Jag älskar att göra egna saker, sedan om det räknas som "pyssel" eller inte vetesjutton. Förvisso ritar jag en del, men annars vill jag göra saker som fyller en praktisk funktion på något vis. Tex skulle jag hellre sy egna kläder än köpa färdiga plagg (och har nu en ny symaskin som jag hoppas ska fungera till just detta), gör egen hundutrustning osv. Jag är sådär knäpp att jag gillar(!) att bygga ihop Ikeamöbler, och att bygga saker öht.
När jag var liten så kunde jag pyssla mycket för pysslandets skull. Nu när jag insett att man måste städa och vilket resursslöseri det är med mycket pyssel så håller jag mig undan från sådant. Jag har inga prydnadssaker hemma heller (istället har jag krukväxter och akvarium), även om jag kan tycka att det ser fint och mysigt ut när andra inreder sina hem.
När jag var liten så kunde jag pyssla mycket för pysslandets skull. Nu när jag insett att man måste städa och vilket resursslöseri det är med mycket pyssel så håller jag mig undan från sådant. Jag har inga prydnadssaker hemma heller (istället har jag krukväxter och akvarium), även om jag kan tycka att det ser fint och mysigt ut när andra inreder sina hem.