Vi som planerar barn

Sv: Vi som planerar barn

Jo du har rätt om v 12... Men om du inte får ett tidigt ul så kanske den kan vara till hjälp ;)
Men jag tror säkert att du kan få igenom det med barnmorskan. Är ju inte så konstigt om du vill veta....

Om jag inte lyckas tigga mig till et vul är jag helt klart intresserad av en hjärtlyssnare! Men som sagt det verkar inte vara jättesvårt att få till vul eller ul om man är orolig. Var ju på akuten då vi fick reda på den ofostriga grav. och då var jag ju orolig pga blödning. De lyssnade verkligen och tyckte inte alls det var konstigt att jag ville kolla.

Nu känner jag mig hur löjlig som helst som bara har gnällt mig igenom denna tråden angående mina jävliga äggstockar med äggblåsor som inte vill jobba ordentligt.
BIM+8 så testade jag positivt.
Då jag var övertygad om att det var fel på testet så gjorde jag ett till två dagar senare på morgonen. Då även det rimligtvis var trasigt (eller hur...:grin:) så köpte jag ett digitalt. Och tja, det tog väl inte många sekunder innan Gravid dök upp. Min sambo fick värsta chocken och överreagerade negativt så jag trodde nästan separationen var ett faktum. Men nu 3 dagar senare tycks han ha funnit sig i det och är som vanligt igen. Har ingen aning om hur långt gången jag är, då kroppen inte fungerat det sista halvåret. Men spännande är det iallafall! :love:

Grattis! Hoppas att sambon visar sig vara lika glad som du! :)

Här är det inget på gång ännu men det var ju inte planerat heller. Vi håller oss till planen och väntar till maj. Nu är det ju faktiskt bara två månader tilll! Dessutom är mensen över för denna gången och det innebär att det bara är två mensar kvar innan det är dags! :D

Nu börjar det närma sig äl här. Dock så har jag och sambon lite olika åsikter om hur snart vi ska försöka igen. jag vill förstås på en gång, han tycker att jag ska "komma över" det senaste missfallet först, jag vet inte riktigt hur han tänker, men... :crazy:

Grattis! Var precis likadan angående testen. Testade med två valiga och ett digitalt första dagen och under tiden som jag var gravid gick det säkert en 5-6 billiga test till...

Här hemma har andra mensen varit nu och det första försöket efter skrapningen "misslyckades" alltså.. Hoppas på att det ska ta sig fort, även om jag försöker ställa mig in på att det ska ta tid den här gången också.. Jag blev ju så frukansvärt lurad av kroppen sist, och nu i efterhand börjar jag få lite smått panik över tiden som vi missade.. Hade kroppen bara skött sig och stött ut graviditeten så fort fostret tillbakabildades så hade vi redan haft 5 månaders nya försök bakom oss istället för en månads..

Lugna ner dig nu :) Du får inte stressa om det- då kommer det när man minst anar det ;)
Sen förstår jag att du är lite kinkig på att det kunde visat sig innan UL- det förstår jag också...

Hehe, jag veet! Nu tänker jag inte köra med ältester eller något sådant förrns efter sommaren eller så. Nu är det mys med sambon som gäller! Vi försöker båda intala oss att vi ska ha en underbar sommar ihop nu och göra allt sånt som vi inte hade kunnat om vi fått vår bebbe som planerat.. Så i sommar väntar 2 festivaler och en riktig dunderkonsert! :)

:) Njut av det! :)

Jag kommer inte ihåg/vet inte hur ni gjorde senast. Men kan iaf dela med mig genom att säga att vi "försökte" bli gravida från februari förra året ungefär... Jag var helt säker på när jag hade ÄL så jag tyckte det var konstigt att det aldrig tog sig... Sen köpte jag ett ÄL test och insåg att min ÄL var 2-3 dagar senare än vad jag var säker på att den var. Så fort jag gjort testet tog det sig... Så det är ju egentligen inte så oromantiskt... Så länge man myser för att det är mysigt :)

Jag har hela tiden tänkt att viska köra utan att använda ägglosningstester men nu blev jag lite osäker när jag läste vad du skrev.. Egentligen har man kanske inte en aning om när man har ägglossning egentligen.. Svårt det där.

Men hur som helst så sätter vi igång om två månader. Jag längtar ihjäl mig. Idag hade vi ett par kompisar och deras 7-månaders dotter på besök. Både jag och sambon blir mer och mer bebissjuka :)

Började bebisverkstaden i okt/nov 2008 och i maj 2009 började jag använda ältest. Så jag hann testa 4-5 perioder och äl var som jag trodde. Vi har även kört med varannandags metoden från sista mensdag fram till nästa (mer eller mindre..) Det tar lite tid för oss helt enkelt. 11 månader första gången och vi får väl se hur lång tid det tar denna gången. Nästa helg börjar äl period två efter skrapningen.

*Hugger sista knappen*

Jag kommer ha min sista mens (innan barnverkstaden startar) den 13 april, sen ska jag jaga ägglossning :p
Om man förutsätter (vilket man så klart inte kan egentligen) att det tar sig på första försöket så kommer det att bli liiite tajt att få ett 2011-barn då jag om jag räknat rätt kommer att avsluta v 38 den 4/1 enligt första dagen i sista mensen-räkningen :D Fast jag vet inte om man egentligen kan räkna så med tanke på att det inte är någon riktig mens utan p-piller mens :confused:
Hoppas i vilket fall på en ÄL så sent som möjligt i april eller så klart ännu hellre i början av maj.

Ja ja oavsett när den kommer så kör vi på, jag pallar inte att vänta längre nu :bump:

Hugger sista
Tack alla! Det var ganska omtumlande, inte riktigt vad jag trott så det kom som en chock. Nu en vecka senare börjar jag smälta det hela och ska försöka våga mig på att ringa för att bli inskriven. Är ju redan i v7.

Fridamatilda, kör på du, det blir aldrig som man tänkt sig, och kan likaväl gå fort som långsamt :D

Dessbättre var det bara en tillfällig dipp hos maken, och han är nu för att försöka direkt igen. :laugh:

Håller på att testa med ägglossningsstickor, men har ännu inte fått ngt utslag på dem, trots att min kropp beter sig som om den är i "ägglossningstider"....

Ett under har skett!!! :love: Det tog sig på första försöket efter missfallet den här gången, TROTS att vi missade ÄL enl. stickorna. (vi hade dock sex 3 dagar innan ÄL, och det räckte visst den här gången :angel:)

Testade och fick ett starkt + idag, mensen vart 2 dagar sen och jag har mått illa och haft grym "pms" i drygt 1 vecka så jag misstänkte det nog egentligen. Fast iom att det gått lite trögt innan, och vi faktiskt inte hade sex vid ÄL så vågade jag inte hoppas.

Nu kan jag bara hoppas och be att vi får behålla det den här gången, att det trots allt blir ett syskon 2010.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 607
Senast: orkide
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 519
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 824
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 330
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025