Vi sysselsätter oss del LXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trött, tröttare tröttast.

Fullt upp i helgen, känner mig inte redo för måndag än.

Vill bara sova i flera timmar och inte göra nått. Helt off idag trots att jag städat/tvättat bilen, ridit, gjort ren all utrustning, handlat (köpte nya blommor för lite lyx) OCH har en snarkande hund i famnen så varför är jag så off?

Mycket störande

Nyduschad,varm o ren. När jag var klar med badrummet fick det en dusch av radar för flugorna har vaknat.
Vad ska man göra nu?

Prata med din partner om hur han/hon kan vacka dig tillrackligt for att du ska sluta?

Jag markerade Tranans text som, atminstone i mina ogon, indikerar att ordet sla inte anvandes i meningen att vald utfordes. Om nagon slar mig behover den personen inte repetera det tills jag vaknar, jag vaknar pa en gang om jag blir slagen.
En akta halft som knuffar nagon i ryggen for att personen ska vakna eller i alla fall byta stallning utovar inte vald i den meningen av ordet som du antyder.
Slå i min värld är att använda våld. Här skrev ju till och med @Tranan att ex-frun slog tills han vaknade, ie inte bara en lätt puff eller knuff.

Förövrigt: hur kan slå INTE antyda våld?

Partner ligger just mu och snarkar mig i örat, hjälper det inte att puffa på honom så flyttar jag på mig. Våld är liksom inte lösningen på problemet. (Även om jag ibland vill stoppa upp en strumpa i munnen på honom söm ljuddämpning :angel: )

Det ska finnas någon plast/gummi grej man köper på apoteket och stoppar in i näsan? Du har inte prövat det? :D

Det började visst regna ordentligt här nu så jag vill med ha våfflor så jag kan förtränga vädret och mysa ner mig i soffan och moffa i mig men det finns inte ingredienser hemma så @dobbis du kan väl vara snäll och komma hit med smeten? Våffeljärn finns :o

Ok ge mig motivation att svabba av andra halvan av verandan samt ta reda på ogräset på baksidan :arghh:

Kaffet är kallt, nikotinbehovet täckt, de flesta sover på buke, instagram är uppdaterad osv osv... jag har inga ursäkter kvar...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
98 99 100
Svar
1 980
· Visningar
53 644
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Svar
1 999
· Visningar
56 283
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 260
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Härnösand