Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har haft den i en dryg vecka och använt den dagligen. Är helt kär i den! Använder den dagligen till allt möjligt, t ex hundpromenader, hemmafix som tvätt och disk, på kvällarna när klumpen vill vara nära nära och jag vill ha händerna fria (man kan ju ha den i sffan också ) osv.Hur länge har du använt den och vad tycker du?
Nu har jag fått hem min första vävda sjal! Den ligger i tvätten nu men jag hann med att provknyta den en sväng innan. Knöt det som jag tror var en FWCC(?) och det kändes stabilt och bra. Men - var tusan gör jag av barnets huvud när hon blir trött? Det finns ju liksom ingenstans att stoppa det, känns det som?
Tack! Jo hon hamnade med huvudet mot bröstet, men det känns som att jag gärna vill ha något som håller huvudet lite på plats när jag rör migAntingen.under en av axelpassen om du lossar det lite och brer ut, eller rulla in en liten handduk under toprailen (överkanten, den i barnets nacke) .
Men det är även viktigt att tilta barnets bäcken så knäna hamnar högst, då är det större chans att det lilla huvudet lutar av sig självt in mot dittbröst .
Är han stadig?Jag har haft den i en dryg vecka och använt den dagligen. Är helt kär i den! Använder den dagligen till allt möjligt, t ex hundpromenader, hemmafix som tvätt och disk, på kvällarna när klumpen vill vara nära nära och jag vill ha händerna fria (man kan ju ha den i sffan också ) osv.
Jag känner väl att barnvagnen inte är så viktig längre förutom som en transporterbar säng till de tillfällena när det inte passar sig att använda selen, typ vid hästhantering och ridning. Och så kan man få med sig mycket prylar i en barnvagn
Tack! Jo hon hamnade med huvudet mot bröstet, men det känns som att jag gärna vill ha något som håller huvudet lite på plats när jag rör mig
Ja han är ju en ganska stabil liten klump läkaren i tisdags tyckte att han var väldigt stabil i nacken för sin ålder... storleksmässigt har han nu gått över 5 kg och var 56 cm lång.Är han stadig?
Skiljer ju inte så mycket på våra två åldersmässigt, har också en manduca men är inte alls så såld som jag trodde. Hoppas på att det kommer snart när han är lite större.
Jag tyckte också att Manducan kändes lite klumpig när bebis var nybakad, då föredrog jag trikåsjalen. Nu är hon 4 månader och Manducan är underbar!Inne funkar det bra (perfekt för att kunna fixa mat även när han inte vill ligga själv etc), men ute känns det väldigt klumpigt. Nu har jag bara testat en gång, tänker att det kanske blir bättre när han blir större/stadigare som sagt. Han är nöjd och sitter bra vad jag förstår, men det känns osäkert och osmidigt. Jag hade hoppats på att det skulle vara min biljett ut i skogen med hundarna.
Jag tyckte också att Manducan kändes lite klumpig när bebis var nybakad, då föredrog jag trikåsjalen. Nu är hon 4 månader och Manducan är underbar!
kl
Av oklar anledning hamnar bilden på tvären när jag laddar upp den, men här är bildbevis på nya sjalen i alla fall
Ja absolut, jag är helfrälst i alla bärdon nu förstår inte hur folk gör utan dem!Tyckte du att du själv fick mer frihet också?
Tyckte du att du själv fick mer frihet också?
Ja det är helt underbart! Eftersom jag inte har någon bärjacka gör vi det inte så mycket utomhus för det blir väldigt knöligt, däremot kan jag dammsuga och plocka undan på ett helt annat sätt nu!Och den största frihetskänslan kom med ryggbärandet !
Ja det är helt underbart! Eftersom jag inte har någon bärjacka gör vi det inte så mycket utomhus för det blir väldigt knöligt, däremot kan jag dammsuga och plocka undan på ett helt annat sätt nu!
Har nya Ergo fastsydda "tåtar" i huvan? Gamla har det så jag tog tag i dem och lyfte/drog ut upp så hon sjönk ner ordentligt i selen. Med Tulan finns inget sånt "fusk" så jag har fått bli jättenoga hur jag fäller upp selen och sen lyfter i axelbanden.Jag vet att detta varit uppe förut, men hur gör ni för att bära på rygg i sele? Jag sjalar ju på rygg vilket man kan tycka skulle vara svårare än sele men allt nytt är ju svårt...
Jag har en ergobaby som ska bli stallsele nu då nya Tulan kom häromdagen. Lillan är 7,5 månader så det börjar helt klart bli smidigare att bära på ryggen men jag har svårt att få till det med sele. Vill alltså kunna med både Ergon och Tulan men tekniken är ju densamma. Har prövat både höftskuff och att sätta i på mage och snurra bak samt att sätta midjebältet först och svinga upp barnet. Det är hur jag helst vill göra eftersom jag tycker svingen är himla mycket smidigare än höftskuff och när man snurrar selen blir det så knöligt med kläderna.
Men jag får inte till det! Knäpper på mig selen, svingar upp babyn och sen när jag tar upp selen hamnar hon utanpå, eller får inte i benen på rätt ställe eller annat... Har kollat lite videos men inspiration är aldrig fel.