Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
det är fredag. Och i övermorgon är det fredag igen.På jobbet. Det känns som FREDAG !!
Sluta hjälpa till med sånt du inte har ansvar för!! Andras kriser och andras velighet är just deras.jag håller på att bli galen, en kompis hörde av sig och klagade på att en annan kompis var dum, hela grejen var verkligen skolgårdsnivå så mitt svar var, prata med varandra så nu är jag dum. En annan kompis håller på och bryter ihop över uppgiften vi skriver och jag har typ fått hjälpa hen med att komma på en idé, hur hen ska gå vidare och peppa hen att hen är duktig. Sen håller dottern på att bli sjuk, men velade en halvtimme om hon skulle göra NP provet innan hon åkte hem eller inte och jag försöker skriva klart min inlämning, komma igång med uppsatsen och dessutom planera inför tävlingen i helgen som ingen annan tydligen tänker ta något ansvar för, trots att jag har varit väldigt tydlig med att jag inte tänker ta ansvaret för den eftersom det är helt ny form för mig.
Jag har svårt att sluta hjälpa människor som ber om hjälp, även om jag ibland tycker att de kan försöka själva. Men nu hade visst kompisen och kompisen rett upp det hela och jag hade visst rätt hela tiden, de hade missförstått varandra.Sluta hjälpa till med sånt du inte har ansvar för!! Andras kriser och andras velighet är just deras.
Skit i den där förbannade tävlingen - MORR - annars lär du dem ju bra att de kan ge fan i allt och du fixar det......
/bistertanten
Det är iaf en bra insikt. Något du har att jobba på. Tar säkert tid. Kanske flera år. Eller så bestämmer du dig för att släppa mer fast det känns jobbigt. Just för att du ska orka i längden. En del människor är ju lite så, däribland jag, allt eller inget och vill ha stor koll.Jag har svårt att sluta hjälpa människor som ber om hjälp, även om jag ibland tycker att de kan försöka själva. Men nu hade visst kompisen och kompisen rett upp det hela och jag hade visst rätt hela tiden, de hade missförstått varandra.
Tävlingen... ja du, jag misstänker att det är mitt kontrollbehov som har slagit krokben på mig själv och gjort att folk inte tar några egna ansvar, nu när jag förväntar mig det av dem så är det helt chockade, jag hade ett fantastiskt samtal igår kväll när en ringde och berättade att hen hade gjort det som hen hade tagit åt sig att göra. Jag funderade mest på om hen ville ha ett "bra jobbat" men insåg efter en stund att hen på fullt allvar trodde att jag ville veta att det var gjort och hur. Så min övning inför sommaren är att backa undan och låta folk ta ansvar på egen hand. Jag har mejlat den som ska ha ansvaret för tävlingen och lämpat en massa frågor i knät på hen som hen får lov att ta tag i. Hen kommer att gnälla att hen inte har tid men jag har inte heller tid och det är hen som har tjatat om att vi ska ha den här tävlingen.