Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gilla på att ni skall sätta igång med att få hit honom igenHuvudvärk väntar på att I ska ha tid ikväll, så vi kan sätta igång med ansökan att få hit honom igen.
Ja, jag ville dubbelkolla lite uppgifter innan vi satte igång, men nu så! Sen är det "bara" 15-19 månaders handläggningstidGilla på att ni skall sätta igång med att få hit honom igen
VäntanJa, jag ville dubbelkolla lite uppgifter innan vi satte igång, men nu så! Sen är det "bara" 15-19 månaders handläggningstid
Hmmmm...Så underbart hemskt. Nu är det bara för dom som har pool eller sjötomt att starta en tråd om buketräff
mmm skojar inte!Väntan
Ibland saknar jag en ogilla knapp.mmm skojar inte!
Jaha varför tänker jag på buke när jag ser denna
Nåt för nästa buketräff ???Visa bifogad fil 12258
Vad händer om det blir avslag? Tar det oxå 15-19mån?mmm skojar inte!
Bör inte bli avslag, det är en rättighet att få bo ihop med sin partner när man är svensk medborgare. Däremot kan det såklart dra ut på tiden om migrationsverket bestämmer sig för att det behövs komplettering, eller om det dräller in mer ansökningar. Enligt riksdagsbeslut (har jag för mig) så ska det endast ta 9 månader till ett beslut, men migrationsverket håller inte riktigt det... Vissa har fått vänta i upp till två år. Migrationsverket hävdar att det är pga den höga flyktingströmmen, men det är olika enheter som hanterar asyl och anhöriginvandringVad händer om det blir avslag? Tar det oxå 15-19mån?
Det kan gå snabbare med.Ja, jag ville dubbelkolla lite uppgifter innan vi satte igång, men nu så! Sen är det "bara" 15-19 månaders handläggningstid
Absolut, men när vi har kollat tiden på migrationsverket så är det 15-19 månader dom anger. Man får fylla i en del information som vilket land man kommer ifrån, om man är gift, om man bott tillsammans i ett annat land osv, och utefter dom svaren ger dom en prognos. Vi hoppas såklart på att det inte ska ta mer än ett år, men lika bra att vara förberedd på att det kan gå längre.Det kan gå snabbare med.
Hänger