Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi gör (nästan) bara egen pasta till lasagne, då använder vi helt vanligt simpelt vetemjöl.Men om man inte har vare sig Tipo 00 eller durummjöl - hur gör man då pasta?
(Eftersom jag verkar vara enda röstare som knackat in dessa.)
Samma här, alltså att lasagne är en av de rätter där nygjord pasta är klart bäst. Jag har provat en gång med bara ”vanligt” vetemjöl i brist på inköp och det blev inte så bra. Med 50/50 av Tipo-00 och durum blir det alltid underbart, så vågar nog inte avvika igen….Vi gör (nästan) bara egen pasta till lasagne, då använder vi helt vanligt simpelt vetemjöl.![]()
Helt korrekt. Till icke-mjölerna hör även potatismjölet.Tillägg; jag brukar även ha rismjöl, mandelmjöl och ofta majsmjöl hemma också, men av någon anledning (möjligen för att jag ytterst sällan bakar med det) så står det inte på mjölhyllan och klassas därmed inte som mjöl.![]()
Bröd pizza och fikasaker.För någon som inte kan något: Vad gör ni med de mjölsorterna ni skriver om? Vad bakar ni/lagar ni?
För någon som inte kan något: Vad gör ni med de mjölsorterna ni skriver om? Vad bakar ni/lagar ni?
Ja, det är ju väldigt vanligt i rulltårta ocksåFast @MiaMia, Nar jag gor tartbottnar anvander jag potatismjol, minst 50% av mjolet. Det ger fantastiskt luftig och latt sockerkaka sa potatismjol kan verkligen vara ett riktigt mjol ocksa.
Jag gillar havre eftersom det i sig på något vis smakar sött så kan tänka mig att det passade bra till det!Mest olika typer av brod ... men ocka pizza deg, kakor, och pasta.
Jag gillar att "hitta pa mitt eget" och foljer sallan eller aldrig ordentliga recept aven om jag ofta har ett recept till grund sa gor jag oftast en egen variant av det.
I gar blev det vafflor i stallet for hamburgerbrod ... jag anvande havremjol (och mandelmjolk) och gjorde dem inte sota utan savory. Maken som egentligen ar en socker ratta av rang kunde inte sluta ata vafflorna for att de var sa goda.![]()
För någon som inte kan något: Vad gör ni med de mjölsorterna ni skriver om? Vad bakar ni/lagar ni?
Det förstod jag ocksåBröd pizza och fikasaker.
Till sås har jag den där kartongen med såsredning som jag just nu glömt dess namn på. Redning heter det väl. Maitena kanske? Vet egentligen inte vad det är i? Men just mjölredning har jag slutat med eftersom jag så lätt får det att smaka mjölMest bröd både mjukt bröd och knäckebröd och varje år bakar jag också lussekatter. Så kan jag ha vetemjöl till botten- eller toppredning i en sås eller gryta.
Olika smaker nu bakar jag mycket surdeg och då passar det bra. Jag testar lite olika sorter.Det förstod jag också
Men då borde det räcka med ett mjöl ju. tex vetemjöl....så det var därför jag undrade varför så många specialmjöl, vad man specifikt behövde dem till.
Det var skrivet med enFast @MiaMia, Nar jag gor tartbottnar anvander jag potatismjol, minst 50% av mjolet. Det ger fantastiskt luftig och latt sockerkaka sa potatismjol kan verkligen vara ett riktigt mjol ocksa.