Vi sysselsätter oss del LXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min palm har fått blommor! Har aldrig sett den få det förut och då har jag ändå haft den i en hel "evighet" !
IMG_20180312_193113.webp

Bör inte bli avslag, det är en rättighet att få bo ihop med sin partner när man är svensk medborgare. Däremot kan det såklart dra ut på tiden om migrationsverket bestämmer sig för att det behövs komplettering, eller om det dräller in mer ansökningar. Enligt riksdagsbeslut (har jag för mig) så ska det endast ta 9 månader till ett beslut, men migrationsverket håller inte riktigt det... Vissa har fått vänta i upp till två år. Migrationsverket hävdar att det är pga den höga flyktingströmmen, men det är olika enheter som hanterar asyl och anhöriginvandring :meh:
Så det här snacket om att asylsökande inte ska få anhörighets invandra är bara nys o mediasnack?
För funkar det så så kan ju alla som vill komma hit gifta sig med en svensk medborgare?!! Eller är jag helt ute o reser?:confused:

Så det här snacket om att asylsökande inte ska få anhörighets invandra är bara nys o mediasnack?
För funkar det så så kan ju alla som vill komma hit gifta sig med en svensk medborgare?!! Eller är jag helt ute o reser?:confused:
https://www.migrationsverket.se/Pri...ige/Gift-registrerad-partner-eller-sambo.html
Där har du vad migrationsverket säger. Och nej, bara för att en man invandrar, är gift men frun kvar i hemlandet exempelvis Syrien, så innebär inte det på automatik att hans fru får komma hit, iom att mannen inte har permanent uppehållstillstånd utan bara tillfälligt (1 eller 2 år om jag inte minns fel, sen måste dom söka om). En av makens vänner, har tillfälligt uppehållstillstånd, men hans fru är nekad dör migrationsverket anser att han "inte behöver sin fru, eftersom dom inte har barn". Dom kommer från Syrien.

Och absolut finns risken att det förekommer "köpta" äktenskap, men det är väl ändå att bagatellisera själva flykting frågan genom att säga att "alla som vill kan ta sig hit och gifta sig". Det är ju inte direkt så att bara för att man är gift så får man komma hit. Det är intervjuer mm som ska göras innan.

Jag vill ha te men har startat diskmaskin och kör jag då igång vattenkokaren så går strömmen så bara att vänta. Det är onödigt trist att vänta tycker jag :arghh:

Nä nu orkar jag inte mer idag :arghh:

Först hämta sonen som vägrade åka hem, väl hemma tycker hunden det är bra att äta av minis trolldeg och börjar spy :crazy:, ringer vet och får direktiv att följa och vovven mår bra nu :heart, sonen tar sönder sin mobil a la 6 olika bitar och blir arg, plockar strömbrytaren i sitt rum och sliter av krokarna från väggen som håller tofsarna till gardinen :crazy: och sen ner i källaren för att lugna sig. Nu tycker han vi ska åka och köpa en ny mobil. Typ aldrig enligt mig :meh:
Maken kom precis hem så nu börjar hans skift!

Kanske tröstäter nån chokladbit eller två när dom lagt sig :cautious:

Nix. Spindellilja.

Har haft en men den lyckades dö i någon förflyttning.
Saknar den djupt. Den är så VACKER när den blommar :love: :love: :love:

...och inte finns den att köpa heller :meh:
Där ser man, vad kul att få lära sig något nytt! Varför går den inte att köpa längre? Min kruka har två knölar, råkar vi på varandra på någon buke-träff (typ hos @athena_arabians om jag någon gång lyckas ta mig iväg :angel:) så kan du få den ena om du vill :) Men du får den som inte blommar :p

Idag köpte jag Halloweenpumpa-frön! Har en dröm om att det ska bli en lika fin skörd som första gången jag försökte..... Jisses så många det blev...och så STORA :eek: ! Vi gav bort, hade hela verandan full, osv. Massor med sol, vatten, gödsel och TUR, tänker jag..... :D Men först ska de ju sås och få växa till sig inne!

Fryser och är på dåligt humör.

Sitter och väntar på att veterinären ska ringa. Hästen som är dräktig är dålig. Funderar på om hon skadat sig i vägen och nu står och har ont och vill knappt röra maten :(

Allt på en gång

Te och middag avklarat. Lite sugen på digestivekex men ska försöka kontrollera mig själv. Jag åt en hel påse smågodis igår som kickade igång sockersuget.

En bra dag på jobbet iaf, fick gjort allt jag skulle och eftermiddagsmötet flöt på smärtfritt.

Trevor Noah :love::rofl::bow:

På plats i lägenheten igen och kisse har kollat så allt är ok :D

Fy f-n vilket skitväder det är, det dammade som sjutton efter varenda större fordon man mötte och det var rejält halkigt tills en bit ovanför Vilhelmina *blörk*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 778
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Svar
1 999
· Visningar
56 286
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 287
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar