Vi som bär i sjal och sele

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderade senast idag på hur folk som har bebis utan att bära gör? Har de inget liv? :confused: Nu använder jag vagn också, men idag har jag promenerat i skogen, mockat och tömkört hästen med lilla K i sjal. Inget av det hade blivit av utan sjal eller sele...
Lägger bebis i vagnen där han ligger nöjt ett par timmar (sover mest) medans jag gör stallet. Hemma ligger han i gymmet så har inte hittat nån användning för selen än.

Tittade nu, den där knytningen verkar ju inte så krånglig... Men hur länge kan man använda trikåsjal?
Jag hade den ett par månader bara, var van vid vävd och tyckte den blev alldeles för svajjig. Med första sjalbarnet (2004) knöt jag likadant med vävd, det gick bra det med :-)

Bebis är snart färdigbakad, och jag bara väntar på att få använda min sjal :D
Köpt en Trikåsjal om den funkar kommer en vävd komma in i familjen inom kort, men vill se att bebis och jag gillar det först :D
Det är lite för mycket pengar att lägga ut om det inte funkar =)

Bebis är snart färdigbakad, och jag bara väntar på att få använda min sjal :D
Köpt en Trikåsjal om den funkar kommer en vävd komma in i familjen inom kort, men vill se att bebis och jag gillar det först :D
Det är lite för mycket pengar att lägga ut om det inte funkar =)
I dina trakter finns det lätt folk som gärna hjälper dig prova vävd innan du köper. Det är stor skillnad på vävd och trikå!

I dina trakter finns det lätt folk som gärna hjälper dig prova vävd innan du köper. Det är stor skillnad på vävd och trikå!

Har hittat gruppen på FB så jag tänkte ge mig på att gå på en sjalträff i framtiden. Men känner att bebis ska få titta ut först bara.
Har läst mycket om att sjala och är helt inne på det. Har en Mei-tai ifall jag inte får sambon att vilja sjals när bebis blir lite äldre. Han är tveksam till det, men testar gärna om det visar sig funka och bebis trivs med det :)

Har sedan tidigare en Tri-Cotti (medium) men då min kropp bestämde sig för att bli extremt stor under graviditeten så är den minimalt använd. Valet var en Tri-Cotti i större storlek, en mei-tai eller liknande men insåg att en bärsjäl är det jag kan ha mest nytta av. Så igår kom den, min Tricot Slen babylonia. Den är mjuk och go så jag tror absolut att den blir perfekt :love:

Lägger bebis i vagnen där han ligger nöjt ett par timmar (sover mest) medans jag gör stallet. Hemma ligger han i gymmet så har inte hittat nån användning för selen än.
Jo, absolut, det var var med en gnutta ironi ;) Men vissa barn vill ju verkligen inte att man lägger dem ifrån sig. Min tös är iofs rätt medgörlig på så vis men vissa saker går helt enkelt inte att göra med vagn. Typ gå i skogen. Och när hon vaknar i vagnen och är missnöjd/tröttnar på babygymmet är det så smidigt att slänga upp i sjal/sele istället för att behöva avbryta det man höll på med :up:

Idag har jag burit på ryggen för första gången. Vilken fantastisk frihet! En och en halv timmes trädgårdsarbete med sovande bebis :love::heart

Visst är det härligt! Jag bär nästan bara på rygg nu, dottern är ett år. Men bär på mage ibland och det är ju väldigt mysigt också när man kan nosa lite på huvudet :love:

Visst är det härligt! Jag bär nästan bara på rygg nu, dottern är ett år. Men bär på mage ibland och det är ju väldigt mysigt också när man kan nosa lite på huvudet :love:
Japp olika former av bärande har sin charm. Nu ska jag bara lära mig få upp henne själv... Denna gång hjälpte sambon till.

Japp olika former av bärande har sin charm. Nu ska jag bara lära mig få upp henne själv... Denna gång hjälpte sambon till.

Jag rekomenderar supermantoss! Har testat massa andra sätt men tycker sjalen knorvlat sig eller bebisen hamnat konstigt på alla sätt förutom just supermantoss.
Och sen tjuter min unge av glädje när jag svingar upp henne, klar bonus :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 055
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 825
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 950
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 869
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar