Vi som planerar barn

Sv: Vi som planerar barn

Ja det är smart att bara ha ett och bara testa EN gång.

Med första barnet kom det ju som en överraskning och då blev det bara ett test. Denna gång försökte vi och jag tänkte att va faaan, man kan väl få göra så här en gång i livet, så jag köpte massor av billiga tester och testade massor :angel: Nu har jag gjort det också och några minus blev det också.

Ja, om det nu inte blir något denna gången så måste jag ju köpa fler tester, och då kommer jag förmodligen testa järnet :angel:

Nä nu... 5 dagar still! :mad:

120-140 på apoteket på en sida på nätet såg jag två för 150 kr för cb digital så det är nog inte alls omöjligt med 90 kr.

KL

varför måste ni köpa en massa tester?

Här går man bara tillmottagningen, kissar i en burk vid utebliven mens?

Men det kanske inte är så överallt?

(bäbisar kostar massor vid leverans så lika bra att spara pengar innan:D)

Man är så extremt nyfiken/otålig och vill veta så snabbt som möjligt... :D

Haha, inte meningen!

Älgen, här är det nog rätt ovanligt att gå till mottagningen för att testa sig. Det gör man liksom hemma och kontaktar MVC om man är gravid. Här skulle man isf få gå till den "öppna mottagningen" och ta en nummerlapp och vänta på sin tur. Jobbar man då dagtid så förlorar man ju inkomst.

Om jag skulle testa mig på mottagningen här (om man ens får det?) så måste jag ju ta ledigt från jobbet, det kostar mer än att köpa egna tester :p
Dessutom jobbar min mamma där, och hon får inget vet än! ;)

Man är så extremt nyfiken/otålig och vill veta så snabbt som möjligt... :D

+ det :angel:

Jag går och vntar och funderar och hoppas men nu känner jag mig som jag brukar fast utan sexlust (- skulle inte säga nej men inte heller ta intiativet), knepigt. Blir irriterad på mig sjlv när jag inser att jag inte har den blekaste aning om hur min kropp fungerar utan p-stav... Hoppas såklart att jag är gravid redan men räknar inte med det tyvärr...

Pratade med en tjej på jobbet idag som verkligen ville ha en dotter hellre än en son och som bland annat hade druckit tranbärsjuice för att det skulle öka chanserna att få en dotter. Jag vill hellre ha en son... Så: någon som har några tips (skrönor, artiklar och allt annat roligt) åt en nyfiken =)

kl

hemlig_2010 : Det är ju mannens spermier som styr vad det blir för kön på barnet, så hur kvinnans drickande av tranbärsjuice skulle kunna påverka det hela har i alla fall jag svårt att förstå. :angel:

Jag fick just reda på att en kompis fick sitt barn i natt, och känner mig väldigt kluven. Som sagt, jättekul för dem, det är det ju, men jag känner mig mest avundsjuk faktiskt, nästan lite missundam. :o Varför ska det gå så jäkla lätt och problemfritt för dem för? Jag blev gravid långt före henne, men har hunnit mista flera graviditeter istället. :crazy: Det är så svårt att känna äkta glädje för andras skull på ngt vis, när det bara går åt skogen för oss hela tiden... :crazy:

Men det är helt okej att känna sig missunnsam! Med tanke på det som ni gått igenom är det ju såklart inte alls konstigt. Jag är precis där själv, har fått mitt andra X konstaterat och ska opereras. Och jag är jätteavundsjuk på alla som är gravida och som får köpa fina saker och glädjas. Jag vet att det går över och man lär sig leva med det. Jag är tusen gånger hellre inte gravid än att det går åt pipan.

*Kl*

Ojojoj, vi är nog det veligaste paret i världshistorien...! :p
Planerade först att göra ett test redan i fredags, sköt upp det till måndag, sen ytterligare till onsdag och nu satsar vi på nästa vecka! Efter mycket om och men har vi kommit fram till att rent mentalt så känns det bättre om mensen helt plötsligt skulle dyka upp än att få ett negativt test. Någon annan som tänkt i såna banor?

Förutom stora, tunga, ömmande bröst med tydliga blodådror och det som vi hoppas på ska ha varit en nidblödning den 7:e maj så har vi ännu inga andra symptom att gå på.
Känner viss panik efter att jag nu dom senaste fyra dagarna till och från kännt det som om mensen är på väg. Men vad jag förstår så är det ganska vanlig att man känner någon form av molande verk, eller?

Har dessutom kommit på mig själv med att under den senaste veckan blött näsblod tre gånger, någonting som jag i vanliga fall gör otroligt sällan...! Eftersom man vill se alla konstiga symptom man har som ett tecken på graviditet så var jag även tvungen att kolla upp detta. Fick genom google fram att inte heller näsblod är särskilt ovanligt vid graviditet pga förändringar i blodkärl och slemhinnor. Någon annan som kan känna igen sig i detta?

:cry: Jag beklagar verkligen... Jag fick också opereras sist, det är 7 veckor sedan nu, men känns ärligt talat knappt ett dugg bättre ännu. :crazy: Mentalt alltså, fysiskt är jag ok nu.

Det är ju dock inte andras fel att det inte går vägen för oss, så att känna som jag känner ibland, att jag nästan önskar att det ska gå dåligt för andra och inte bara för mig, känns inte alls bra. Jag menar ju inte det egentligen, men lik förbannat poffar den där tanken upp emellanåt när jag får höra från alla andra hela tiden (så känns det iaf:angel:) att "vi ska ha barn!".

Jag upplever att folk som inte vart där själva, inte förstår vilken påfrestning det är att gå igenom många missfall utan ofta kommer med div floskler i försök att släta över det hela. Alternativt så säger de "ska ni verkligen försöka igen, det gick ju inte så bra sist...", vilket gör mig om möjligt ännu ledsnare och argare. :crazy: :mad: Vi har ju inte gett upp ännu, utan ska genomgå en utredning om det här och jag hoppas väl fortfarande på att det så småningom ska lyckas... så att andra då har gett upp om oss, är inte vidare roligt. :crazy:

Jag har även fått kommentaren av en bekant som inte själv har barn att: "oj, det var ju tråkigt. Barn måste ju verkligen ha minst ett syskon, annars lär de sig aldrig att ta hänsyn och visa förståelse bla bla bla bla" :( Sådant gör också ont (även om jag vet att h*n har fel, vårat barn är väldigt omtänksamt och empatiskt och har lätt för att dela med sig, trots bristen på syskon), vi kan ju som sagt kanske inte åstadkomma ett syskon, hur gärna vi än vill...

Förstår att du är kluven, men det är helt okej att tycka att det känns förjävligt när det funkar för andra, så fungerar vi allihop! *kram* Sen hoppas jag att folk börjar tänka innan de öppnar käften! :mad:

*knapp*

Blev inget för oss denna gången iaf... Oh well, då kan vi ju åka till Thailand i december :cool: Man ska se något positivt i allt sägs det...

Jag är också övertygad om att det är genetiskt styrt, slump, öde, kalla det vad som helst och jag tror inte att man kan styra över det men det är underhållande att läsa hur en del tror att juice spelar in i bilden eller att vissa ställningar i sänghalmen ska öka chanserna för ett visst kön =)

Just nu surar jag lite över att min kropp inte gör som jag vill. I fredags trodde jag att mensen var på väg, en ljust rosa flytning på pappret efter att jag kissat. Trist men ok, då verkar kroppen åtminstonde ha fattat att det är dags att starta systemet. Men icke, det kom inget mer. Igår kväll likadant. :(:mad:

Känns lite som Jaha? Hallå?? Antingen så får jag mens eller så får jag mens inte, ska det vara så satans svårt!? Att hitta på ett tredje alternativ är inte okej! :mad:
Enligt sköterskan som tog ut p-staven så trodde hon att jag skulle ha äl efter ca två veckor och sedan mens efter ytterligare två v och jag inte hunnit bli gravid redan då. Det är två månader sedan.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 604
Senast: orkide
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 516
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 818
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 323
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar