Vi som planerar barn

Sv: Vi som planerar barn

Min sambo sa något liknande. Tror inte att han har koll på äl och att man inte kan bli gravid alla dagar i månaden och eftersom vi inte ens har samma språk i grunden och ingen av oss kan den andres språk flytande vilket gör en förklaring jobbigare än att låta bli att förklara...

Hakar på den här tråden då jag och min sambo har bestämt oss för att starta "barntillverkning" igen.

Vi skulle egentligen ha barn nu i maj med efter komplikationer som ledde till en avbruten graviditet i vecka 22.

Men nu känner vi oss redo att börja försöka igen. Beräknar att ha ägglossning nästa vecka. Så vi håller tummarna och försöker på. :)

Håller tummarna för er!

Tänk att två veckor kan kännas som en evighet! Jag vill ju verkligen ha ett plus, kommer bli tokbesviken om det inte kommer snart,,,

Jag vet, dagarna går ju superlångsamt! :eek:

Jag ska testa på tisdag om en vecka (om ingen mens dyker upp innan dess vill säga) men det känns ju dom att det är år kvar! :crazy:
Egentligen skulle jag vilja ha is i magen och testa ännu lite senare för ett säkrare resultat, men det klarar jag nog inte :angel:

Senast ändrad:

Vi har skjutit upp våra estande också...! Jag vet inte, men jag fick en så konstig känsla häromdagen...
Vi skulle testat i fredags, men vi hann inte så vi bestämde måndag istället. Men återigen så var det en stressig dag då vi inte alls hann med det vi skulle! Och igår så fick jag som sagt en så konstig känsla och sa till Andreas (sambon): "Jag tycker vi väntar till nästa vecka... Jag känner mig inte gravid...!"
Visserligen har jag ont i brösten och är lite svullen över magen. Men orolig som jag är så inbillar jag mig att det bara är inför kommande mens!
Vi får vänta och se. Är mest orolig för att göra ett test som visar negativt. Känns på något vis bättre att få reda på att det inte är någonting genom att mensen kommer.

Jag känner mig inte heller speciellt gravid, bara ibland :D Men sen vågar jag inte riktigt lita på när jag "känner" något och avfärdar det som önsketänkande.
Å andra sidan sitter jag och bölar för att harungen vi hittade i torsdags och har tagit hand om sedan dess dog igår. Nog för att jag kan vara lite känslig, men det finns ju en gräns... :angel:

Känner igen det där, man vill hoppas men ändå vågar man inte fullt ut utan funderar vad det kan va annars. :confused:
Som nu har jag typ haft mens/molvärk i flera dagar och funderar ifall min knasiga ägglossning lossade ett ägg innan helgen och då när partnern o jag hade en sväng om i sänghalmen. Men än är det för tidigt att testa och de där testen är ofta olycksbådande för mig. Jag måste vänta denna gång till att jag verkligen går över. Jag har allt från 32 dagar till över 40 dagar i min cykel, fast senaste tiden har den faktiskt legat runt 32/33 dagar. Håll tummarna för mig nu att det redan är på gång nästa pyre. :bow::p

Håller tummarna!

Jag är så frustrerad över att inte ha fått någon mens efter urtagning av p-staven, jag har ju ingenting att gå efter, inte den blekaste aning om när jag ska göra ett test pga (inte) saknad mens...
Nu är det något som händer med kroppen i alla fall - äntligen! Förra veckan trodde jag på ägglossning och denna veckan känns det skumt på arnnat sätt, det molar och igår högg det till ordentligt när jag satt på jobbet. Vad det än är så är det annorlunda mot innan när jag hade p-stav. Jag hoppas ju såklart att jag är gravid men om jag skulle få mens så skulle jag ändå se det som ett steg i rätt riktning, då har i alla fall kroppen kommit igång igen. Men håll tummarna för mig...

Håller tummarna :)

Jag blir inte jätteledsen om testet visar negativt, det är trots allt första försöket. Men jag är sååååååå nyfiken!! Sen tänker jag som Golden Heart, vad är det anars jag känner? För något känner jag, strax snett nedanför där jag brukar känna vid ÄL. Inte hela tiden, men idag och igår har det varit mer, nästan hela tiden. Idag hade jag löst sittande kläder på jobbet för att utesluta att det var en knapp eller något som tryckte :D

Hur tidigt kan man testa och ändå få ett tillförlitligt resultat? Det är ca 10 dagar sedan jag hade ÄL... (Märker ni att jag redan försöker rucka på dag för test? :angel:)

Det är olika. Jag testade positivt redan sex dagar före BIM, en del får vänta längre. Så det finns inget riktigt svar på det.

Här finns en helt sjuk sida... Men lite roande ändå. Mitt streck var tunnare än blid nummer 16. Det gick preciiiis att ana. Det ser ut som det testet jag använde. När jag testade negativt gångerna innan så var det negativt också.

Haha, ja verkligen udda sida! Mitt var också som test nr 16 när jag testade, men jag trodde att strecket skulle dyka upp mellan det starka och det blå, så jag tolkade det som negativt och att det bara var någon liten missfärgning. Det var några dagar före BIM, på min födelsedag eftersom vi skulle på kryssning. Tyvärr drack jag lite på kryssningen, men inga mängder och jag hoppas att det inte ska ha gett några men. 5 dagar senare testade jag positivt iaf med samma typ av test, dock var strecket fortfarande lite svagt, så jag köpte ett CB digitalt till dagen efter som sa "Gravid" :).

*kl*
CB Digital hur funkar de? Kan man använda samma mätare flera gånger, typ att det ingår flera stickor? Annars är det ju oerhört dyrt för typ en gång. :confused:

Jag testade supertunnt positivt 2 dagar innan BIM, alltså 12 dagar efter äl. Testade superstarkt på BIM +3

Senast ändrad av en moderator:

Mitt var också tunnare än nr 16, kunde bara ana en skugga.

Jag vet ju egentligen inte när jag har BIM, utan kör på 14-15 dagar efter ÄL, så om jag testar på tisdag som planerat så är det BIM +2 (eller 1, lite osäker på ÄL-dag då jag aldrig fick superstarkt utslag men hade ca 18 h mellan testerna så misstänker att det var där emellan). Då borde jag väl få ett rätt så tillförlitligt resultat?
Jag har bara ett test hemma, annars hade jag redan testat :angel:

5 dagar kvar :D

Ok! Jag vet ju egentligen inte heller exakt när min BIM var men trodde att det var 30 dagar eller möjligtvis lite drygt 30. Jag körde också på att det var ca 14 dagar efter äl. Har du bara ett test förstår jag att du väntar, är ju trist om det blir neg bara för att man kanske testat för tidigt :D Jag köpte ju billiga tester på nätet och har *skäms nästan lite* använt upp alla 10 tester som var med i paketet :angel: Fast jag är extremt otålig i såna situationer, jag vill ju veta NUUUU :D Ett neg resultat skulle inte varit en katastrof, det är mest ovissheten som är jobbig.

Jag är också extremt otålig, därför är jag SÅ stolt att jag lyckas motstå frestelsen att beställa hem fler tester :D 1-0 till min självdiciplin!
Får först se vad detta på tisdag säger, sen får jag kanske beställa fler :)
Skriver under på din sista mening!

FORTFARANDE 5 dagar kvar... :(

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 604
Senast: orkide
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 516
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 822
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 323
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar