Vi sysselsätter oss del LXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag ledigt för första gången på länge.
Sååå jävla trött. Ligger som en rödspätta i sängen och lyssnar på ljudbok med Vovvi.
Hon bodde hos grannen i helgen. De hade bondat rätt fort. Grannen älskade henne och Vovvi verkar kunnat slappna av helt och myst och lekt. Kul!
Grannen ville inte ha ngt för det. Men hon fick iaf en mascara från YSL som jag också har.
När vi hämtade Vovvi spårade hon ur totalt och ylade och fräste runt och klättrade på en, allt i überspeed. Gullhjärta!❤️
Så idag har vi skedat och vilet.
Strax måste jag ner till stallet. Men det är typ allt jag tänker göra idag. Imorgon är det nytt event.

Nu är alla måsten fixade, besöket på migrationsverket gick också helt okej, killen i receptionen som hjälpte oss så mycket kom till och med och frågade (jag hamnade hos en annan i receptionen, hade hoppats på honom) hur det var med maken, om det gått bra i tullarna I Irak och hur han mådde :love: han hade tänkt på oss och funderat.
Lunchade snabbt på Ikea med en vän, sen rusa till polisen och fixa nya passet. Nu ska jag in på maxi och köpa en kabel till laddaren samt en ram till mitt pussel jag gjorde klart hör om dagen.

1803128.webp

Hundvaktsvecka, då mor o far är på Teneriffa. Jag är "dagmatte", syrran kommer med honom på morgonen, sedan kommer hon på lunchen och går ut med honom och sedan hämtar hon honom runt fem. Däremellan ska jag försöka roa honom. Men idag har han SOVIT hela tiden.... Jag får se om jag kan hitta på något som håller honom vaken en stund i alla fall i morgon... :p

Kom till jobbet först vid 9.15tiden, så senare än vanligt pga vcbesöket. Men det gjorde inte så mkt. Jag jobbade mina 4 timmar då. Kom hem vid 15tiden.
Ska packa ner senskyddet jag har sålt och åka till Ica och posta det. Sedan städa det nya karet och kolla att det är tät. Om det är det, tömma det lilla karet med Mozart i (kampfisken från Thailand), göra rent det och åka lämna det till min fd sk. kompis. Sedan blocka hen...

Det var ingen bra dag att åka runt o handla på,först blev jag överfallen av en odlingstunnel som tvunget ville följa med hem :mad: Jag som inte skulle hålla på med fröer o sådd i år :banghead::wtf:
Sen på Ica blev jag överfallen av en äldre yrslig tant,såg henne i ögonvrån innan hon stöp över mig,vilket var tur annars hade hon dundrat in i delikatessdiskens glasmonter. Både jag o tanten klarade oss bra o blev lika förvånade.:)

Usch vilken dag! Blev inte alls som planerat. Fick några jobb som drog ut på tiden, det regnat och uschligt väder.
Väl hemma är jag själv. Sambon jobbar hela kvällen. Tråkigt, men så klart roligt att han har jobb.

Funderar på att ta en lång och varm dusch. Sen blir det symaskin!

Det var ingen bra dag att åka runt o handla på,först blev jag överfallen av en odlingstunnel som tvunget ville följa med hem :mad: Jag som inte skulle hålla på med fröer o sådd i år :banghead::wtf:
Sen på Ica blev jag överfallen av en äldre yrslig tant,såg henne i ögonvrån innan hon stöp över mig,vilket var tur annars hade hon dundrat in i delikatessdiskens glasmonter. Både jag o tanten klarade oss bra o blev lika förvånade.:)
Det är nog våfflornas fel. Gremlings ska ju inte äta på natten :p:o
Förlåt men jag kunde inte låta bli, jag är tydligen hemsk nu flamingos och påhopp :rofl::love:

Sonen hämtad från skolan, taxin dög inte idag :banghead:
Men fick pratat med hans lärare om ok att han börjar tidigare på måndag när jag ska regga in mig på skolan, och fixat med passning för mini med farmor så slipper jag kludda med förskolan för ett ynka möte :)
Får ändra hennes schema sen om det behövs istället.

Nu har kaffet precis bryggt klart så ska ta en kopp och försöka få in kycklingen i ugnen så vi får middag idag.

Är det den mörka till vänster som är den nya vagnen?
Riktigt snygg! Hur många sängplatser finns det?

Yup. Det ar det nya "motor hemmet". :D
Det ar en queen size dubbelsang (i den gamla hade vi king size och jag hade ett lattare meltdown over att byta ner oss. Lustligt nog marker jag inte skillnaden nu nar vi sover i den har.:cautious:
Dessutom ar det en baddsoffa man ser lite av pa nagon bild. Det blir som en sadan dar extra bred Svensk sang som man kan sova tva i, men som egentligen inte ar en dubbelsang.

I morgon ska jag träffa min Magläkare på Ackis. Få se hur länge hen är försenad då... Längsta jag har väntat på hen, är 45 minuter :mad: Tur att jag är ledig i morgon...
Sen ska jag iväg till Gränby och träffa min BS där. Vi ska till 3 och fixa mitt mobilabonnemang.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 635
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Svar
1 999
· Visningar
56 286
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 282
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar