Vi sysselsätter oss del LXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bakar bröd :d

image.webp

Funderar på vad det ska bli till middag ikväll. Ska jag köpa en pizza? Då måste jag iväg med bilen. Leta nåt i frysen? Vet det finns fiskgratäng där men det åt jag häromdagen.
Steka pannkakor? Orkar inte.
Bekymmer, bekymmer :p.

Vad händer om det blir avslag? Tar det oxå 15-19mån?
Bör inte bli avslag, det är en rättighet att få bo ihop med sin partner när man är svensk medborgare. Däremot kan det såklart dra ut på tiden om migrationsverket bestämmer sig för att det behövs komplettering, eller om det dräller in mer ansökningar. Enligt riksdagsbeslut (har jag för mig) så ska det endast ta 9 månader till ett beslut, men migrationsverket håller inte riktigt det... Vissa har fått vänta i upp till två år. Migrationsverket hävdar att det är pga den höga flyktingströmmen, men det är olika enheter som hanterar asyl och anhöriginvandring :meh:

Det kan gå snabbare med.
Absolut, men när vi har kollat tiden på migrationsverket så är det 15-19 månader dom anger. Man får fylla i en del information som vilket land man kommer ifrån, om man är gift, om man bott tillsammans i ett annat land osv, och utefter dom svaren ger dom en prognos. Vi hoppas såklart på att det inte ska ta mer än ett år, men lika bra att vara förberedd på att det kan gå längre.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 708
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Svar
1 999
· Visningar
56 286
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 287
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar