Vi som bär i sjal och sele

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet, en av anledningarna till att vi gillar den :up:
Även Beco går att korsa axelbanden (i alla fall på den vi har), men Tula vet jag inte faktiskt. Ergobaby går väl inte?

Haha menade givetvis axelband och inte armband. Ergon går att korsa (nästan säker) men inte Tulan.

Haha menade givetvis axelband och inte armband. Ergon går att korsa (nästan säker) men inte Tulan.
Vi lånade en ergo original i julas och där gick det inte att korsa men de finns ju i flera modeller.
Synd att tula inte går att korsa, då får det bli en sån först när barnet sitter ordentligt på ryggen!

Jag råkade köpa en oscha cirrus. :angel:

Måste vänta till nästa lön bara för slutbetalning, men säljaren håller den åt mig tills dess. Inte helt optimalt med sjalshopping och byte av varmvattenberedare samtidigt på föräldrapenning. ;)

Jag råkade köpa en oscha cirrus. :angel:

Måste vänta till nästa lön bara för slutbetalning, men säljaren håller den åt mig tills dess. Inte helt optimalt med sjalshopping och byte av varmvattenberedare samtidigt på föräldrapenning. ;)

Ooo vilken av dom :)?

Jag är grymt sugen på nya Andaluz...

Ännu ett blåbär på bärdon som undrar vad man ska välja :confused:

Jag hade visioner om fina bärsjalar och roliga knyt innan bebis kom men nu får jag liksom inte tummen ur att knyta och knöla ner honom i sjalen. Jag tycker inte knytandet är svårt och tycker att det känns bra när han väl är på plats. Däremot inser jag att jag inte gillar fladder (sjaländarna) och alla lager på lager. Och så har jag nog alltid varit med kläder också, vill ha det enkelt och figurnära.

Sambon har inte burit med sjalen och skulle nog föredra en sele så jag har börjat kika på selar. Tittat på ergobaby, manduca och Tula (kan man välja Tula för att de är så fina?!)

Jag är dryga 170 och sambon är inte jättemycket längre än mig. Jag är rätt klent bygd i axlar och överkropp i förhållande till min längd (och med tanke på hur underkroppen ser ut :meh:)

Klumpen ifråga är tre veckor idag och vill gärna bli buren :)
Jag kör på manduca. Har funkat hur bra som helst och jag använder även selen till amning. Sänker ner lite och puttar åt sidan. Har funkat i princip sedan dag 1. Kommer att gå vidare med roses and rebellion toddlersele sen skulle jag tro. Har en pre-school av det märket som är sååååå sköön. Finns jättefina mönster också. Dock är åtminstone pre-school ganska bred. Oklart med den mindre storleken.

Jag kör på manduca. Har funkat hur bra som helst och jag använder även selen till amning. Sänker ner lite och puttar åt sidan. Har funkat i princip sedan dag 1. Kommer att gå vidare med roses and rebellion toddlersele sen skulle jag tro. Har en pre-school av det märket som är sååååå sköön. Finns jättefina mönster också. Dock är åtminstone pre-school ganska bred. Oklart med den mindre storleken.
Får hoppas att den funkar lika bra här :) beställde en Manduca igår efter mycket överläggande men det känns som att den borde funka bäst för oss.
Tummen upp för att det funkar att amma i den! Hör av mig om instruktionsvideo sen om jag inte får till det ;):p

Får hoppas att den funkar lika bra här :) beställde en Manduca igår efter mycket överläggande men det känns som att den borde funka bäst för oss.
Tummen upp för att det funkar att amma i den! Hör av mig om instruktionsvideo sen om jag inte får till det ;):p
Jag ammar i min också, precis på det sätt som @Amha beskriver

Beställde Manducan i måndags och igår eftermiddag kunde jag hämta ut den, internetshopping är fantastiskt :up:

Och jag är helt såld!:love: Så smidigt att ta på och av och lille klumpen tycker att den är fullt godkänd, han somnade för en stund sedan så nu ska vi tvätta! :D

Fick hem min vävda från Little frog i veckan, så mycket skönare att bära med än trikåsjalen. SÅ mycket stabilare! Nästa vecka ska jag se om jag kan ta mig på sjalträff i Halmstad så jag kan få lära mig knyta mer på riktigt och kanske något mer kul knyt än FWCC Eller vad tusan det heter :p

Har burit i Manducan för första gången (vi har ju bara haft den i 3 månader.. :angel:) för nu känns hon för tung för trikåsjalen. Herregud vad skön den är, jag är kär! :love: Och smidig! Hade bara behövt någon form av bärjacka så jag kan använda den ute med..

Har burit i Manducan för första gången (vi har ju bara haft den i 3 månader.. :angel:) för nu känns hon för tung för trikåsjalen. Herregud vad skön den är, jag är kär! :love: Och smidig! Hade bara behövt någon form av bärjacka så jag kan använda den ute med..
Jag har burit ute hela vintern utan bärjacka. Hade gärna haft en men visst går det. Lättare i sele än i sjal tycker jag då det är svårt att knyta sjal med mycket kläder. När det var som kallast hade bebis ullunderställ, ett par vanliga byxor, fleeceoverall, dubbla ullsockor varav ett par går hela vägen upp på låret, vindtäta tossor, vantar, balaklava eller fuskpolo och mössa :) Jag själv vanliga kläder men uppknäppt jacka. Tröja som är hög i halsen för att slippa frysa om den. Nu har vi köpt en dubbel fuskpolo om värmer oss båda och även har bärskydd, men det gick som sagt bra utan.

Jag har burit ute hela vintern utan bärjacka. Hade gärna haft en men visst går det. Lättare i sele än i sjal tycker jag då det är svårt att knyta sjal med mycket kläder. När det var som kallast hade bebis ullunderställ, ett par vanliga byxor, fleeceoverall, dubbla ullsockor varav ett par går hela vägen upp på låret, vindtäta tossor, vantar, balaklava eller fuskpolo och mössa :) Jag själv vanliga kläder men uppknäppt jacka. Tröja som är hög i halsen för att slippa frysa om den. Nu har vi köpt en dubbel fuskpolo om värmer oss båda och även har bärskydd, men det gick som sagt bra utan.
Det har du förstås rätt i, att det blir enklare med sele. Får testa imorgon, helt enkelt! Jag är bara närmast paniskt rädd för mjölkstockning just nu efter att ha varit däckad förra veckan. Får linda in oss ordentligt :p

Någon här som har sele från Madame Goo goo? Ska beställa snart och tänker att det kanske är någon som är extra nöjd med nåt eller önskar att något hade varit annorlunda... finns ju en del val att göra :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 055
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 821
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 947
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 868
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar