Sv: Vi som planerar barn
Tack
Det finns väl lite olika typer av testerna(olika kännslighet) så förhoppningsvis så ser det bättre ut på onsdag
Jag själv ville inte testa mej igår men sambon(som köpt testet) tyckte självklart att vi skulle testa då han var övertygad om att jag var gravid. Jag tyckte det var onödigt om nu mensen ändå skulle komma så såg vi ju det då, annars kunde vi ha testat idag om den inte kom igår.
Dock så har jag haft en mycket punktlig mens som egentligen borde ha kommit i torsdags men kunde ha fördröjts en dag.
Så det jag har lagt lite märke till är att förra helgen när vi var ute och hade åkt långfärdsskridskor och var på väg till bilen så började mina boops göra konstigt ont och det gick inte över på en gång heller men jag trode att det kanske hade att göra med att jag frös lite. Den kännslan kom och gick, sen har jag haft lite som mensvärk ca 1 vecka nu, vilket jag inte brukar ha när jag inte har mens men tänkte att ibland är kroppen lite konstig ju. Men sen är det sambon som varit helt övertygad om att jag var gravid då han tyckte jag svängde mycket i humöret.
Jag själv blev bara irriterad över hans önskan om att jag skulle bli vanlig igen och berättade flera ggr för honom att det inte är nått som är fel och att jag inte alls betér mej konstigt.
Men något jag funderat över är om kroppen själv kännt av att nått är annorlunda då jag haft svårt att sova på sista tiden, jag bad min sambo att byta sida med mej i sängen då jag trode att det var några "dåliga energier" som cirkulerade där just då, det känndes konstigt helt enklet. Vi bytte och jag sov lite bättre men vaknade oftare än vanligt och var hungrig samt behövde gå på toa 2 ggr/natt samt att mensvärken kommit och gått.
Hur räknar veckorna på ett ungefär?
Jag fick min senaste mens natten mellan 24-25 dec. Någon som har en aning vad för vecka man kan vara i?