Vi som planerar barn

Sv: Vi som planerar barn

Stort grattis!

Tack så mycket.
Igår vände mina kännslor från att vara lite bara neutrala till att faktist börja längta(låång väntan ju....)och tycka att det ska bli super kul.
Innan längtade jag hela tiden men sen när man väl stog där med det positiva testet i handen så blev lixom typ tom i hela kroppen, och tänkte att nu är det ju på riktigt kommer alla mina planer att funka?
Skönt att det smälte in lixom.

Nu planerar jag inte barn längre, nu väntar jag barn :) Testade posetivt imorse, bf 4 oktober.

Jag tycker också att i september börjar hösten, jag startar en höst-tråd. Även om vi inte är många där nu så blir det förhoppningsvis fler snart :)

Fy, vad tråkigt. Lycka till nästa gång

kram

Jag har också gått från att vara ganska neutral till att börja längta mer. För min del tror jag att det mest beror på att det har vart så overkligt, nu efter UL och sparkar känns ibland osv blir det mer påtagligt. Samtidigt har jag ju ingen aning om vad som väntar...

Själv har jag ett par månader kvar innan vi börja försöka. Vill ha vårbebis och inte vinterbäbis:p

Drygt att vänta, eller hur? Jag har också några månader kvar, jag vill ju ha tidigt nästa år :)

Jag kan bara hålla med! Vi har ju dessutom fortfarande inte bestämt oss eftersom framtiden för killens jobb ser lite osäker ut just nu.

Men jag vill! Och han vill också, även om han är skraj. Vi är förresten båda skraja! ;)

Om vi bestämmer oss så börjar verkstaden i juli, och dit är det ju ruskigt långt! :p

Jag förstår hur det känns.

Vi skulle inte börja förens till våren/sommaren egentligen men sen fick jag för mej att det kanske skulle ta lång tid innan det blev nått. Så vi började väl typ att slarva lite i november(fast med förhoppningar från min sida), i dec fick jag min mens och räknade då ut ungefär när min ÄL skulle vara och sa att vi testar köra varannan dag då så ser vi vad som händer och efter det fick vi ett positivt test.

Vi skulle oxå avvakta pga jobbet och löneökningen så man fick den högsta föräldrapenningen men så fick jag veta här att vi skulle få det iaf och då gick jag in till lön på jobbet och fick till svar på att den skulle baseras så att vi nådde taket på föräldrapenningen, så jag hoppas nu på att det blir så oxå, jag vill i vilket fall ha den lilla som växer i magen.

Gratulerar! Jag kommer följa er höst-tråd flitigt, jag läser allt som har med graviditet och bebisar att göra just nu :)

Hoppas att jag kan joina Början av 2011-tråden sen när den dyker upp :)

Åh, jag har fortfarande så jäkla ont och blöder rätt mkt. Igårkväll kom moderkaka och hinnor ut i trosorna, helt vidrigt... :cry:

Ska in till sjukhuset vid 14, ev ska de skrapa för att få ut resterna...:crazy:

Ska försöka få till att få göra en utredning också eftersom jag haft upprepade missfall, men antagligen går de inte med på det förän jag haft ytterligare ett. Fick ju dottern efter första missfallet, och har nu "bara" haft 2 sedan dess... Vilket är mer än tillräckligt, enligt mig... :(

Gratulerar! Jag kommer följa er höst-tråd flitigt, jag läser allt som har med graviditet och bebisar att göra just nu :)

Hoppas att jag kan joina Början av 2011-tråden sen när den dyker upp :)

+1 på detta :D

Nu kan jag inte hålla mig längre utan hoppar på denna tråden! Vi ska starta barnverkstad i maj, första dagen utan p-piller kommer bli 25 april för att vara exakt :p
Så jag hoppas förstås att det tar sig jäkligt snabbt och att jag också kan få vara med i "början av 2011-tråden" .

Har en liten ägglossningsfråga också! Jag ska köpa ägglossningstest men hur snabbt efter sista (p-piller)mensen ska jag börja kolla efter ägglossning? Innan jag skaffade p-piller tänkte jag inte så mycket på hur lång menscykel jag hade, jag TROR den var på närmare 5 veckor men jag är inte säker, absolut inte. Sen vet jag ju att man inte förvänta sig att kroppen funkar klockrent direkt när jag slutar med hormonerna men jag vill i alla fall inte missa chansen.

Det kan nog vara svårt att veta din normala menscykel. Jag slutade med p-piller redan i somras för att kroppen skulle normaliseras igen och att mensen skulle komma igång som vanligt och för att se hurdan min menscykel brukar se ut så jag har nog ganska bra koll på när jag får ägglossning och så.

Ska du inte sluta med p-pillerna lite tidigare om du hoppas på att bli med barn i maj? För vissa tar det ju väldigt snabbt men ibland tar det lite längre tid efter att man slutat med p-piller.

Det kan jag ju göra men om det skulle ta ett litet tag extra att bli gravid är det ingen katastrof. Däremot vill jag absolut inte bli gravid tidigare, dels pga jobbet (vill kunna jobba så länge som möjligt i höst + att jag troligen ska gå upp i arbetstid vilket ju är ett stort + vad gäller föräldrapenningen) och dels att barnet ska komma på rätt sida nyår.

Jag får väl helt enkelt ladda upp med ett rejält lager teststickor och börja som om jag hade en 28-dagars cykel och sedan fortsätta ett par veckor. Undrar om det räcker att testa varannan dag eller om man bör göra det varje dag?

*känns verkligen att man är nybörjare :D*

Gör det inget om det dröjer några månader extra är det ju lugnt även om du slutar med p-pillerna i april :) Jag vill heller inte blir gravid innan maj men helst inte så lång tid efter maj heller.

Vi ska försöka i maj, juni och juli sen tar vi uppehåll tills oktober och så försöker vi oktober, november och december. Sen väntar vi till maj igen om det fortfarande inte blivit nåt plus.

Stackare, jag lider med dig :( Hoppas det går bra vi den eventuella skrapningen!

*kl*
Nikki o Fabian: hade det bara gällt någonting med lönen så hade det inte spelat någon roll, men killen är visstidsanställd och anställningen går ut i juni. Har han inget nytt jobb från och med juli, eller strax därefter, eller har kommit in på skolan som han har tänkt söka så blir det inte direkt några optimala förutsättningar för barnalstrande. Vi har inga optimala förutsättningar ändå, men de försämras betydligt.

Sen KAN det ju bli så att han blir av med ett eventuellt nytt jobb alternativt inte får något jobb direkt efter skolan (som avslutas samtidigt eller upp till två månader innan barnet bör komma), men ska man räkna in alla riskparametrar hela tiden så blir det ju DEFINITIVT inga barn gjorda! ;)

*kl*
Grattis till er som lyckats plussa hittills!

Måste bara inflika, till den som nu skrev att man vill ha vårbarn inte höstbarn; alla har inte lyxen att kunna välja när i almanackan man vill ha födsel, utan ser bebisen som ett litet mirakel när den en kommer, för mig får det gärna vara nyårsafton det gör mig detsamma ;) Hade gärna haft ett vårbarn!
*14 månader senare utan preventivmedel men också utan plus*

Jag håller med dig, det spelar ju egentligen ingen roll när barnet kommer! Nu har jag ju inte börjat försöka än så jag har ingen aning om hur fertil jag är men jag kan tänka mig att tar det lång tid så släpper jag nog alla spärrar och låter det komma när det kommer (om det nu kommer alls). Men i nuläget ska jag försöka undvika ett decemberbarn, lite pga att det är sent på året men faktiskt mest pga att det är så himla mycket annat just den månaden med jul och nyår och jag vill inte att barnets födelsedag ska komma bort i allt detta.

Stort lycka till och hoppas att du plussar snart!

Jag längtar så mycket nu att när jag går på stan kollar jag i princip bara på bebis-kläder. De senaste tre turerna på stan har inte resulterat i mer till mig själv än ett ynka skärp. Däremot har det blivit en del kläder och leksaker till min kompis dotter och hennes son som tittar fram om ca en månad.

Jag längtar så efter en egen liten att handla till :p

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 604
Senast: orkide
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 516
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 817
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 315
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar