Vi som bär i sjal och sele

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som bär i sjal och sele

>escade
Jag hade inte tvekat på att köpa en trikåsjal, även om bebisen är rätt stor redan! Jag tror du kommer känna att det är väl värt, även om användningstiden är begränsad. Dessutom är ju inte trikåerna så dyra och köper du beg och säljer igen sen så går det kanske rent av på ett ut.

Jag använde min vävda i princip likadant som trikån.. Jag knöt alltså på mig den hemma utan bebis:) när väl bebis skulle packas ner i den var det bara att släppa det man snurrar runt midjan eller hur man nu ska förklara:o, stoppa i bebis, spänna åt och knyta ihop ändarna.. Så jag kan inte påstå att jag såg nån större skillnad i användningen.. Men som flera redan sagt, köp en begagnad trikå, så får du ju provat.:)

Jag knyter också vävd så, dvs knyter nästan färdigt, stoppar i bebisen och gör det sista på knytningen.

Han väger ca 7 kg nu och jag tror att vi kommer att använda den här sjalen länge än. Tycker som sagt att det känns stadigt och bra och inte minsta tungt.

Jag har i och för sig inte testat någon vävd sjal så jag har inget att jämföra med men jag tycker att det är smidigt att man kan ta ut barnet och stoppa i det igen utan att knyta om sjalen :)

Det löste sig så smidigt att min kusin som bär mkt i sjal hade en trikå-sjal från minimundus som jag kan få :) så nu kan jag prova och dessutom få knythjälp, att jag inte tänkte på det innan. Det är väl så när man inte ses så ofta.

Tack för era tips! Jag återkommer när jag har provat :)

kl

jag tittar lite på vävda sjalar. räcker det med 4.6 m eller ska jag satsa på en 5.2? jag är 173 lång och väger ungefär 75 kg. vill kunna göra alla knytningar. nån som kan hjälpa?

Jag har gjort allt jag velat med 4,6 och är lite längre än dig. För vrikkesikker och doublehammock behövs nog längre, men jag har aldrig orkat krångla med dom.

kanon, jag har tittat på en girasol och den färgen jag vill ha fanns inte i 5.2 men då tar jag den ändå. så grymt snygg :love:

fast det gick inte att beställa den. det är den andra från knyt an som inte går att beställa, först står det att de finns i lager sen när jag ska betala står det att de inte finns.... *sur*

inte finns det några på sjalbarn heller.

Det är så himla irreterande när man bestämt sig för att köpa någonting, och så går det helt plötsligt inte.

Jag letar ihjälmig efter en regnbågssjal, men då hittar jag givetvis ingen att köpa heller, suck.

Finns det några andra ställen man kan titta på än internetbutikerna och sjalbarn och blocket?

nu hittade jag en på sjalbarn i annan färg, jag är inte jättekräsen och behöver en sjal NU eftersom jag inte kan hitta min trikåsjal och går runt och bär på bebisen i famnen istället = inte så skönt för handlederna...

*kl*
Någon här som bär i mei tai? Har precis beställt en från Lenny lamb när jag ändå beställde en trikåsjal.. Men undrar lite om man bara kan bära på ryggen med en mei tai?

Ska börja leta vävd sjal åt lilleman också, några tips på bra nybörjarsjalar?

Kl

Jag har länge sett fram mot att få bära min bebis i sjal men det verkar inte fungera så bra :(

Fick min lilla i februari tre månader för tidigt så det är alltså en prematur. Har nu kommit hem och börjat testa sjalen. En gång fick jag till det hyfsat även om det inte såg snyggt ut. Bebis blev så lugn och avslappnad så jag blev orolig att han inte kunde andas ordentligt och plockade ut honom :o :p (han har haft problem med andningen så jag är lite extra nojjig när det gäller det) Hur är det egentligen med andningen i sjal? De blir ju ganska ihoptryckta.

Sedan har jag inte lyckats något bra. Sjalen är så lång och bred och korvar ihop sig. Och så är det svårt att få till hur hårt den ska sitta. Antingen blir det så hårt att jag inte får i honom eller så löst att han halkar ner för lågt. Ger upp ganska snabbt. Vill ju inte stressa honom för mycket med krångel. Är en tricot slen jag har.

Någon som har tips på hur jag kan få det lättare? Eller något annat bärhjälpmedel? Är sugen på sele men de flesta är från 3,5 kg och min har ett helt kg kvar till dess. Dessutom verkar det så mycket mysigare med sjal.

Besviken att det var så krångligt :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 055
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 825
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 950
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 869
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar