Ja, du tar under armhålan med korsade händer och svingar uppÄr det när man svingar upp?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, du tar under armhålan med korsade händer och svingar uppÄr det när man svingar upp?
Ser så läskigt ut, men så är det ju med allt nytt Får kolla youtube och träna på en nalleJa, du tar under armhålan med korsade händer och svingar upp
Ser så läskigt ut, men så är det ju med allt nytt Får kolla youtube och träna på en nalle
Kul att du fått upp ögonen för ergonomiskt bärande. Du kan antingen skaffa en trikåsjal eller en vävd sjal. Trikå är mysigt och bra med nyfödd, men en vävd har längre användningstid. Det finns ju även ergonomiska selar där bebis får samma position, men många föredrar sjal till de nyfödda.Jag söker tips på bärsjal till nyfödd. Har fått låna en äldre babybjörn original som min två veckors bebis gillar att bli buren i, tror dock att grodposition i en bärsjal hade passat oss båda betydligt bättre. Antar att det finns massa tips på sjalar i tråden, men orkar inte läsa. Någon som har bra tips?
Det har förresten kommit en ny ulltrikåsjal som fått väldigt fina omdömen och ska funka upp till ca 10 kg. Den hade jag tittat på om jag hade en nyfödd nu!Jag söker tips på bärsjal till nyfödd. Har fått låna en äldre babybjörn original som min två veckors bebis gillar att bli buren i, tror dock att grodposition i en bärsjal hade passat oss båda betydligt bättre. Antar att det finns massa tips på sjalar i tråden, men orkar inte läsa. Någon som har bra tips?
Jag vågar inte riktigt kalla mig knytproffs (än iaf ) men knöt några månader med trikåsjal innan jag gick över till vävd och jag skulle säga att du knyter för löst om hon sjunker ner. Den ska sitta tightare än man tror. Dem är så stretchig att du får ner henne ändå.En fråga till er knytproffs här inne. Jag fick hem en trikåsjal idag, och knöt enligt beskrivningen. Dotra somnade på några sekunder men jag tyckte att hon halkade ner efter ett tag. Jag blir inte klok på hur jag ska rätta till det, knyter jag tightare får jag ju inte ner henne?!
Och en till fråga, hur tusan får jag ur henne på ett smidigt sätt? Nu har jag typ knutit upp hela sjalen bakifrån samtidigt som jag håller krampaktigt i henne...
En tredje fråga när jag ändå är igång, amma i sjalen, hur tusan då? Hon sitter ju med ansiktet långt ovanför brösten?
Edit: det är ett spädbarn det handlar om
En fråga till er knytproffs här inne. Jag fick hem en trikåsjal idag, och knöt enligt beskrivningen. Dotra somnade på några sekunder men jag tyckte att hon halkade ner efter ett tag. Jag blir inte klok på hur jag ska rätta till det, knyter jag tightare får jag ju inte ner henne?!
Och en till fråga, hur tusan får jag ur henne på ett smidigt sätt? Nu har jag typ knutit upp hela sjalen bakifrån samtidigt som jag håller krampaktigt i henne...
En tredje fråga när jag ändå är igång, amma i sjalen, hur tusan då? Hon sitter ju med ansiktet långt ovanför brösten?
En fråga till er knytproffs här inne. Jag fick hem en trikåsjal idag, och knöt enligt beskrivningen. Dotra somnade på några sekunder men jag tyckte att hon halkade ner efter ett tag. Jag blir inte klok på hur jag ska rätta till det, knyter jag tightare får jag ju inte ner henne?!
Haha, jag tycker det var en bra förklaring fattar precis, ska testa!Knyt åt sjalen supertight, sen "korvar" du ihop smokingbältet och krysset fram. Peta ner bebis ben i krysset, bred ut och avsluta med att dra upp smokingbältet.
(Världens sämsta beskrivning hoppas du fattar )
Jag har fått en Vävd sjal i märket Bära barn. Det står även en hemsida vid märket, men den lyckas jag inte komma åt. Men är det en vettig sjal? 100% bomull.
Vad för knyt är bra till den och funkar den till en spädis eller ska man vänta?
Så ser märket ut.
det är en size 2, så den är inte så lång.Dom är säkert bra,aldrig provat men hört talas om dom, gammalt märke som inte görs längre. Vad du kan knyta beror på längden, hur lång är den ?
Amma i bärsele nu när det börjar bli kallt... Alltså, går det att få till det utan att mjölken fryser? Det gör sååå ont! en bärjacka eller bärskydd (har fortfarande inte köpt hem något av det då hon ryms i min jacka), kan man använda det på ett sätt så man kan mata bebis utan att hon får andnöd?
Jag har fått en Vävd sjal i märket Bära barn. Det står även en hemsida vid märket, men den lyckas jag inte komma åt. Men är det en vettig sjal? 100% bomull.
Vad för knyt är bra till den och funkar den till en spädis eller ska man vänta?
Så ser märket ut.
Ser en slush-maskin framför mig när du skriver så där...Amma i bärsele nu när det börjar bli kallt... Alltså, går det att få till det utan att mjölken fryser? Det gör sååå ont! en bärjacka eller bärskydd (har fortfarande inte köpt hem något av det då hon ryms i min jacka), kan man använda det på ett sätt så man kan mata bebis utan att hon får andnöd?