Vi sysselsätter oss del LXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma efter att ha spenderat ca 6 timmar i huset, har röjt i källaren. Det finns ju både för och nackdelar med att ta över en släktings hem :cautious: Mycket bra saker finns kvar, typ verktyg osv. Men det finns en jävla massa skit också :meh: Har iaf städat tvättstugan, "hallen" i källaren, matkällaren där jag ska ha mitt lager sen samt ett förråd. Bara pannrummet kvar, vilket är det största rummet men det ska vi (jag och mamma) ta på tisdag. Det är dock där det är mest skit, som typ två skåp fulla med gamla insektsmedel, smörjmedel osv samt mängder av verktyg, både trasigt och helt.
Tagit mig en kopp te och en muffins som var lite torr (bakade dom i tisdags), ska ta och duscha nu så jag får bort allt betongdamm och annat skit.

Fy så trötta vi var igår. Lyckades masa mig ut på en timmas promenad å på kvällen satt vi och kollade på 3 filmer i sträck :laugh:
För en gångs skull gick det alltså något bra :up:

Handlat lite idag inför veckan. Snart är det dags för middag. Skönt med en slappehelg :)

Kollar en dokumentär av och med Louis Theroux.
Väntar fortfarande på att datorn ska uppdatera klart :wtf: Den verkar vara i slutfasen och startar om då och då, hoppas det blir klart innan jag ska sova. :meh:

Köttgryta på spisen, protokoll och dagordning för årsmöte fixat så långt jag kan än så länge, anmälningar till tävlingar, informera de som ska tävla och nu tog jag ett glas rödvin och ska försöka sätta mig och läsa, det är så sjukt drygt att läsa på datorn. :arghh:

Har varit hos syrran och firat en nybliven 13-åring hela dagen. Bakning, grillning i eldtunna, snölek och spel :up: väl hemma kastade jag ihop en äppelkaka och sen potatismos och köttbullar till middag :d

Bakar knäckebröd. :d Men det värsta är att det tar sådan tid. 24 kakor, kan grädda två i taget och varje omgång tar 8 min. :meh: Men det är det värt, klart det godaste brödet. :love:

5 plåtar kvar, inklusive den jag just satte in.

20180311_182139.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
96 97 98
Svar
1 957
· Visningar
53 158
Senast: Mia_R
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Svar
1 999
· Visningar
56 280
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 260
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Valet i USA