Vi pysslar vidare ,Del LXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Först var det avsaknad av nyckel,sen när nycklen äntligen kom från tyskland så gick det ändå inte att vrida runt låscylindern så på den vägen är det.
Du är inte från Halland möjligen :p?
Nycklen, sadlen, cyklen o.s.v (hade aldrig hört det förrän jag bodde i Halmstad) :laugh:

Vad gör jag? Njuter i solen :love: lite väl mycket blåst bara, nästan så jag tror att jag är i Skåne :cautious:
IMG_20180509_164850_736.webp

Nu ar det hog tid for mig att ga ut och trana mina hundar och den lilla board & train jag har just nu. (Hon ar fantastisk. Hon haller pa att ga in i hoglop just nu och hon och Tate lag och stirrade pa varandra pa varsin sida av en "puppy pen" avdelare. Hon borjade pipa lite, men pa andra tillsagelsen "Nehejdu, det dar far du sluta med!" rullade hon ihop sig och la sig at andra hallet och somnade:heart)
Det ar inte latt att kora tre hundar effektivt ... jag har sa forbaskat ont i ryggen sa mina far inte den traning de borde. Det blir en hel massa nosework traning dock ... det blir de sa harligt trotta av och jag gillar verkligen hundar som sover. :laugh:

Har haft en toppendag på nya jobbet. Såhär i början så får jag gå med en kollega för att lära mig allt, men idag blev det byte av kollega för min del. Dagens kollega var otroligt pedagogisk och supertrevlig. Vi jobbade kanonbra ihop och det kändes som om jag lärde mig mer idag än vad jag innan lärde mig på en hel vecka. Dessutom hoppade chefen in som "vanlig anställd" idag pga personalbrist, så vi hamnade att prata en del och jäklar vad trevlig han är :D Så ja. Just nu har jag svårt att tänka mig ett bättre jobb. Inser också att det här är första gången nästan någonsin som jag faktiskt har arbetskollegor. Det är ju en hur bra sak som helst att ha (åtminstone när alla är så otroligt trevliga som mina kollegor är).

Vikarier blir ofta utsatta för sånt, tyvärr. Jag har alltid försökt inleda en konversation men jag vet
hur snacket går bland andra. Lite översittar attityd.
Jag undrar lite hur man tänker att man dels ska locka in nya i yrket eller ens få vikarier som vill komma tillbaka till skolan. Jag får relativt ofta välja vilken skolan jag vill vicka på eftersom vikariebristen är fullständig. Jag väljer alltid skolan där jag får bäst bemötande. Nu har jag till och med lovat att jobba tre dagar på ett mellanstadium bara för att den ordinarie lärare och övrig personal har varit supertrevliga och verkligen fått mig att känna mig välkommen. Jag som inte alls vill jobba med så små barn. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 542
Senast: Kakis
·
Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 906
Senast: Derivata
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka