Vi som planerar barn

Sv: Vi som planerar barn

*kl*

Gah, snart är det nästa vecka och då är jag inte skyddad längre....ÄNTLIGEN får jag börja försöka i alla fall! Det har varit sååå trist att vänta på att ens försöka (vi bestämde oss för att vänta tills p-pillrena var slut, vilket som sagt är nu!)

Jag vet inte om vi hamnar här igen, eller om vi kommer ge upp nu. :cry:

i tisdags gjordes ett VUL, och det konstaterades att tvillingfostren där inne inte var vid liv. MA i v 8, alltså. På onsdag kväll skrapades jag, och i går em kom jag hem.

Nu har jag haft 4 missfall, och nästa steg är utredning om varför, men kommer vi orka? Jag vet inte. Just nu orkar jag inte ens tänka.

Vad ledsen jag blir när jag läser ditt inlägg...hoppas att ni orkar fortsätta kämpa!

Är nu 11 dgr försenad. Hoppas att det kan vara ngt denna gång:)
Måste nog köpa ett test på mån om det inte kommit ngt innan dess....

*Puttar fram tråden*

Nu får jag äntligen vara med här!! :love:
Vi kör nu första cykeln utan skydd, hade ägglosning i söndags eller måndags så nu är det en spänd väntan på mens eller ny ägglossning :d

Jag tänkte att vi kunde ha en tråd för oss som försöker bli gravida och/eller har börjat planera barn.

Sambon och jag planerar att börja "tillverkningen" av ett syskon till vårat första barn om en vecka ungefär. Hoppas på ett + till jul :)

Häng med ni som vill, jag väljer att vara anonym men ni gör som ni vill.

Här kan vi dela med oss av medgångar och motgångar.
Det är väl tänkt att nästa skrutt ska komma typ nästa år på vårkanten. Vill inte ha för tätt mellan dem! :p
Plats i hemmet kommer det finnas för vi ska under sommaren flytta till större boende, en underbar villa. :cool:
Jag har lite knepig ägglossning med oregelbundet het på äggstockarna, så äggklockan är lite lynnig kan man säga. Försvårar då för mig lite.
Men jag hoppas att jag ska typ ha ägglossning i nästa vecka och mot slutet av maj.
Ska på solsemester i början på juni då nästa mens verkar ska komma, om inte så kan det vara en produktion på gång.
Håll tummarna för mig snälla och gärna för lite mer aktivitet på y-spermerna.

Senast ändrad:

tack.. jag hoppas det också.

Det har nu gått drygt 5 veckor, och jag har fortfarande inte fått ngn mens, trots 2 veckors sanslös PMS. :devil: Så jäkla jobbigt att kroppen inte kommer igång som den ska direkt igen heller... Efter de tidigare missfallen har mensen kommit som en klocka 28-29 dagar efteråt, men nu är hormonerna alldeles konstiga.

Vi har fått tid för utredning också.

Jag tror väl inte så mkt längre på att det kommer lyckas... men vi gör nog ngt försök till i alla fall...

*kl*

Jag och sambon har ine använt någon form av skydd sedan januari med inställningen blir det så blir det (vilket ganska snabbt ändrades till Vi Vill Ha!), jag åt heller inga preventivmedel innan dess heller.

Jag hade min första mensdag den 19/4 och borde haft ägglossning någon gång 29-30/4 tror vi. Redan fredag den 7/5 sent på kvällen fick jag en blödning som höll i sig lördag och söndag och var näsan helt borta på måndagen.
I vanliga fall vid mens så har jag en fruktansvärd mensverk men det var ingenting jag kände av då... Egentglien borde min mens kommit tidigast 13-14/5.

Våran förhoppning är att det var någon form av nidationsblödning! Någon annan som känner till mer om detta, eller har varit med om liknande?

Vi har i alla fall bestämt oss för att göra ett gravtest imorgon eftersom det vore ungefär då jag egentligen skulle fått min mens.

Det låter ju som en nidblödning men kan ju vara en mellanblödning också, håller tummarna i morgon! :d

Jag hade min ägglossning ungefär exakt samtidigt som dig och jag fick också en blödning den 6-7/5 typ. Jag läste någonstans att det var precis runt de dagarna en nidblödning skulle kunna inträffa. Veckan efter, alltså för exakt en vecka sen testade jag positivt på gravtest. Så är du gravid borde du få ett postitivt svar nu!

Åh, jag håller verkligen tummarna för vår egen del...! :)
Men jag vågar egentligen inte hoppas heller, kommer bli så väldigt besviken om det inte blir någonting...

Nu har det dessutom strulat till det med både mitt och sambons arbetsschema så vi kommer inte att kunna göra något test tillsammans förrän på måndag... :(

Jag hade min ägglossning ungefär exakt samtidigt som dig och jag fick också en blödning den 6-7/5 typ. Jag läste någonstans att det var precis runt de dagarna en nidblödning skulle kunna inträffa. Veckan efter, alltså för exakt en vecka sen testade jag positivt på gravtest. Så är du gravid borde du få ett postitivt svar nu!

Eftersom du också fått en blödning så måste jag fråga!
Var det liknande mens, eller märkte du stor skillnad? Höll det bara i sig en dag eller flera?

Jag håller också tummarna för er! :laugh:

Själv skulle jag väldigt gärna vilja veta nu, om det är det jag känner av eller om jag åkt på en jävla infektion igen... :crazy: Känns iofs inte alls som den förra infektionen, men skulle ändå inte förvåna mig... :(

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 607
Senast: orkide
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 519
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 824
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 330
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025