Vilken hund vill du INTE ha?

Sv: Vilken hund vill du INTE ha?

*kl*
utseendemassigt skulle jag inte vilja ha en Bedlingtonterrrier

Behovsmassigt, inte en Border Collie, kraver mer an jag kan ge

Jag skulle INTE vilja ha en hund som INTE är en border collie... Om jag nu inte blir rullstolsbunden eller tvingas ut i storstan av någon anledning, kommer jag aldrig ens överväga ett rasbyte. Det innebär väl isåfall att jag väljer bort... Hm.. Få se nu... Närmare fyrahundra raser? :banana:

Jag älskar verkligen alla djur men shitzu, lhasa apso,tibetansk spaniel, pekingese (alltså små hundar med lång päls och intryck näsa) skulle jag aldrig vilja ha faktiskt :crazy:

Psyke : Border collie,dom jag har träffat har varit "veka" och jag tycker dom verkar stressade och nervösa hela tiden.

ah vad kul! Ja det var kanske bara ett och ett halvt år sen jag fick reda på rasen existens men kände genast att "det här är min hund".
Har länge velat bland brukshundsraserna men känt att det lilla extra inte funnits där , tills en i stallet skaffade sig en Beauceron! Vilken underbar hund! Tränar/tävlar du din hund? Jag hade (när tiden är kommen) tänkt att träna min framtida Beauceron i lydnad och skydd .
Vet du hur det är med importer av Beauceron? Jag är rätt intresserad av avel och kan endast tänka mig hanhund, jag hade eventuellt tänkt mig importera från Frankrike för att få in lite nytt blod i Sverige då rasen inte är så stor här...Hur är din hund i psyke?
Är den rastypisk? Jag är ute efter ngt lagom vekt, inte Schäfer vekt utan ngt tuffare kanske..du får jättegärna berätta! Pm:a om du vill.:love:

Lånar knapp.

Estetiskt: Pudel, + alla långhåriga hundar, speciellt om de är små :p

Mentalt: Collie (fördomar) och rottweiler (gillar rottisar men tror inte jag skulle klara av en själv).

Rottweiler, vill jag INTE ha, stora som hus ju!! :crazy: borderterriern och pittbull skulle jag heller aldrig skaffa!

Varför inte borderterrier, om jag får fråga?

nyponros skrev:
joo basset hound är ju urcharmiga:love:

Det känns som att de helst bara sover hela dagarna och dregglar med nerkladdade öron:rofl:

Men det känns som att de inte orkar vara igång så mkt? Nu har jag inte så mkt kunskap om dem, så jag vet inte. Sen tycker jag det ser ut som att den tunga långa kroppen på de små benen verkar vara gjort för ledproblem?

Men söta, det är de;)

tss, du har ingen erfarhet av basset hound iaf ;) Dom orkar massor, mkt mer än Top-Dog Walle. Det finns basset hound som tränar lydnad, agilty (japp, hunden heter Swede Sun´s Roxette), viltsår, drev. Ja, mkt mer än bara sova och att stå på utställning.Dom har en "jaktnos" som dom gärna använder om dom får :D

oj, vart ska jag börja.

Jag skulle aldrig kunna tänka mig att ha vinthund, brukshund, fågelhund, jakthund osv. Förstår inte heller hur folk kan ha raser som är aggreiva och "skarpa i psyket".

Finns nog bara ca 10-tal raser som jag faktiskt skulle kunna tänka mig att ha. Jag är helt enkelt för såld på engelsk bulldogg, och har väl därför fått nippran på dessa. Jag vill ha "vandrarde promenadlimpor" , som bulldogg, basset, shih tzu osv :angel:

Ingen vinthund....usch ger mig rysningar..såå äckligt fula och sen ingen pudel eller nakenhund...De är skälliga och fula de med ;) Eller små råttor till hundar..De är inga hundar utan små prydnader. Nej huga buga,,,En riktig hund ska det va!!!

*kl*

Estetiskt: Chihuahua, de är alldeles för små :crazy: ... ser ut att gå sönder när som helst och rottweiler, de ser så brutala ut.

Mentalt: Pitbull.. jag skulle inte våga uppfostra en sån med vetskapen om risken att den skulle kunna bli galen och bita av mig fingrarna. även om de jag träffat vart snälla :devil:

:crazy:

Och människor här ska kalla sig hundälskare. :crazy:

Ok att man kanske föredrar vissa raser, men att kalla hundar för äckliga och fula är ju rent utav förjävligt. :crazy:

_moa_ skrev:
Jag skulle inte vilja ha en border collie. Blir ju trött bara av att titta på dom. Har alldeles för mycket energi mot vad jag skulle ha tid med.

Ja, de är väldigt pigga.
Har själv en tax och det är väldigt stor skillnad. :angel:
Min kompis ska köpa en Border Collie valp och var med henne ochg hälsade på mamman till valparna.
Puh, hela tiden *kasta pinne* :rofl:

Cavello skrev:
Ja, de är väldigt pigga.
Har själv en tax och det är väldigt stor skillnad. :angel:
Min kompis ska köpa en Border Collie valp och var med henne ochg hälsade på mamman till valparna.
Puh, hela tiden *kasta pinne* :rofl:

Min yngsta tax (tik) är extremt livlig. Jag börjar fundera över ifall hon har ADHD lr nåt ditåt? En liten bokstavs-vovve? :crazy: Har haft tax i hela mitt liv, och ingen har varit henne lik. Hon väger dessutom hela 12 kg. Hon är grov. Väldigt grov, det finns absolut inget feminint över henne. Mängder av muskler, efterom hon inte kan gå någonstans i normalt tempo. Maxfart is the shit, enligt henne. :smirk: Fast om matte bjuder in henne under täcket så ligger hon så stilla så. Snusar försiktigt mot mattes ben och höjer temperaturen med åtskilliga grader. ;)

*kl*

Bullterrier är så himla fula!! urk...(sorry ni som har det..)
Sen gillar jag inte plattnosade vovvar, eng. bulldog och såna där små saker utan päls som ser ut att kunna dö när som helst...det är mest för att de ser så eländiga ut...

Sen skulle jag inte vilja ha gigantiska hundar som exempelvis Grand Danois...hur fasicken plockar man upp efter dem??? Nä då skaffar jag nog hellre en minishettis:D Det är iofs inte temperamentet utan mer fysiken...men temperament...hm...jag vet inte...

Aningsfull skrev:
:crazy:

Och människor här ska kalla sig hundälskare. :crazy:

Ok att man kanske föredrar vissa raser, men att kalla hundar för äckliga och fula är ju rent utav förjävligt. :crazy:
De är ju äckligt fula...inte äckliga.....Läs innan du skriver nåt! Jag gillar hundar men inte alla raser...du kan väl inte tycka att alla hundar är vackra och helt fantastiska eller hur?? Hundälskare är jag inte....Jag är Goldenälskare! Det är en omöjlighet att älska alla hundar och tycka att alla raser är sååå fantastiska,,,Det är knappast troligt att någon här på forumet älskar alla hundar. Läs allas inlägg så får du se!!

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 798
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Nu har jag gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra nämligen börjat fundera på en hund. Frågan är bara om det är en bra ide. Jag är...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 948
Senast: Tonto
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 042
Senast: valpköpare
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 037
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18