Vi pysslar vidare ,Del LXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var in på två lokala färgaffärer och frågade men ingen av dem hade det jag ville ha. Vanlig hederlig vit linoljefärg.

Nu får jag åka till en byggnadsvårdsbutik för att få tag på det. Känns märkligt. Åka flera mil för en liten färgburk om ett par dl.
Beckers gör en äkta linoljefärg.

Har beställt hem ylleschampo med linolin som ska fungera med min fårpäls. Även suttit i långt telefonsamtal med min kära brorson som behövde hjälp med att installera diverse program på sin Mac. Lite roligt att gamla faster är den som är stödet när den yngre generationen kör fast med tekniken. :grin: Sedan blev jag lite irriterad, han behövde en extern hdd för att lagra sina mediafiler på. Gick till en musikbutik som sa till honom att köpa en SSD. Köpte en 500GB för 2000. Man baxnar. Fattig student dessutom. Det här är alltså bara för att lagra mediafiler på :banghead:

Edit: Diskat och ställt kattlådan på tork innan den sprutas med Urine Off och fylls igen. Sedan dammsugning och moppning. Rostat bröd och halvfrysta tomater ikväll! Ingen mer disk.

Stackars min man :( Han är flytthjälp till mina föräldrar idag, eftersom min mamma inte kan lyfta. De sa att det skulle vara en vända (det är en hel del mil att köra...) men visade sig vara två :banghead: Så om ett tag beräknas de vara framme i nya huset, ska lasta av, sedan ska stackaren köra genom mer än halva Skåne igen för att lämna lastbilen och hämta bilen. Fattar inte hur min pappa hade kunnat uppskatta så fel, två vändor PLUS att mina syskon körde fullproppade bilar igår när de ändå åkte söderut. Min man har snart hållt på med flytten i 12 timmar....

Har kutat runt efter ponny på dammig ridbana i sol och värme. Känner mig halvfräsch iom det. Så ringer särbon och tycker vi ska dra och käka.
Tur att vi bor på landet iom min halvdana snabbuppfräschning.
Har också fångat in någon rovfågel som irrat in i stallet. De i stallet tyckte jag skulle addera bird wisperer till cv:t. :up:

Men hallå katten. Jag har inte tid med en katt som klänger sig fast i axeln och mitt armveck under rumpan, sover sött och piskar mig i ansiktet när jag flyttar mig. Det är pekfingervals som gäller och varnande småbett om det blir obekvämt (för katten) :meh:

Tvättar och packar och grejar. Har idag ringt försäkringsbolaget pga gnagare i vägg/golv. Hur äckligt är inte det? Och de har inte tid att komma förrän onsdag nästa vecka! Jag försökte be snällt att de kunde skicka ut några idag men det gick tydligen inte. Det var fler än jag som hade problem med allt från fjärilar till gnagare den här tiden på året. Blää! Tur i oturen att man ska bort några dagar. Jag är livrädd att de tar sig in så jag möter en sån där på golvet.

Stackars min man :( Han är flytthjälp till mina föräldrar idag, eftersom min mamma inte kan lyfta. De sa att det skulle vara en vända (det är en hel del mil att köra...) men visade sig vara två :banghead: Så om ett tag beräknas de vara framme i nya huset, ska lasta av, sedan ska stackaren köra genom mer än halva Skåne igen för att lämna lastbilen och hämta bilen. Fattar inte hur min pappa hade kunnat uppskatta så fel, två vändor PLUS att mina syskon körde fullproppade bilar igår när de ändå åkte söderut. Min man har snart hållt på med flytten i 12 timmar....
Usch! Hatar flytt! Jag och maken var extremt osams den gången vi provade att hyra släp och köra själva. Det fick faktiskt bli flyttfirma gången efter, för relationens skull.

Jag BORDE gå ut och bära taktegel till containern. Orkar inte. Får göra någon liten timme imorgon. Mellan kandidatfotografering och provtagning och sammanträde. Suck.

Plus att jag har hela torsdagen på mig. Misstänker dock att jag itne kommer att klara den gamla sönderrostade pannmuren, som verkar väga bly. I värsta fall får den stå kvar och vänta på nästa års städryck.

Skål i stället! :up:

Usch! Hatar flytt! Jag och maken var extremt osams den gången vi provade att hyra släp och köra själva. Det fick faktiskt bli flyttfirma gången efter, för relationens skull.
Jag tyckte de skulle anlita flyttfirma också, det är bara ren snålhet att de inte gör det.

Pratade med min man och när han kom fram var allt inte packat, det skulle endast vara kartongen men visade sig vara möbler också och det var 40 flyttkartonger - men det hade behövts lika många till :banghead:

Jag tyckte de skulle anlita flyttfirma också, det är bara ren snålhet att de inte gör det.

Pratade med min man och när han kom fram var allt inte packat, det skulle endast vara kartongen men visade sig vara möbler också och det var 40 flyttkartonger - men det hade behövts lika många till :banghead:
Herrejösses. Vi fick frågan om vi kunde hjälpa till med en flytt någon gång efter att vi anlitade flyttfirma. Vi gav kontaktuppgifter till firman i stället :rofl:

Jag är så pollensjuk. Jag har knappt någon hörsel pga svullna hörselgångar, svullen hals och bihålorna håller på att sprängas. :down:

Jag hade tydligen inte ont i skallen så det räckte utan var tvungen att krossa lite porslin i golvet för att bli nöjd efter smällen och dammsugarens dån :banghead:

Har har vi ocksa pollen varre an vanligt. :banghead: Fortfarande. :crazy: Det har varit en plaga sedan February ... och ar faktiskt lite mindre nu nar frukt och not-trad, syrener, magnolias och de flesta trad blommat klart. Jag tror det bara ar dogwood och rhododendron kvar som ar trad.
Det blommar dock fullt med azalea och andra buskar i valdsamma farger och vackert som bara den ... men de har alla pollen. :meh: Och sa var det gras :cautious: forsta hoskorden har borjat.:arghh: Det ar dags for mig att ringa allergi lakaren igen.

Jag har äntligen fått klart enkäterna till min rapport som ska skickas ut imorgon. Har suttit fast och inte kommit på varken vinkling av frågan eller vad jag vill veta så äntligen :banana: Jag misstänker det beror på mitt lyckorus sedan igår, hoppas det håller i sig till imorgon så det blir lite lättare att kliva upp :p Nu dags för mat och en god cider till :d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 545
Senast: Kakis
·
Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 912
Senast: Derivata
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka