Vi som bär i sjal och sele

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har en 18-månaders som jag gärna vill bära. När han var pytteliten bar jag i trikåsjal, men ganska snart började han protestera mot att vara "fast". För någon månad sedan började han bli mer mammig och ville ha mycket närhet, Manducan fungerade okay på ryggen för honom, men han kändes klumpig (86 cm och 13 kg) och mina fogar protesterade lite.

Nu funderar jag på en Tula toddler, men går det att bära på höften med den? @Amha och @Solvind, visst bär ni i Tulan? Sen ser ju Wompaten helt ljuvlig ut, men är ju så dyyyr.
Storasyster som nu är 3,5 bar jag jättemycket och hon älskade Manducan. Hon är en liten orolig själ som kom till ro jättefint när hon blev buren. Saknar det och vill gärna börja bära igen.

Jag har en 18-månaders som jag gärna vill bära. När han var pytteliten bar jag i trikåsjal, men ganska snart började han protestera mot att vara "fast". För någon månad sedan började han bli mer mammig och ville ha mycket närhet, Manducan fungerade okay på ryggen för honom, men han kändes klumpig (86 cm och 13 kg) och mina fogar protesterade lite.

Nu funderar jag på en Tula toddler, men går det att bära på höften med den? @Amha och @Solvind, visst bär ni i Tulan? Sen ser ju Wompaten helt ljuvlig ut, men är ju så dyyyr.
Storasyster som nu är 3,5 bar jag jättemycket och hon älskade Manducan. Hon är en liten orolig själ som kom till ro jättefint när hon blev buren. Saknar det och vill gärna börja bära igen.
Jag gillade aldrig tulan så jag köpte roses and rebellion.

Om du ville bära mest på höften skulle jag nog försöka prova ringsjal. Har inte själv någon men de ser sjyssta ut.

Nu är jag igång igen :D Finns det fler sidor, annat än Little frog och Lenny lamb, som har sjalar till lite mer humana priser? Är med i en facebookgrupp med begagnade sjalar men jag har helt enkelt inte ekonomi till (eller lust, för den delen) att lägga 2000 kr på en begagnad sjal just nu...

Nu är jag igång igen :D Finns det fler sidor, annat än Little frog och Lenny lamb, som har sjalar till lite mer humana priser? Är med i en facebookgrupp med begagnade sjalar men jag har helt enkelt inte ekonomi till (eller lust, för den delen) att lägga 2000 kr på en begagnad sjal just nu...

Yaro och Nona :). Sen i prisklass kommer Didymos, Fidella, Kokadi. Pma om du inte hittar webshopparna :).

Jag gillade aldrig tulan så jag köpte roses and rebellion.

Om du ville bära mest på höften skulle jag nog försöka prova ringsjal. Har inte själv någon men de ser sjyssta ut.

Vad var det med Tulan du inte gillade? Har inte tänkt på ringsjal, tack för tipset, blir nog någon slags toddlersele också...

Vad var det med Tulan du inte gillade? Har inte tänkt på ringsjal, tack för tipset, blir nog någon slags toddlersele också...
Den passade inte riktigt min kropp. Jag fick ont i axlarna. Det kändes som om de blev ihoptryckta. Ändrade fram och tillbaka många gånger men fick inte riktigt ordning på det. Vet bredare personer än jag som trivs med den men tula är inte min grej. Alls. Roses and rebellion har mer plats i den delen man trär in armarna. Den är mer formad som en ryggsäck till skillnad från Tula. Kanske kan vara det som styr?

Kommer inte ihåg om jag svarat tidigare, men min första vävda sjal är/var en Storchenwiege, kostar nånstans runt 700-1000 kr.

Tulan passar generellt på större personer, jag är 173 lång och väger typ 75 kg och på mig sitter den toppen. På min vän som är 167 lång och ganska smal sitter den betydligt sämre (utan att va dålig, hon älskar den)
Man kan inte bära på höft i Tulan, den har fastsydda axelband.

Kolla in "slingomama" dom säljer bla Yaro, didymos mfl.
Sen finns ju Elleville men det är norskt och finns alltså risk att åka på tull om man beställer därifrån.
Dessutom usel kundservice vad jag hört..

Tulan passar generellt på större personer, jag är 173 lång och väger typ 75 kg och på mig sitter den toppen. På min vän som är 167 lång och ganska smal sitter den betydligt sämre (utan att va dålig, hon älskar den)
Kan och kan... jag hade den på höften i veckan, funkade överraskande bra.

Då är jag väl undantaget som bekräftar regeln :p är ca 170 och väger ungefär 70-75 jag med.

Jag är 188 cm lång o väger runt 88kg, så är ju stor. Har iaf beställt en som kommer på måndag, hittade en begagnad bb sling på blocket också. :o

Kommer inte ihåg om jag svarat tidigare, men min första vävda sjal är/var en Storchenwiege, kostar nånstans runt 700-1000 kr.
Det är ju betydligt rimligare pris!

Kolla in "slingomama" dom säljer bla Yaro, didymos mfl.
Sen finns ju Elleville men det är norskt och finns alltså risk att åka på tull om man beställer därifrån.
Dessutom usel kundservice vad jag hört..
Tack för tipsen :)

@Flixon i säljgruppen på Facebook säljs många mer exklusiva sjalar som vävts i begränsat antal eller i dyrare material, det säljs även en hel del billigare men de försvinner ofta fort av förklarliga skäl. Kolla in de märken/sidor vi redan tipsat om och om du bor i närheten av Stockholm finns butiken knyt-an (har även hemsida) där flera billigare märken finns. Där köpte jag min första sjal och fick även bra tips om knyt osv då jag var total nybörjare.

Finns det något material, modell eller knytning som är extra bra om man lätt blir väldigt varm? Min dotter är gravid och vill gärna bära sitt kommande barn, men hon är en person som kan gå i linne när andra använder jacka och är orolig att det ska bli olustigt varmt med en bebis så nära huden. Pris har ingen betydelse och hon är öppen för både sjal och ergonomisk sele.

@Flixon i säljgruppen på Facebook säljs många mer exklusiva sjalar som vävts i begränsat antal eller i dyrare material, det säljs även en hel del billigare men de försvinner ofta fort av förklarliga skäl. Kolla in de märken/sidor vi redan tipsat om och om du bor i närheten av Stockholm finns butiken knyt-an (har även hemsida) där flera billigare märken finns. Där köpte jag min första sjal och fick även bra tips om knyt osv då jag var total nybörjare.
Tyvärr har jag långt till Stockholm, men jag har hittat en himla fin sjal på en av sidorna jag fick tips om här, jag måste bara vela lite först ;) tänkte att jag ska försöka gå på nån sjalträff så jag kan få lite koll på knyt och sånt :)

Tyvärr har jag långt till Stockholm, men jag har hittat en himla fin sjal på en av sidorna jag fick tips om här, jag måste bara vela lite först ;) tänkte att jag ska försöka gå på nån sjalträff så jag kan få lite koll på knyt och sånt :)
Jag kommer ner till skåne v.9 fast det kanske är för lång väntan?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 055
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 821
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 947
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 869
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #9