Vi som planerar barn

Sv: Vi som planerar barn

*delvis knapplån*

tack alla! det känns jättespännande!

shit! jag plussade igår. känns helt sjukt att vi ska få en bebis som jag tjatat om så länge, om allt nu går som det ska vill säga. så nu är det väl bara avvakta och börja läsa all fakta som har med barn och graviditet att göra på ett lite mer serriöst vis.
en massa tankar som sattets igång vill jag lova. och inte heller var det någon tvekan på testet, så fort stickande legat sina 20 sek i kiss så blev det 2 tydliga streck.

Härligt :) Stort grattis!

Själv gjorde jag ett test nu på morgonen, negativt, men det var väntat. Mensen är inte planerad förren runt onsdag.
Men jag mår sjukt illa, men säkert en släng av magsjuka (är väl lite för tidigt för gravidillamående?)

Tack:)

Det finns väl lite olika typer av testerna(olika kännslighet) så förhoppningsvis så ser det bättre ut på onsdag:)

Jag själv ville inte testa mej igår men sambon(som köpt testet) tyckte självklart att vi skulle testa då han var övertygad om att jag var gravid. Jag tyckte det var onödigt om nu mensen ändå skulle komma så såg vi ju det då, annars kunde vi ha testat idag om den inte kom igår.
Dock så har jag haft en mycket punktlig mens som egentligen borde ha kommit i torsdags men kunde ha fördröjts en dag.

Så det jag har lagt lite märke till är att förra helgen när vi var ute och hade åkt långfärdsskridskor och var på väg till bilen så började mina boops göra konstigt ont och det gick inte över på en gång heller men jag trode att det kanske hade att göra med att jag frös lite. Den kännslan kom och gick, sen har jag haft lite som mensvärk ca 1 vecka nu, vilket jag inte brukar ha när jag inte har mens men tänkte att ibland är kroppen lite konstig ju. Men sen är det sambon som varit helt övertygad om att jag var gravid då han tyckte jag svängde mycket i humöret.
Jag själv blev bara irriterad över hans önskan om att jag skulle bli vanlig igen och berättade flera ggr för honom att det inte är nått som är fel och att jag inte alls betér mej konstigt.
Men något jag funderat över är om kroppen själv kännt av att nått är annorlunda då jag haft svårt att sova på sista tiden, jag bad min sambo att byta sida med mej i sängen då jag trode att det var några "dåliga energier" som cirkulerade där just då, det känndes konstigt helt enklet. Vi bytte och jag sov lite bättre men vaknade oftare än vanligt och var hungrig samt behövde gå på toa 2 ggr/natt samt att mensvärken kommit och gått.

Hur räknar veckorna på ett ungefär?
Jag fick min senaste mens natten mellan 24-25 dec. Någon som har en aning vad för vecka man kan vara i?

Om senaste mensen var 24/12 du har en cykel på 28 dagar är du nu i v. 5 (4+2) och bebisen är beräknad att komma 29 september.

Om du googlar på "graviditetsuträkning" får du upp ett verkty som du kan använda för att räkna ut veckan.

grattis!!!:D

min kommer nog landa däromkring också, så då blir det två sep-okt barn! :D

Grattis! In med er på "sommarmammor 2010" nu då, så jag slipper stå sist på listan. ;) September är fortfarande sommar! :laugh:

*kl*
Nu vill jag också vara mer på jakten på plus! Känner mig alldeles ensam borta på hörnet med oss som har svårt för oss.:cool:

Precis avslutat en hormonkur och Äntligen fått en mens som är rejäl! Vågar jag kanske hoppas på att kroppen fattar galoppen och börjar producera lite ägg åt mig nu tro?? *hoppas hoppas* isåfall, BIM om ca 25 dar. :p

Jag kan med hålla tummarna för dig.

Själv har jag ett par månader kvar innan vi börja försöka. Vill ha vårbebis och inte vinterbäbis:p

Jag hamnar väl här nu då...:cry:

Fick mitt 3:e MF i natt, och just nu känns allt nattsvart. Har försökt i över ett år, fick missfall förra våren, sedan en gulkroppscysta i sept. När det sedan äntligen tog sig, fick det bara stanna där inne i 7 veckor, och nu är det borta... :cry:

Vi försöker väl igen så fort kroppen är redo... Men ngt syskon 2010 blir det med största sannolikhet inte...

Nej, vad hemskt. Jag har läst dina inlägg i andra trådar.. Jag beklagar verkligen!

Nu får vi hålla tummarna för att det går bättre nästa gång :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 604
Senast: orkide
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 516
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 817
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 315
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar