Vilken hund vill du INTE ha?

Sv: Vilken hund vill du INTE ha?

Jag skulle ALDRIG vilja ha en sån där hund som har dreadlocks-päls, commodore eller nåt-liknande-vad -de-nu-heter, av estetiska och hygieniska(!) skäl.

Av temperaments-skäl går yorkshire terrier och jack russel bort. De flesta JR jag träffat har varit helt koko och helt säkert enligt kvällstidningarna klassats som galna kamphundar om de varit stora och black and tan.

Jag skulle aldrig vilja ha en schäfer - en tråkig, osjälvständig hund för hundägare med dåligt självförtroende (säger jag med risk för att bli halshuggen ...) Och så är den alldeles för vanlig ....

vet intwe redigt men ingen terrier eller liten hund... tycker inte om dom alls och lita inte på dom... vet inte varför e bara så....!!!!

Targa skrev:
Jag skulle aldrig vilja ha en schäfer - en tråkig, osjälvständig hund för hundägare med dåligt självförtroende
:eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Pga utséendet så skulle jag inte vilja ha en pudel. Oavsett storlek. Inte alls min kopp te med det där krulliga, snobbiga utséendet.

Pga hundens behov skulle jag nog välja bort bla BC, Husky, Alaskan & Kelpie... fast en husky skulle jag kunna tänka mig om jag kommer ut på landet igen längre fram.

*knapplån*

Utseende: Foxterrier och andra hundar med nos som en ölburk

Psyke etc: Brodercollie, terrier, schäfer/rottis-korsning, pitbull, huskey m.fl.

*Lån*
Har sett att många inte skulle kunna tänka sig terrier pga psyket :confused: Ni är väl medvetna om att alla terriers är olika till psyket? Eller drar ni alla över en kam som ettriga, bjäbbiga och allmänt jobbiga hundar.....

Det är nästan bud på att kräva en motivering! :eek: Jag som gillar schäfer just för att jag tycker de är så trevliga. Lättlärda men absolut inte osjälvständiga.

Jag skulle aldrig kunna tänka mig en hund av retriever eller spaniel, mest för dom verkar så hysteriska. Sedan skulle jag aldrig kunna tänka mig ngn hund av vad jag anser ohälsosam ras: Basset, Bulldog , mops , pekinges , shar pei etc etc..tycker sånt avel ska förbjudas..Däremot vill jag ha och kommer skaffa Beauceron :banana:

Irländsk Setter, nakenhundar, golden retriver, pudel, shäfer, dalmatiner, chihuahua, malteser, osv osv osv

Jag kan inte välja bara en, så det blir några stycken.. ;)

Vill inte ha ngn ras som är extremt långhårig, ej heller helt hårlös.
Ingen hund som är så där "stenhårda".

Annars är det väl någon av dessa raser som inte kan föda valpar naturligt. Inte heller de överenergiska, halvtossiga hundar som behöver ett halvt dygn av aktivering (bordercollie etc.)
Tycker inte heller om Hofvavart, har inga bra erfarenheter, tycker de verkar opålitliga..

Ööhm.. Rent estetiskt så skulle jag inte vilja ha en greyhound lr liknande typ. Gillar inte alls det där väldigt spensliga intrycket, jag vill nog ha lite mer massa på mina. ;)

Sedan så har jag väldigt dåliga erfarenheter av drevrar. Opålitliga med labilt psyke förekommer alltför ofta.

Pudel skulle jag inte vilja ha om man ser till det estetiska.
BC vill jag inte ha för jag har inget den kan valla på eftersom jag bor i stan.

Kimz0r skrev:
Det är nästan bud på att kräva en motivering! :eek: Jag som gillar schäfer just för att jag tycker de är så trevliga. Lättlärda men absolut inte osjälvständiga.

I så fall skulle jag ju kräva motivering av alla här som säger att de inte tycker om de raser jag tycker om ....:smirk:

Jag tycker som jag tycker .... och just ordet "osjälvständiga" när det gäller schäfer hörde jag dessutom senast sägas av en schäferägare och tillika hundinstruktör!

Nästan bud på, sade jag. ;) Ta det inte så allvarligt. Vissa gillar en del raser som andra avskyr, jag om någon borde veta; jag är kattmänniska egentligen och mkt. kräsen i mitt val av hundras.

Jag skulle aldrig kunna ha en schäfer.
Visst, har väl kanske inte träffat så seriösa hundägare med bra hundar men likväl så sitter det i sedan en incident med en schäfer som flög på mig när jag var 12. Dessutom är dom inte speciellt fina heller, fast det är inte många hundraser som faller mig i smaken.

psst, jag drar inte alla schäfrar över en kam nu.
har även blivit attackerad av en amstaff/PB för några år sedan men skaffade en liknande hund själv ändå.

Senast ändrad:

Den ras jag aldrig skulle välja p.g.a. att jag inte gillar dess utseende är nog pudeln.
Hundar jag tycker är väldigt fina att titta på men som har ett aktivitetsbehov som inte passar mig är diverse draghundsraser samt BC.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 798
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Nu har jag gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra nämligen börjat fundera på en hund. Frågan är bara om det är en bra ide. Jag är...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 948
Senast: Tonto
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 042
Senast: valpköpare
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 036
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18