Vi sysselsätter oss del LXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens köptips:
20180317_142603.webp

Har varit ute i omgångar med leL spelat fotboll och promenera. Somnade klockan 21 igår så leo blev skitnödig i tre tiden som tur var slog inte prognosen in utan det var bara -25 då jag var ut i träskor och morgonrock . Blev lite småkallt så jag vaknade till ordentligt så jag passade på att hänga kläder och fylla på en till tvättmaskin. Nu sitter katten och äter upp min yoghurt när jag leker med telefonen

Jag har dragit fram tvåsolstolar och sitter nu på ena. Den åkte ungefär tre decimeter ner när jag satte mig på den, hehe. Och så fick jag lite panik när jag tyckte att lampan lyste rött till avloppet men så gick jag närmare och hann tänka vad gör jag nu då på en lördag när det inte går att få tag på nån men så kom jag på att jag har solglasögon på mig --> allt blir rött då.
Så nu lyssnar jag på fågeltjatter och njuter av solen och glögg. Alla hästar verkar njuta med :love:

Jag har skjutit upp det i ca 1 år nu. ;)
Förstår dig!

Haha, skönt med förståelse, även om jag inte skjutit upp det så länge egentligen. Jag kör ju alltid svart och min naturliga färg är väl någon slags råttfärgad... så det ser mest ut som jag är tunnhårig om jag inte tar utväxten regelbundet (och det är nästan alltid bara utväxten jag tar. Hela blir ibland hos frisör, men det var nog två år sen sist :angel:).

Haha, skönt med förståelse, även om jag inte skjutit upp det så länge egentligen. Jag kör ju alltid svart och min naturliga färg är väl någon slags råttfärgad... så det ser mest ut som jag är tunnhårig om jag inte tar utväxten regelbundet (och det är nästan alltid bara utväxten jag tar. Hela blir ibland hos frisör, men det var nog två år sen sist :angel:).

Ja, det är en svår kombo att låta bli.

Jag färgade ju mitt rödblonda illrött. Så jag såg också flintis ut. Jag bodde ju på landet och var sjukskriven och inte vidare social då jag lade ner det.
Nu syns det inte att det varit färgat. Och det är just att behöva göra det ofta eller köpa toupé som gör att jag inte börjat igen.
Men jag lär nog snart få ett infall.

Frisör har jag inte varit hos på typ 10 år. ;) Tycker aldrig jag har tid. Och får jag det kör jag hellre massage eller ngt.

Är helt sopslut efter årets värsta träningspass. Slängde ut hästens vinterbädd idag. Jag har inte kunnat mocka mer än det nödvändigaste sedan installningen i höstas pga mina smärtor, så bädden började bli för hög. Nu när jag hade en bra bäckendag var det bara att hugga i. Det blev minst tio överfulla kärror, varav minst hälften var svintunga. Höll på att fara baklänges ned för rampen med den ena för att jag inte orkade knuffa upp den över kanten till containern (trots att rampen består av sån där räfflad/rutnät metall som brukar vara på handikappramper).
Kan lugnt säga att det känns i varenda muskel på kroppen!

Kom sen hem och tog vid med dammsugning och tvätt. Satte sen upp katternas fönstersäng, som dom givetvis dissar fullständigt än så länge. Så nu jäklar tänker jag bara slappa på balkongen med katterna en stund! Har lämpligt nog chokladpudding i kylen också :D . Sparven och sambon är iväg hos hans mamma, så jag ska verkligen njuta av tystnaden (eller ja, fågelkvittret)

image.webp

Jag, sonen och huliganen har varit ute och lekt i snön! :D Det är drygt att springa i den här snön men det gör alla glada med solsken och lek! :D Helt plötsligt har apporteringen fallit på plats för huliganen, trots att det var en älskad vedpinne så kom han och gjorde fina avlämningar. Så dags nu, efter åtta år... :cautious: Men det ska väl erkännas att jag inte har lagt något fokus på det heller utan vi har bara lekt med avlämningar av småsaker inne eftersom han inte kan gapa. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
96 97 98
Svar
1 957
· Visningar
53 129
Senast: Mia_R
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Svar
1 999
· Visningar
56 280
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 260
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar