Vi som planerar barn

Sv: Vi som planerar barn

Jag har köpt Apoteket Kvinna idag, den innehåller 500 mikrogram folsyra vilket tydligen motsvarar 250% av RDI. Det är en cylinderformad burk med rosa lock och innehåller 100 tabletter.

Nej det är klart, men OM man får välja så vill jag ha vårbebis. Sen kanske det inte alls går som planerat, vi kanske inte ens kan får barn... Hoppas ju verkligen inte det är så.. Men vill gärna ha ett vårbarn, så barnet i sig slipper vara sist med allt.

Jag håller med om att det hade varit härligt med ett vårbarn :)

Här känns väntan olidlig. Vi ska ju börja försöka först i maj.. Vet ni, jag är så töntig att jag räknat ut när jag kommer ha ägglossning i maj :p Enligt beräkningar är det den 11:e :D

Det gäller att planera och ligga ett steg före, eller hur? ;)

För egen del så struntar jag blankt i när bebisen kommer, bara den kommer skulle jag vara evigt tacksam...

Efter 3 missfall och svårigheter att bli gravid överhuvudtaget däremellan, har jag insett att man inte kan ha en massa krav på när var och hur, man får vara glad om det blir någonting ÖVERHUVUDTAGET...

Tidigare hade jag drömmar om 3-4 barn... (eller varför inte ett helt fotbollslag ;)) men nu känner jag att om det lyckas bli två så kommer jag vara otroligt nöjd och glad och tacksam för det.

Nu har jag slutat blöda efter missfallet, och nu är det till att vänta på nästa mens. (3-6 veckor efter ett mf brukar det ta enligt läkaren, dte har gått 1 nu) Har jag bara fått en mes så var det fritt fram att försöka igen...

Jag kan förstå att man har en annan inställning när man har fått missfall. Vi kommer försöka planera så gott vi kan men funkar det inte så kommer vi givetvis också tänka om.

Hoppas ni lyckas snart!

Vet ni, jag är så töntig att jag räknat ut när jag kommer ha ägglossning i maj :p Enligt beräkningar är det den 11:e :D

Det gäller att planera och ligga ett steg före, eller hur? ;)
Vadå, skulle det vara töntigt!? :eek: :angel: Själv började jag räkna när jag fick reda på att några i bekantskapskretsen skulle ha barn här till våren. Det var väl tidigt i höstas någon gång... :p

Det gäller som sagt att vara förberedd! :D

(Fast jag skrev ju inte ner det, så nu är det glömt.)

Inte töntigt? Okej, låt gå. Jag är INTE töntig som räknar ut när jag har ägglossning i maj :p

Förövrigt tycker jag att tiden går väldigt långsamt.

Vänta du bara, den kommer gå om möjligt ännu långsammare när du väl är gravid och vill förbi de där kritiska första 12 veckorna. ;) Se det här som träning, då är du förberedd. Dock tycker jag själv att efter de där 12 veckorna så har tiden verkligen flugit fram. Vadå, v. 31 redan? Nej, men tok heller liksom. :eek:

Ja, så kan jag verkligen tänka mig att det är. Vilken väntan innan man kan berätta för folk och så. Jag försöker fokusera på annat nu, men det är så svårt! Jag längtar så mycket att jag tänker på det hela tiden! :p

Det kan jag skriva under på. Går in i vecka 7 imorrn och jag tycker tiden går i snigelfart. Dock så vet folk om att vi väntar barn, jag är medveten om att det kan gå fel och nojjar mej varje dag över det, men det kan gå fel hela livet med saker och ting så gör det det(hoppas inte) så var det nog meningen, naturen tog tag i saken själv.

Vi berättade för våra familjer rätt omgående, och även de närmsta vännerna fick veta även om det inte riktigt var planerat så. För familjerna ville vi berätta eftersom vi var så glada och ville dela den glädjen och jag ser inget som helst fel med det. :) Man gör som man själv vill helt enkelt!

Förhoppningsvis så kommer tiden pinna iväg för er med snart, så passa på att njuta lite - snart är du stor som ett hus och vill ha ut bebis. ;)

Vi berättade också tidigt för de närmsta, vi var ju glada över graviditeten och väntade barn, inte missfall. Skulle det sen ändå sluta olyckligt så ville jag kunna få stöd av familjen och närmsta vännerna.

Ja så där får man ju försöka tänka! Jag kommer ändå ha väldigt svårt att hålla det hemligt om jag blir gravid, åtminstone för sambons familj som vi umgås med varje helg. Man kanske kan komma undan med att inte dricka lite vin eller öl till maten ett par gånger men skulle det ske flera gånger i rad skulle de nog börja undra :D

Det har du faktiskt rätt i. Jag har funderat på hur vi ska göra när man fått sitt efterlängtade plus. Om man ska berätta direkt eller vänta.. Jag tror att vi kommer berätta för några få men ändå vänta med de flesta.

Jag berättar gärna för mina närmaste, men ju fler man berättar för destå fler som kan sprida det. Jag vill tex inte att en gamla klasskompis får veta och så träffar man den på stan om ngr månader och den frågar hur det är med bebisen och så kanske man har fått missfall.

Nu är jag gravid i v. 6 och har berättat för två kompisar som jag litar på och som jag vet kan vara bra stöd om något går fel. Nästa helg ska vi åka till sambons föräldrar, kanske berättar vi för dom då. Troligtvis kommer jag få ett VUL på tisdag också och om allt ser bra ut då så berättar vi nog för några fler.

Med första barnet berättade jag för min mamma, pappa och två kompisar runt v. 8. Sambon föräldrar fick vänta till efter v. 12 (det var det sambon ville). Efter v. 12 var det ingen hemlighet längre men jag berättade inte för alla jag mötte ändå. Tror jag skrev något om graviditeten på facebook runt v. 20.

*lite knapplån*

Ska berätta för föräldrarna nu i helgen, på båda sidor. Går också in i v 7 (imorgon fre), men kan verkligen inte vänta längre! Vi har vetat om det nu i 2-3 veckor, så föräldrarna får till en början veta det. Sen får man se hur länge man kan hålla sig med kompisarna osv. Det är svåååårt!

Men jag tänker lite samma sak. Om det skulle bli problem osv så har man stöd från familjen och förhoppningsvis så gräver man inte ner sig lika mycket.
Men, får verkligen hoppas för alla här att ni inte hamnar i den situationen, lika lite som jag vill!

Lycka till allesammans! :D

Sambon och jag började diskutera efter jul att vi kände att det är dax, att vi vill ha barn (om vi kan få).
Nu är min mens 1 vecka sen.
Har haft ont i magen i en veckas tid,illamående som kommer och går hela tiden och det ena bröstet känns lite fylligare än vad det brukar.
Vad tror ni, kan det vara tecken på graviditet? Eller är det bara lite influensa, är jättemånga runt ikring som är sjuka i det.
Är det dax att göra ett test?:)

Klart du ska testa, gud så spännande!

KL

Jag är nu i v 10, snart är de första tolv veckorna avklarade, ska bli sååå skönt! Ska på ul idag och hoppas på glada besked, men man vet ju aldrig så jag är förberedd på det mesta.

Spyr som en gris gör jag trots lergigan, vissa dagar är värre än andra. Hoppas verkligen att det här går över snart, känner mig som världens sämsta mamma!

//julia

Nu har jag varit på ultraljud och allt såg bara bra ut! Så himla skönt =) Trodde att jag var i v 9+3 och barnmorskan mätte till v 9+5 så det verkar ju stämma rätt bra. Går alltså in i v 11 på torsdag, känns toppen!

Nu kan jag slappna av och tro på det här =)

//Julia

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 604
Senast: orkide
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 516
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 822
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 323
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar