Åker runt men iaf Hässleholm, Helsingborg, Lund... har sjalar i olika längder och material, ett par till salu dessutom :-)Nej det är det absolut inte, jag har inte bråttom eftersom jag bär i trikåsjalen fortfarande var i Skåne ska du?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åker runt men iaf Hässleholm, Helsingborg, Lund... har sjalar i olika längder och material, ett par till salu dessutom :-)Nej det är det absolut inte, jag har inte bråttom eftersom jag bär i trikåsjalen fortfarande var i Skåne ska du?
Jag bor i Lund så jag ses gärna om du har tid!Åker runt men iaf Hässleholm, Helsingborg, Lund... har sjalar i olika längder och material, ett par till salu dessutom :-)
Hampa! Ull gillar jag men kan bli lite väl sviktande kan jag tycka ibland. Jag har en tunnare med angora, den funkar bättre än lammullen på sommaren. Jag skulle köra hampa!Skulle behöva tips på en riktig arbetshäst till sjal. Jag bär mycket i skog och mark och letar efter en sjal som är snäll och skön mot axlarna, stabil och som går att bära i några timmar utan problem. Är det någon ullblandning jag ska hålla utkik efter? Hampa? Repreve? Märke?
Ullsjalar på sommaren hur pass svala blir de? Ska till Kanarieöarna i april och ev. på fjällvandring i sommar och planerar att lämna vagnen hemma vid båda tillfällena. Dottern blir snart 9 mån och väger runt 8 kilo.
Hampa! Ull gillar jag men kan bli lite väl sviktande kan jag tycka ibland. Jag har en tunnare med angora, den funkar bättre än lammullen på sommaren. Jag skulle köra hampa!
Jag har två (en till salu, 5a :-) ). Den ena köpte jag begagnad, supermjuk och "färdig", den andra köpte jag ny och den är helt ok men den blir bättre för varje gång. Dra genom ringsjalsringar/trappräcken funkar bra, har du möjlighet att stänga av värmen på torktumlaren så tumla torr med tennisbollar! Jag har ju bara Oscha så svårt att rekommendera något annat.Tack
Har du tips på någon trevlig hampasjal och märke? Hur hårt får en kämpa för att bryta in dem? Har fått känslan av att det tar ett tag?
Jag har två (en till salu, 5a :-) ). Den ena köpte jag begagnad, supermjuk och "färdig", den andra köpte jag ny och den är helt ok men den blir bättre för varje gång. Dra genom ringsjalsringar/trappräcken funkar bra, har du möjlighet att stänga av värmen på torktumlaren så tumla torr med tennisbollar! Jag har ju bara Oscha så svårt att rekommendera något annat.
Hampasjalar kan vara klart värt att köpa begagnade då det kan ta ett tag att få dem mjuka. Jag gillar om de har mycket mönster så de fäster ordentligt.
Oscha Slings är en grupp på fejjan där det finns massor till salu.Tack för hjälpen
Kikade runt lite och det verkar vara Didymos eller Oscha jag får hålla utkik efter. Vad synd att det var en 5:a, det är en 6:a jag skulle behöva.
Klart du kanSambon har inte burit med sjalen och skulle nog föredra en sele så jag har börjat kika på selar. Tittat på ergobaby, manduca och Tula (kan man välja Tula för att de är så fina?!)
Finns det något material, modell eller knytning som är extra bra om man lätt blir väldigt varm? Min dotter är gravid och vill gärna bära sitt kommande barn, men hon är en person som kan gå i linne när andra använder jacka och är orolig att det ska bli olustigt varmt med en bebis så nära huden. Pris har ingen betydelse och hon är öppen för både sjal och ergonomisk sele.
Ännu ett blåbär på bärdon som undrar vad man ska välja
Jag hade visioner om fina bärsjalar och roliga knyt innan bebis kom men nu får jag liksom inte tummen ur att knyta och knöla ner honom i sjalen. Jag tycker inte knytandet är svårt och tycker att det känns bra när han väl är på plats. Däremot inser jag att jag inte gillar fladder (sjaländarna) och alla lager på lager. Och så har jag nog alltid varit med kläder också, vill ha det enkelt och figurnära.
Sambon har inte burit med sjalen och skulle nog föredra en sele så jag har börjat kika på selar. Tittat på ergobaby, manduca och Tula (kan man välja Tula för att de är så fina?!)
Jag är dryga 170 och sambon är inte jättemycket längre än mig. Jag är rätt klent bygd i axlar och överkropp i förhållande till min längd (och med tanke på hur underkroppen ser ut )
Klumpen ifråga är tre veckor idag och vill gärna bli buren
Ska kika på de alternativen!De fina sjalarna finns som selar/mei tai med ! Spana in Fidella Flytai, Didymos Didytai, Lenny Lamb sele eller mei tai för att nämna några budgetval .
Jag är nog mest klent bygd som i smal över axlarna och övre delen av ryggen. Har väl också M som standard tröjstorlek, kan behöva L ibland men då pga ärmarnas längd. Tror jag får försöka hitta en manduca att provaKlart du kan
Vi valde manduca för att den hade inbyggt spädbarnsinlägg och det var varmt nog att bära i somras (när vi behövde det) ändå. Tulan vet jag inte hur den ser ut, ergobabys spädbarnsinlägg är ju ganska varmt.
Vi är väldigt förtjusta i vår Manduca men om du är lite klent byggd skulle jag nog råda dig att prova en innan du köper, jag som ändå är längre än du och drar M-L i överdelar oftast har inte så mycket kvar att spänna in i midjebältet på vår.
Jag är också lite klen precis så och då är ett annat tips att försöka hitta en sele där du kan korsa axelbanden, det är guld värt tycker jag! Även min sambo, som inte är riktigt lika klen, föredrar också korsade axelband.Jag är nog mest klent bygd som i smal över axlarna och övre delen av ryggen. Har väl också M som standard tröjstorlek, kan behöva L ibland men då pga ärmarnas längd. Tror jag får försöka hitta en manduca att prova
Jag tror du fick en autocorrect där, representera ska vara repreve va?Vävda sjalar eller mei tai i linnemix, hampamix eller representera.
Jag är också lite klen precis så och då är ett annat tips att försöka hitta en sele där du kan korsa axelbanden, det är guld värt tycker jag! Även min sambo, som inte är riktigt lika klen, föredrar också korsade axelband.
Jag vet, en av anledningarna till att vi gillar denManducan går att korsa armbanden på.