Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Verkstadskillen var snäll och rar, dvs ingenting för mig :p

Jag har en dealbreaker, fel dialekt. Det går verkligen inte, även om jag försöker ha överseende med det.
Med kompisar så bryr jag mig men jag kan inte bli attraherad av någon som inte har en snygg röst.

Åh vilken omskrivning av omdömet jag fick :angel:

Tack :)
Fick precis namnet av min kollega :D

Hetsen fram tills dess. Tur du köpte en häst under tiden. Så lång tid det skulle ta, han fanns ju på listan kompisen gjorde över den knapphändiga infon du hade. "Alla killar ålder xx som bor inom 500 m från station xx". Skrattade så jag höll på att dö när den listan presenterades :rofl::rofl::rofl:

Ja, jag måste bara fundera ut vad jag ska skriva.

Då kommer du aldrig skicka något :p

Åh vilken omskrivning av omdömet jag fick :angel:

Hetsen fram tills dess. Tur du köpte en häst under tiden. Så lång tid det skulle ta, han fanns ju på listan kompisen gjorde över den knapphändiga infon du hade. "Alla killar ålder xx som bor inom 500 m från station xx". Skrattade så jag höll på att dö när den listan presenterades :rofl::rofl::rofl:

Då kommer du aldrig skicka något :p

Hahaha, det omdömet du fick var väldigt ärligt :D

Jag vet, men listan hjälpte ju inte när han inte fanns på fb. Skrattade också när jag fick den, här har du, någon av dem måste det vara :rofl:

Antagligen inte :p

Jag blev sugen på en allahjärtansdagdejt igår och slängde ut en annons på en dejtingsida. Efter en mejlbomb på närmare hundra meddelanden, hittade jag den perfekta dejten för kvällen. Trevlig, intressant och rolig professor/forskare. Spenderade kvällen och halva natten på en mysig italienare med trerätters och intressanta samtal. Kanske inte mitt livs kärlek, men ett intressant möte :)

Haha, vilken värld :D

Dagens profil:
"Gillar hundar, glass, skidor, löpning, fjällen och killar med muskler"

Känns som att hon borde kunna välja och vraka bland alla spännisbilder på tinder då? :D

Enligt undersökningar av diverse användare på buke fanns det väldigt många killar med spännisbilder :).
Nå. Nu är det ju ändå så att det finns ganska exakt lika många män som kvinnor i Sverige (jag begränsar mig till Sverige då jag är osäker på tex Kina i sammanhanget). En viss andel av båda könen är gay, men det bör ändå finnas ungefär lika många manliga som kvinnliga heterosinglar.

Det betyder att det bör vara ungefär lika lätt/svårt för både män och kvinnor att hitta någon att vara ihop med.

Sen har vi ju vissa sociala och demografiska skillnader. Kortfattat är kvinnor mer rörliga, de flyttar oftare från landsbygden till de större städerna än män och de skaffar i högre grad erforderlig utbildning vid behov än vad män gör. Så i städerna råder kvinnoöverskott, på landsbygden råder mansöverskott, utifrån antagandet att den heterosexuella parbildningen helst ska gå jämnt upp, så att säga.

Om något, finns det fler kvinnor totalt i Sverige, vilket bland annat har att göra med att kvinnor lever längre. Så om du bara lyckas framställa dig så att någon av de många rörliga, välutbildade kvinnorna i någon av de större städerna vill ha dig, så är ditt problem löst med statistiska metoder. Den grupp som så att säga är missgynnad på området, är ju just de äldsta kvinnorna. Men dit hör ju inte du.

Nå. Nu är det ju ändå så att det finns ganska exakt lika många män som kvinnor i Sverige (jag begränsar mig till Sverige då jag är osäker på tex Kina i sammanhanget). En viss andel av båda könen är gay, men det bör ändå finnas ungefär lika många manliga som kvinnliga heterosinglar.

Det betyder att det bör vara ungefär lika lätt/svårt för både män och kvinnor att hitta någon att vara ihop med.

Sen har vi ju vissa sociala och demografiska skillnader. Kortfattat är kvinnor mer rörliga, de flyttar oftare från landsbygden till de större städerna än män och de skaffar i högre grad erforderlig utbildning vid behov än vad män gör. Så i städerna råder kvinnoöverskott, på landsbygden råder mansöverskott, utifrån antagandet att den heterosexuella parbildningen helst ska gå jämnt upp, så att säga.

Om något, finns det fler kvinnor totalt i Sverige, vilket bland annat har att göra med att kvinnor lever längre. Så om du bara lyckas framställa dig så att någon av de många rörliga, välutbildade kvinnorna i någon av de större städerna vill ha dig, så är ditt problem löst med statistiska metoder. Den grupp som så att säga är missgynnad på området, är ju just de äldsta kvinnorna. Men dit hör ju inte du.

Fast du glömde ju de små men viktiga detajerna att det finns ett överskott av män på alla dejtingsidor. Samtidigt som det finns ett överskott av män i dom mindre städerna. Mest uppenbart i norr. Sen nästa detalj att kvinnor är mindre benägna att swipa höger på män än tvärtom.

Enligt undersökningar av diverse användare på buke fanns det väldigt många killar med spännisbilder :).
Du vet - är det någon med de intressena så ska det säkert vara rätt sorts hund som tränas på rätt sätt med en viss metod, till det en viss sorts märksesglass och en viss sorts skidåkning under särskilda förhållanden, löpningen liknande fast på barmark förträdesvis i minst sagt backigt landskap. Och ska en grabb hänga med där och få med sig sin rygga mm så krävs det nog han är satan i gatan vältränad. Att hitta en så vältränad person med en intresseprofil så de har en chans till en svettig kram nångång då och då, som dessutom vill - då får det nog letas.
De där karlarna med spennisbilder går säkert bort allihopa - de tror bara de är tränade men kroknar säkert inom några mil.

Fast du glömde ju de små men viktiga detajerna att det finns ett överskott av män på alla dejtingsidor. Samtidigt som det finns ett överskott av män i dom mindre städerna. Mest uppenbart i norr. Sen nästa detalj att kvinnor är mindre benägna att swipa höger på män än tvärtom.
Precis. Kvinnor är mer rörliga, anpassar sig bättre till nya samhälleliga krav genom att tex utibilda sig och att flytta. Män gör detta i lägre grad. Därav den demografiska snedfördelningen.

De män som lyckas framställa sig sådana att de här rörliga och förändrings- och utvecklingsbenägna kvinnorna vill ha dem, hittar nog också en partner ganska snart.

Det bör ju ändå vara viktigare hurdan könsfördelningen är i verkligheten än på dejtingsidor, vad gäller förutsättningarna för heteroparbildningar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 563
Senast: Whoever
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 664
Senast: LovingLife
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar