Vi pysslar vidare ,Del LXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag undrar om skolorna tänker på att när jag är ute och vickar så kollar jag samtidigt in om jag kan tänka mig att jobba där i framtiden. Om jag skulle välja att jobba i vår lilla stad på högstadiet så vet jag att jag kommer att välja den ena skolan, trevlig stämning i personalrummet, rektorn hälsade även vikarien välkommen och kom fram och frågade efteråt hur det hade gått. Den andra skolan hälsar knappt ingen när man kommer in i lärarrummet, inte ens på varandra, ber man om hjälp så får man minsta möjliga och ingen har sagt välkommen. :cautious:

Avtagbara dragkrokar är djävulens påfund :devil: Kolla om du kan byta till ett fast drag och typbesiktiga det istället, borde bli billigare. :up: Förra bilen köpte vi ny från butik och fick alltså "plocka ihop" vad vi ville, försäljare försökte sälja på oss avtagbart drag vilket vi tokvägrade. När vi köpte den här så var det bland det första vi kollade, fast drag! :up:
Har funderat på det,men ett nytt drag kostar ca 1800 o sen ska det gammla demonteras o nästa sättas på då är jag uppe i runt 4-4500 när jag kan byta bara den löstagbara delen för runt 2500 och skruva av/på den själv.

Har funderat på det,men ett nytt drag kostar ca 1800 o sen ska det gammla demonteras o nästa sättas på då är jag uppe i runt 4-4500 när jag kan byta bara den löstagbara delen för runt 2500 och skruva av/på den själv.
Okej ja då är det billigare då, men då har du samma problem nästa år också. :angel:

Var på mitt sommarjobb och fick lite genomgång. De hade fått för sig att jag skulle stanna till 31/12, inte 31/8. Sa att på kontraktet står 31/8, och sedan börjar jag på min fasta tjänst efter det. Blev lite sura miner men vad fan, om de inte kan ge besked om något till hösten och jag får ett kontrakt som sträcker sig till 31/8, så nog tusan letar jag annat?! Chefen trodde hon skrivit 31/12 i kontraktet men icke. Det skriks efter personal inom mitt yrke, det borde vara solklart att jag kommer ta en tillsvidaretjänst istället.

Var på mitt sommarjobb och fick lite genomgång. De hade fått för sig att jag skulle stanna till 31/12, inte 31/8. Sa att på kontraktet står 31/8, och sedan börjar jag på min fasta tjänst efter det. Blev lite sura miner men vad fan, om de inte kan ge besked om något till hösten och jag får ett kontrakt som sträcker sig till 31/8, så nog tusan letar jag annat?! Chefen trodde hon skrivit 31/12 i kontraktet men icke. Det skriks efter personal inom mitt yrke, det borde vara solklart att jag kommer ta en tillsvidaretjänst istället.
Känns som att dom får skylla sig lite själv då ju! Jag hade också letat annat om jag bara fick ett vik över sommaren.

Inte direkt ditt fel att chefen inte har koll på tiderna och liknande så är det någon hon ska vara sur på så är det väl sin egna dåliga koll? Självklart förstår jag att man väljer en fast tjänst före ett vikariat..

På väg hem från jobbet, vi var ute och käkade lunch tillsammans på en restaurang som låg på stranden!
Riktigt gött och vädret skadar ju inte heller :D

20180509_152101.webp

(Inget filter, jag lovar!)

På väg hem från jobbet, vi var ute och käkade lunch tillsammans på en restaurang som låg på stranden!
Riktigt gött och vädret skadar ju inte heller :D

Visa bifogad fil 14574

(Inget filter, jag lovar!)
Men å så mysigt :love:

Hade gärna haft närmare stranden. Ca en mil till en större badsjö och sen närmaste ån men där går det knappast att bada.

Kl

Glad att ha jobbat på kontoret. Intensivt och utan avbrott. Fått en del gjort. Imorgon tar jag ledigt utöver stallsysslor.
Sugen på ett glas rosé och grillat men skippar det idag då jag är själv och det känns lite off då. Plus att det är jobb ikväll.
Imorgon får jag dock gäster :)

Problem löst :up: enl våran lokala besiktningsställe så är det bara att ta va kulan o köra in så blir bilen UA,det kunde väl nötterna på dekkra eller opus sagt tidigare :arghh:
Och verstan hade inte tid fören på onsdag om jag inte skruvar av det själv under svordomar,brutna naglar,kanske ändå inte får bort det ,mm.

Jag undrar om skolorna tänker på att när jag är ute och vickar så kollar jag samtidigt in om jag kan tänka mig att jobba där i framtiden. Om jag skulle välja att jobba i vår lilla stad på högstadiet så vet jag att jag kommer att välja den ena skolan, trevlig stämning i personalrummet, rektorn hälsade även vikarien välkommen och kom fram och frågade efteråt hur det hade gått. Den andra skolan hälsar knappt ingen när man kommer in i lärarrummet, inte ens på varandra, ber man om hjälp så får man minsta möjliga och ingen har sagt välkommen. :cautious:
Vikarier blir ofta utsatta för sånt, tyvärr. Jag har alltid försökt inleda en konversation men jag vet
hur snacket går bland andra. Lite översittar attityd.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 542
Senast: Kakis
·
Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 909
Senast: Derivata
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?

Hund, Katt, Andra Djur