Vi som bär i sjal och sele

Status
Stängd för vidare inlägg.
:)
Vet inte riktigt vad du menar med fungerar @superstar :) Men bärskydd är enkelt att klä på sig. Det sitter band i själva skyddet som du typ korsar runt dig och då hålls det på plats. :)
Sen finns de i olika material, tjockare, tunnare, vindtåligt, regntätt eller bara tunt fleece.

Så det fungerar ju bra också, och är lite billigare än en jacka. :) Vet inte hur svårt det är att få på sig vid ryggbärandet dock. Det kanske finns någon annan här som vet?

Senast ändrad:
:)
Vet inte riktigt vad du menar med fungerar @superstar :) Men bärskydd är enkelt att klä på sig. Det sitter band i själva skyddet som du typ korsar runt dig och då hålls det på plats. :)
Sen finns de i olika material, tjockare, tunnare, vindtåligt, regntätt eller bara tunt fleece.

Så det fungerar ju bra också, och är lite billigare än en jacka. :) Vet inte hur svårt det är att få på sig vid ryggbärandet dock. Det kanske finns någon annan här som vet?
Nej jag insåg att det var en konstig fråga :p Men det sitter bara utanpå bebis och sjalen/selen eller? För jag tycker nog att det svåra inte är att hålla bebis varm, hon har det ju gott inne i sjalen mot mig, det är svårare med mig :o Nu är jag inte särskilt frusen, men bär jag på mage så är det svåra att jag skulle vilja ha något över min rygg och armar (typ öppen jacka, funkar ju ok) och då blir det kluriga när jag bär på ryggen att jag skulle vilja ha något på mage och armar... Men om bärskydd mest sitter över bebis så är det nog inte vad vi behöver :) Och som du säger, nog svårt att ha på ryggen kanske.

Ni som bär på rygg, vad gör ni med barnets huvud när hen har somnat? När sonen somnar i vår beco butterfly II faller liksom huvudet bakåt och ser sjukt obekvämt ut. Vill gärna stötta upp det men är inte så lätt när han sitter på ryggen.

Har jag knutit bra räcker det att jag lutar mig framåt och humpar lite så trillar huvudet på plats mellan mina skulderblad, om inte så tar jag en "vanlig sjal" och fångar upp huvudet med.

I sele spänner du upp huvan :)!

Ni som bär på rygg, vad gör ni med barnets huvud när hen har somnat? När sonen somnar i vår beco butterfly II faller liksom huvudet bakåt och ser sjukt obekvämt ut. Vill gärna stötta upp det men är inte så lätt när han sitter på ryggen.
Någon här i tråden hade fäst ett snöre i luvan så man kunde nå den lätt även på ryggen. Det kanske kan hjälpa så du får dit den?

Jag har sett en annons på något som heter minimeis. Det är som en bärstol fast barnet sitter på axlarna. Undrar just om det blir svajigt och hur ergonomiskt det är att bära på det viset? Någon som har provat?

Jag har en ergobaby som jag är ok nöjd med, praktisk och skön och så. Men så är jag hos en kompis nu och har burit en del i hennes Tula och jag är (såklart, hade förberett mig på det!) helt förälskad. Jag måste ha en Tula! Är inte alls sådan här när det gäller mina sjalar, då är jag mer praktisk och inte så brydd om utseende eller andra detaljer. Men det här är ju ren kärlek!

Jag har en ergobaby som jag är ok nöjd med, praktisk och skön och så. Men så är jag hos en kompis nu och har burit en del i hennes Tula och jag är (såklart, hade förberett mig på det!) helt förälskad. Jag måste ha en Tula! Är inte alls sådan här när det gäller mina sjalar, då är jag mer praktisk och inte så brydd om utseende eller andra detaljer. Men det här är ju ren kärlek!

Det är ju så fina mönster på tulorna :love::love:

Tycker väldigt mycket om min toddler. Bär min snart 3 åring i den utan problem. Enda är väl att den skulle varit lite längre i ryggen. Funderar på köpa en RR pre-school.

Hur fungerar det med ryggbärandet nu för dig @Rhinos . Får du till det när bebis sover? :)

Hur fungerar det med ryggbärandet nu för dig @Rhinos . Får du till det när bebis sover? :)
Jag har inte burit mer på rygg :o. Han har trivts så bra i vagnen så har inte burit så mycket i selen, och när jag gjort det har han inte somnat. Men till julhelgen blir det skogspromenader så då kanske jag får tillfälle att anamma era tips :up:

Det är ju så fina mönster på tulorna :love::love:

Tycker väldigt mycket om min toddler. Bär min snart 3 åring i den utan problem. Enda är väl att den skulle varit lite längre i ryggen. Funderar på köpa en RR pre-school.
Ja det är ju det! Men det var inte bara utseendet, jag tycker verkligen att den var skönare oxå. Satt som en smäck, gav en tightare känsla och bebis hamnade rätt helt automatiskt.

Jag har precis gått upp till Tula Toddler, hade Ergo innan. Ergon funkar fortfarande inomhus men med ytterkläder blir den kort i ryggen. Saknar fasta "reach straps" på Tulan som det är på Ergon, dvs fastsydda så det går att dra i dem för att "skuffa" ner barnet ordentligt.

Jag har precis gått upp till Tula Toddler, hade Ergo innan. Ergon funkar fortfarande inomhus men med ytterkläder blir den kort i ryggen. Saknar fasta "reach straps" på Tulan som det är på Ergon, dvs fastsydda så det går att dra i dem för att "skuffa" ner barnet ordentligt.
Hur långt är barnet du bär?

Tack, funderar på när ungefär det är läge att fundera på toddlersele men räknar med att kunna använda manducan ett tag till :-)

När barnet är ca 80 cm brukar det gå bra att byta till toddler sele. Byter en för tidigt kan det bli lite väl bred sittyta.

Med äldre körde jag manduca tills hon var 1,4 år ungefär, sedan tyckte jag den blev lite väl svajig och ostadig att bära i. Hon var nog runt stl 86 då jag byte, och satt som ett smäck i tula toddlern.

Vad har ni för kläder på barnen när ni bär i sjal inomhus? Bar lillen (3 veckor) i trikåsjalen inomhus idag, hade en body på honom men upplevde ändå att han blev lite väl varm. Ska man ha honom i bara blöjan eller har någon något bra tips?

Vad har ni för kläder på barnen när ni bär i sjal inomhus? Bar lillen (3 veckor) i trikåsjalen inomhus idag, hade en body på honom men upplevde ändå att han blev lite väl varm. Ska man ha honom i bara blöjan eller har någon något bra tips?
När min var liten (visserligen mitt i sommaren) bar jag henne i bara blöja och jag själv hade bara bh. Funkar bra i trikåsjal för den blir ju som en tröja. Annars kan du ju ha ett linne på dig själv.

Jag upplevde att det blev mindre svettigt om vi inte var hud mot hud (vilket man ju gärna ska vara så mycket som möjligt, men just i trikåsjal blev det ju fruktansvärt varmt!) Så hade ofta tunn body på bebis och tröja på mig själv. Ni bar jag i trikåsjal juli och augusti så värmen var annorlunda, men fortfarande nu i vävd sjal upplever jag att det är främst där vi har hudkontakt som det blir svettigt.

@Roxer Instämmer i följande:
Jag upplevde att det blev mindre svettigt om vi inte var hud mot hud (vilket man ju gärna ska vara så mycket som möjligt, men just i trikåsjal blev det ju fruktansvärt varmt!) Så hade ofta tunn body på bebis och tröja på mig själv. Ni bar jag i trikåsjal juli och augusti så värmen var annorlunda, men fortfarande nu i vävd sjal upplever jag att det är främst där vi har hudkontakt som det blir svettigt.
Brukade ha tunn body på bebis och tunn tröja på mig. Alternativt bara blöja på bebis och tunn tröja på mig :).

Meeeen! Jag är så kär i en sjal, 35% Sea Island cotton, 15% cashmere 15% silk 35% wool, 328gsm.

Prislappen... 3.700 kr går en 6a loss på. Fanken, det bara går inte just nu om jag inte säljer typ två andra sjalar, men jag är ju inte den enda som tänker på, jösses vad mycket fina sjalar det finns till salu nu på Oscha-sidan.

argentum1.jpg

argentum2.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 055
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 821
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 947
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 869
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar