Vi som planerar barn

Sv: Vi som planerar barn

Ja med en oregelbunden cykel blir det ju så mycket svårare. Jag är jätteregelbunden, 28-29 dagar. Den här gången 29, och även om det förstås är tråkigt att mensen kom överhuvudtaget :angel: så känns det bra att den kom på utsatt datum, då vet jag att kroppen är i fas med sig själv igen. :)

Jag hoppas jag slipper få reda på hur lång denna är :angel: Förra var 36 har jag för mig, och nu är jag på 24...

oj, grattis *avundsjuk som fan*

Jag fick just ett samtal från infertilitetsmottagningen om en massa nya prover jag måste ta. kromosomodlingar och koaguleraingsprover mm mm... Så det är nästa steg här.

Tack :) Ja, det är nästan så jag skäms lite över att det gick så lätt... Det känns orättvist! :(
Jag hoppas verkligen, verkligen att det går vägen för dig! Och att allt går bra med mitt lilla pyre såklart :) Känns så overkligt...!

Grattis Grattis!! :)
Så härlig känsla att veta att någon litet litet växer där inne! :love:

Vad gulligt att du frågar :) Jodå, än så länge är liten kvar där inne iaf! :p
Vi var på inskrivning i förrgår, jag mår illa och är trött, så allt är som det ska ;)

Hur går det för dig?

Vet inte om jag får vara med här eftersom vi inte planerar att skaffa barn förrän om 1½ år ungefär, men jag smiter in ändå (;

Skulle gärna ha barn nu på direkten, men vi har bestämt oss för att vänta och det känns helt okej. Dock hoppas man ju lite i smyg att det ska ligga en plutt där inne (;

Hur långt innan planerade ni? (Har inte läst hela tråden, bara skummat) Hur länge har ni varit tillsamans med er partner och hur ser er livsituation ut?

Välkommen i tråden :)

Vi hade också tänkt vänta till nästa år, men så tyckte sambon att vad fasen, varför vänta? Det kan ju ta tid innan det tar sig ändå, och jag var inte sen att hänga på planerna! ;)
Sen tog det sig på andra cykeln efter att jag slutade med pillren... :D

Vår livssituation: Båda två är fast anställda på stabila företag, vi har egen liten gård, ordnad ekonomi, nära till både hans och min familj där vi har mycket stöd och vänner i varandras syskon (:love:). Det känns iaf som våra förutsättningar är goda :)

Tack!

Åh, va mysigt och stort grattis! Min sambo vill gärna ha barn nu på direkten (igår helst ;) ) men vi ska vänta...även om det är väldigt jobbigt! Känner mig skengravid mest hela tiden för jag vill, kroppen vill och sambon vill! ;)

Anledningen till att vi ska vänta är att han inte har något stabilt jobb för tillfället och vi har väl tänkt oss att vara något år äldre i alla fall, även om vi inte är tonåringar och de flesta vi känner redan har barn.

Låter som att din situation är som gjord för en bebbe! När ska du ha? (Har som sagt inte läst hela tråden ordentligt)

Ja, förutsättningarna kan nog inte bli mycket bättre för oss iaf :) Jag hinner till och med rida in min -08 mellan barnafödande och 3-årstest! ;) Eller ja, förhoppningsvis :p

Vi ska ha i sista dagarna i februari - första dagarna i mars :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 604
Senast: orkide
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 516
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 817
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 315
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar