Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Just nu sitter jag och tittar på Little Lambs outlet, är det något som rekommenderas?
Fortfarande inte hittat en bra vävd sjal
Menar du Lenny Lamb eller Little frog?Just nu sitter jag och tittar på Little Lambs outlet, är det något som rekommenderas?
Fortfarande inte hittat en bra vävd sjal
Menar du Lenny Lamb eller Little frog?
Lenny Lamb är prisvärda tycker jag . Köpte nyss en toddlersele (vanligt pris) och ringsjal (rean) därifrån, är vansinnigt sugen på en mei tai också. Väldigt mjuka och fina.
Men om jag förstår det hela rätt, då ska den här vara ganska okej som nybörjarsjal?
Men är den varm? Hur ser jag sådant?
"
Baby Sling, Broken Twill Weave (bamboo + cotton) - Spring - size M (grade B)"
4.6m
40% Bamboo
60% Bomull
Alltså. Jag har hittat en som jag bara måste ha. Ellevill Moose .. Finns dock bara som 4a, ev 6a. Jag behöver en sjua för en fwcc.. finns det något smart knep med ringar eller så för att kunna ha en 6a? Bebis är 8 veckor, så ryggknyt känns lite vågat än så länge.
Fwcc tub eller tas kan jag göra med en fyra . Är det säkert att du behöver en sjua? Jag trodde också att jag behövde det i början, för att jag trodde att knuten skulle sitta fram efter att man korsat bak.
Kangaroo kan jag göra med en trea. Också lämpligt spädisknyt.
Går utmärkt, men jag har ingen erfarenhet själv. I gruppen Bärsjalar på Facebook finns det flera som gör det och jag tror att det finns någon systergrupp för tandembärande också.Någon här som har koll på om det går att bära tvillingar i sjal?
Jag köpte en sjua just för att kunna ha knuten fram, sen upptäckte jag att jag gillar bättre att ha den bak så nu har jag två vävda sjalar :-DProvat med en sexa och för att få en knut fram krävs en sjua. Vill ha möjlighet att ha knuten fram av diverse anledningar så sjua vore ju att föredra. Dock kanske jag gör ett undantag för den här. Man kan ju skaffa en till sjal senare...
Provat med en sexa och för att få en knut fram krävs en sjua. Vill ha möjlighet att ha knuten fram av diverse anledningar så sjua vore ju att föredra. Dock kanske jag gör ett undantag för den här. Man kan ju skaffa en till sjal senare...
Någon här som har koll på om det går att bära tvillingar i sjal?
Det ska gå att ha båda fram samtidigt i tvillingknyt, eller en fram och en bak (finns många olika varianter, kallas för tandemknyt).
Finns nog många youtubefilmer, sök på babywrap twins !
Försöker få lite koll på det här med storlekar... jag är en 36a, ca 170. Vilken storlek bör jag köpa för att få en sjal som kan användas så mångsidigt som möjligt? Jag vill ju gärna kunna bära både på mage och rygg utan att behöva ha flera sjalar... Hilfe?!
Tack, då har jag lite mer att utgå från!Minst en trea . Din basstorlek är nog 5 och det är dessutom en väldigt mångsidig storlek. Du kan lugnt leta efter begagnade sjalar i alla storlekar utom 2 (dom är väldigt korta, går i princip bara att göra rebozo eller no-sew ring sling med).
Anledningen till att en har flera sjalar är för att det kan vara skönt med en kort sjal som det går snabbt att snöra upp, och speciellt till ryggknyt, men ibland vill man ha mer stöd och då är det skönt med en lång sjal i flera lager.
Samt att olika material och tjocklekar ger olika egenskaper ex: stum - stretchig, greppig - glidig, värmande - svalkande, matt - skimrande...
Och så var det ju det estetiska, olika mönster och färger .
Tungt vet jag inte men det är rätt otympligt. Har provat bebis på magen och 2-åring på ryggen och det gick bra men det var lite tungt, kanske för att 2-åringen närmade sig 15 kilo då och jag var nyförlöst. Med två mindre i sele går det bättre skulle jag tro men de minsta vill man inte ha på ryggen heller.Tackar! Selar ser så tungt ut med två tycker jag.