Vi som planerar barn

Sv: Vi som planerar barn

Tack, usch jag hoppas verkligen att det inte är det...

Så drygt också att jag nte kan testa förrän tidigast om en dryg vecka :(

Håller tummarna!
Vi gör som sagt testet på måndag, så jag får vänta tills dess... Det jobbigaste just nu är att jag vet att om det inte är ett + kommer jag att bli jättebesviken...! :(

Eftersom du också fått en blödning så måste jag fråga!
Var det liknande mens, eller märkte du stor skillnad? Höll det bara i sig en dag eller flera?

Jag hade ganska riklig mens innan jag började med p-piller och detta var inte ens i närheten av så mycket. Jag tror att det var en rosabrun flytning på tisdagen, på onsdagen var det lite blod, ungefär som en enkrona i storlek i trosorna och på torsdagen var det tillbaka till bara lite blodblandad flytning. Sen försvann det. Ingen mensvärk eller så, jag har ju dock nästan hela tiden haft mycket lätt molvärk men det är inget som förändrades i och med blödningarna.

"kl"

Hej
Ni kankse kan hjälpa mig med något som jag inte har fattat än?
Ved menar man med BIM???
Jag har sökt på nätet men inte hittat något. Men jag ser att många skriver om BIM på flera ställen. Antar att det har något med äglosning eller mens att göra???

Själv har jag nog precis haft ägglossning så nu är det bara att vänta.
Ska försöka att inte känna efter för mycket, men det är nog rätt svårt att låta bli...

Det betyder "beräknad icke mens", alltså den dagen man räknar med att mensen normalt skulle komma men som förhoppningsvis uteblir pga att man är gravid :)
Har du precis haft ägglossning bör det alltså vara ca 2 veckor till din BIM lite beroende på hur lång din menscykel är. På din BIM bör du kunna testa postitivt på gravtest men det kan vara lite olika beroende på hur mycket hormoner graviditeten producerat då. Jag fick inget jättestarkt utslag förrän 3 dagar efter BIM.

Åh, vad bra.
Tack för förklaringen.

Då är det bara att vänta på min BIM :D

Då så äntligen efter 39 dagar kom min mens, nu kanske kroppen kan komma igång ordentligt igen. Vi kommer väl inte att använda skydd, men inte heller gå in stenhårt för barntillverkning, utan det får bli som det blir, om det blir...

Vad skönt att mensen kom tillslut. Själva är vi inne på 5:e försöket efter skrapningen och det börjar redan kännas hopplöst..

Jo jättebra. Fast det är ingen trevlig mens, blöder som en tok och har ordentligt ont, snarare missfallssmärta än mensvärk, men det kanske kan vara så... :crazy:

Förstår mkt väl att det känns hopplöst... Jag är också rätt uppgiven, efter 4 missfall, varav 2 i år... :cry: Men jag hoppas att det så småningom löser sig för oss bägge...

Det är ju verkligen skräcken att få ett missfall till.. Jag tycker ibland att det är så orättvist att det ska ta så lång tid för oss att bli gravida och sedan slutade det ändå i ett "missfall"..

Ja verkligen! Det är förbannat orättvist... (Och det känns lite extra, när "alla andra" bara blir gravida sådär *poff*, och sedan får helt okomplicerade graviditeter, och föder friska, fina barn, medan en annan bara växlar mellan att vara gravid och sjuk (jag blir det, när jag är gravid. hyperemesis gravidarum) och orolig, till att få missfall, vara sjuk och ledsen och uppgiven. :crazy: Gång på gång, liksom...)

Här har det varierat väldigt hur lång tid det tagit att bli gravid, från på första försöket (sista gången) till 13 mån... (och allt där emellan. 6 mån, 3 mån...) Så det behöver ju inte ta jättelång tid för er denna gången!

Räknar man ihop mina 4 missfallsgraviditeter, så har jag ju gått nästan en fullgången graviditet. (6+7+11+8v) :( Känns också för jäkla surt...

*kl*

Följt denna tråden länge nu utan att visa mig, känner dlädje med de som plussar och sorg med de som drabbas av motgångar. Håller tummarna för framförallt ett-syskon-2010 som har drabbats av mer olycka än vad som är rimligt!

Nu känner jag att det är dags att joina tråden. Jag tog ut min p-stav i början av april och har fortfarande inte fått någon mens. Efter dryga sex år med p-stav och utan mens så känns konstigt att längta efter mens! Eller det är ju inte den jag längtar efter men då vet jag åtminstonde att kroppen har kommit igång.
Testade neg för två veckor sedan (otålig jag vet!) men börjar misstänka att jag hade ÄL förra veckan (ökad sexlust, ömma växande bröst mer flytningar än normalt) så hoppas att vi träffade den. När är det ens idé att testa igen? Efter 2 veckor?

Man brukar väl säga att man brukar få mens ca 2 v efter ägglossning.
Så om du tror att du har haft ägglossning kan du antagligen testa 2 veckor senare. Fast har du inte haft mens innan så är det ju svårt att veta vad man har för menscykel osv.

Själv verkar det som att jag har mycket längre menscykel än jag trodde att jag hade. Jag åt piller i ca 10 år. Och så går ju tiden extra sakta också när man går och väntar på att få göra ett test...

KL
Jag skrev förut i tråden, och nu efter en IVF-behandling (jag kan inte få barn på naturlig väg) så har jag plussat. Jag är dock orolig för missfall eftersom jag blöder, men det är ytterst lite. Jaja, jag får göra VUL om några veckor och då får jag se hur det ser ut. Men om allt går vägen får min son syskon i januari! Det här är min enda chans att få några syskon eftersom jag inte kommer göra flera IVF-behandlingar. Så nu gäller det att hålla tummarna för att den lilla stannar kvar därinne.

Tack så mycket! Man trodde aldrig att man fortfarande skulle sitta här barnlös när man startade för 1½ år sedan. Och framförallt trodde man att det verkligen var ens tur när vi plussade i höstas, men saker och ting går inte alltid som man hoppats..

Visst går tiden sakta! Känns som att man har försökt hur länge som helst men i själva verket är det jättekort tid...Men det var väl först när jag böjade läsa här som verkligheten kom ifatt mig och jag insåg att det kanske tar betydligt längre tid än jag trott att det ska göra. Och jag hade hoppats att min kropp hade kommit igång och fungerat bra direkt men den verkar inte alls vara med på det, kanske inte så konstigt efter tio år med hormoner.

Min sambo blev väldigt förvånad att det tog tid att bli gravid. Han tyckte att det där med kondom helt plötsligt var överkurs.. "man får ju inga barn ändå"...

Jag håller alla tummar och tår för dig och alla andra som försöker, hoppas verkligen att det går vägen!

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 607
Senast: orkide
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 519
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 824
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 330
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025