Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ledig för dagen, ska jag väl säga. Vi kommer att få uppgifter varje dag, men de lär inte vara så omfattande.Den här veckan har vi fått "semester". Vi har ju inget ordinarie uppehåll i studierna under sommaren, men denna vecka har vi bara distansstudier. Idag hade vi läxförhör direkt på morgonen (och jag var nyvaken) och sen fick vi en uppgift med 10 frågor att lämna in före klockan 15. Det blev snabbt avklarat, så nu är jag ledig. Känns konstigt.
Jag sökte tre kurser och kom in på alla. Min motivation för master inom socialt arbete har dragits ner rejält efter vårterminens fiasko. Dels känns inte ämnet helt hundra, men det får jag nog ta och komma över helt enkelt, och dels var det alldeles för låg nivå för att vara avancerade kurser. Två av kurserna var i princip replikor av varandra (samma lärare, samma ämnen och i princip samma föreläsningar). Utöver att det var rena upprepningar var det väldigt låg nivå på flera av studenternas arbeten, men det passerade ändå, som vanligt.
Den tredje kursen var en juridikkurs som endast krävde grundläggande behörighet men där läraren/ansvarig suckade högt över oss två som inte hade socionom-bakgrund/kunskap om LSS, som den mycket tydligt var utformad för. Här brast det inte i nivån, utan i förväntningarna hos lärare vs studenter. Det blev en krock som drog ner mitt intresse rejält.
Kurserna jag sökt är fortfarande inom socialt arbete, med master i sikte. Bläuh. Jag vet inte. Det är ett säkrare sätt att få jobb än med bara den kandidat jag har nu, så det är väl bara att bita i. Som vanligt vill jag göra alldeles för mycket och läsa alla tre för att "bli av med det", men jag får lägga i bromsen och nöja mig med en för att inte gå under fullständigt energimässigt.
Kan tänka mig det. Gick en 7.5hp kurs i specialpedagogik för ett par år sedan. Där kostade kurslitteraturen över 2 500 kr. Det är rätt sanslöst. Och ska man jaga begagnat eller på bibliotek tar det ju lika mycket tid som pluggandet.
Kan tänka mig det. Gick en 7.5hp kurs i specialpedagogik för ett par år sedan. Där kostade kurslitteraturen över 2 500 kr. Det är rätt sanslöst. Och ska man jaga begagnat eller på bibliotek tar det ju lika mycket tid som pluggandet.
Tacka vet jag naturvetenskapliga kurser, där kan en bok räcka till flera kurser så även om böckerna är dyra blir det betydligt billigare per poäng.
Trevligt att de kan utmana dig med uppgifter som intresserar dig!Första praktikdagen avklarad. Jag fick börja med att rensa en rabatt. Sen ska jag få lämna ett förslag på ny design till denna rabatt och en annan rabatt. Den uppgiften känns kul.
Varför gör du inte uppgiften på praktiktiden?Känner att jag borde ha kortare arbetsdag på praktikplatsen eftersom jag ägnar kvällen åt den designuppgift jag har fått. Den var svårare än jag räknat med.
Jag har ingen dator där. Jag behöver ha det, då mobilen är lite opraktisk.Varför gör du inte uppgiften på praktiktiden?
Eller så är du tacksam över att du får ut extra mycket av din praktik!Känner att jag borde ha kortare arbetsdag på praktikplatsen eftersom jag ägnar kvällen åt den designuppgift jag har fått. Den var svårare än jag räknat med.
Jo, men det kostar. Jag behöver vila också. Nu tänker jag på uppgiften dygnet runt utom när jag sover.Eller så är du tacksam över att du får ut extra mycket av din praktik!