Vi pysslar vidare ,Del LXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni datakunniga.....produktnyckel till office 365 måste man köpa produktnyckel eller finns den att hitta någonstans? Lite lätt halvakut O_o

Om du vill vara laglig så ja, du måste köpa. :grin: Men det borde gå snabbt. Vem har du köpt Office av och varför fick du inte produktnyckeln då?

I kväll har jag varit på inspirationskväll med banken och Tobias Karlsson från Let´s Dance, jag var inte jättepepp innan men fantastiskt duktig föreläsare! Jag kan verkligen rekommendera att gå på en föreläsning med honom om man får chansen! :up: Gav många tankeställare men även helt hysteriska skrattanfall, en suverän blandning mellan humor och allvar! :love:
Måste lägga till att jag älskar vår "lilla" sparbank, de gör verkligen mycket för föreningslivet i stan! Andra föreningskvällen på kort tid och lika bra varje gång. Det ger dessutom möjligheten att träffa andra föreningar, och eftersom stan är ganska liten så lär man känna allt fler varje gång! :D

Hoppsan. Ni har lite vatten.....
Japp och det beräknas stiga en meter till så får vi 15 mm regn på fredag s jag har skaffat flytvästar till familjen :pBlir nog bökigt att få den på katten .Stiger det drygt en meter till så är det lika högt som 1916 som är det högsta som varit .Men vi hade tur att fjällfloden och vattnet nere från bergen här inte kom i samma gång men det är snö kvar i fjällen än så vatten kommer vi att få gott om

I kväll har jag varit på inspirationskväll med banken och Tobias Karlsson från Let´s Dance, jag var inte jättepepp innan men fantastiskt duktig föreläsare! Jag kan verkligen rekommendera att gå på en föreläsning med honom om man får chansen! :up: Gav många tankeställare men även helt hysteriska skrattanfall, en suverän blandning mellan humor och allvar! :love:
Måste lägga till att jag älskar vår "lilla" sparbank, de gör verkligen mycket för föreningslivet i stan! Andra föreningskvällen på kort tid och lika bra varje gång. Det ger dessutom möjligheten att träffa andra föreningar, och eftersom stan är ganska liten så lär man känna allt fler varje gång! :D
Låter som en bra föreläsning :) ! Jag har varit på föreläsning med Olof Röhlander, även han en suverän föreläsare som också blandar mycket humor med en massa allvar och en stor portion "du kan!" (eller hur sjutton man ska beskriva det). Det var några år sedan, men jag läser fortfarande hans måndagsnyhetsbrev som kommer på mejlen.

Uppe igen. Fick eftermiddagen ledig igår. Samt eftermiddagen ledig senare idag, mot att jag jobbar söndag....

Jaja det går väl bra. I em ska vi ta ner grannens valpar till stranden och se vad de säger.. ska ta massa foton då med

Screenshot_20180509-053914.webp

Det känns inte riktigt som att det ska vara vatten där?!
Nej det ska det inte .Älven rinner mitt i och där jag står och fotar är det som en liten badplats som vi kallar det där jag har båten .Så nu är älven 4 gånger bredare än normalt Fick problem då jag skulle tömma mitt minibåthus då jag tog hem nyckeln i höstas och nu är den blint borta så jag fick åka på jobbet och hämta huvudnyckeln :D dvs bultsaxen .Lite trist om alla fiskegrejer och allt som låg i den skulle bli fullt med vatten och även trycktanken

Igår fick den här cirkusponnyn hjärnsläpp och tyckte att vi inte alls skulle gå ut från gården med kunderna. (Som vi gjort 'varje dag' i 3 års tid förstås)
Manade på men då började hon backa i 190 istället. Då blev jag lite trött och sa till på riktigt vilket slutade i 5 bocksprång, upp på bakbenen, 180 graders helomvändning för att "landa" på en kunds häst. Efter den showen gick det visst bra att gå ut från gården. Pinsamt.

Screenshot_20180509-060019.webp

Japp och det beräknas stiga en meter till så får vi 15 mm regn på fredag s jag har skaffat flytvästar till familjen :pBlir nog bökigt att få den på katten .Stiger det drygt en meter till så är det lika högt som 1916 som är det högsta som varit .Men vi hade tur att fjällfloden och vattnet nere från bergen här inte kom i samma gång men det är snö kvar i fjällen än så vatten kommer vi att få gott om
Men hjälp!
Ja, har fattat att snösmältningen i fjällen inte riktigt är igång än. Men en meter till när ni redan har sådär mycket!?

Mycket vatten blir det. Även nedströms lär det bli det bekymmer. Innan allt det där nått Skutskär och Bottenhavet...

Men hjälp!
Ja, har fattat att snösmältningen i fjällen inte riktigt är igång än. Men en meter till när ni redan har sådär mycket!?

Mycket vatten blir det. Även nedströms lär det bli det bekymmer. Innan allt det där nått Skutskär och Bottenhavet...
Ja Malung har hela bullsjöns camping översvämmats och Vansbro är oroliga då dom ligger väldigt lågt så jag väntar bara på att få samtal därifrån och måste iväg och valla in deras värmeverk och en del andra fastigheter och hjälpa räddningstjänsten

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 545
Senast: Kakis
·
Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 909
Senast: Derivata
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur