borsta-blåsa-varje-dag hund heller!

Skulla aldrig någonsin skaffa en schäfer! för det första så har jag i stort sett bara träffat schäfrar som inte varit riktigt friska i huvudet. dom är valliga, låter, vaktiga och har ett fult utseende. och så är dom såå vanliga. halva sverige kryllar av dom

Jag tycker bara det är jävligt fånigt att uttrycka sig så jävla klumpigt. Du som är vuxen borde verkligen veta att man kan uttrycka sig vänligt och fortfarande få fram sin åsikt.
Förstår inte människor som absolut måste kasta ur sig ren jävla skit och ursäkta sig med "Jag säger bara vad jag tycker."
Så jävla otrevligt och bidrar till dålig stämning.

Jag svarade, men upptäckte att jag missförstått och raderade det sedan. Det var jag som skrev fel.

Aningsfull skrev:
Jag tycker bara det är jävligt fånigt att uttrycka sig så jävla klumpigt. Du som är vuxen borde verkligen veta att man kan uttrycka sig vänligt och fortfarande få fram sin åsikt.
Förstår inte människor som absolut måste kasta ur sig ren jävla skit och ursäkta sig med "Jag säger bara vad jag tycker."
Så jävla otrevligt och bidrar till dålig stämning.
Jag skäms aldrig skulle aldrig ursäkta mig heller!! Står alltid för vad jag tycker och om du är så känslig så uräskta mig då ;)

Jag är långt ifrån känslig, men jag är väl som min far, allergisk mot ren dumhet. Det finns miljontals människor som får fram sin åsikt utan att vara rent utstuderat elaka och trycka ner sina medmänniskor, så jag ser inte problemet? Bra att vara ärlig - men inte dum.

Aningsfull skrev:
Jag är långt ifrån känslig, men jag är väl som min far, allergisk mot ren dumhet. Det finns miljontals människor som får fram sin åsikt utan att vara rent utstuderat elaka och trycka ner sina medmänniskor, så jag ser inte problemet? Bra att vara ärlig - men inte dum.
Jag har inte trycket ner någon..Herregud sluta vara så himla känslig...Håller verkligen med många andra som finns på forumet som tycker att en del här är såå larviga och överkänsliga...Så du tycker inte att med att säga att jag är dum att det är jävligt korkat och otrevligt att säga om en annan männsika. Då är du minst lika dum och ohyfsad som du själv skrev att jag var...Nuskriver jag inte i den här tråden något mer..Herregud va känsliga alla är. Tänker inte tjafsa om skitsaker. tack och hej!! USCH!

Usch usch. :devil:
Livet på buke är verkligen roande. :rofl:

Jag känslig. :angel: Det var nåt nytt. Men provocerande kanske. :devil:

De enda raser jag inte skulle ta i med tång är de som jag anser vara sjuka och avlas på rena defekter. Dit hör exempelvis Engelsk bulldog (visa mig en som kan andas normalt med den nosen), Shar-pei (det ska inte finnas så mycket hud på hunden att exem frodas i alla veck och rynkor) alla typer av nakenhundar (varför i hela friden avla bort hundens naturliga skydd mot väta, kyla och värme). Det finns säkert fler, men jag kommer inte på några just nu.

Många andra raser har förvisso också knepiga avarter, men där anger i varje fall inte standarden att rasen ska ha en defekt eller sjukligt utseende.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 798
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Nu har jag gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra nämligen börjat fundera på en hund. Frågan är bara om det är en bra ide. Jag är...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 948
Senast: Tonto
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 042
Senast: valpköpare
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 036
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18