Och du bor i Östergötland?
Jag vet
Pratar sjukt snyggt
Bred östgötska går bort.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och du bor i Östergötland?
Verkstadskillen var snäll och rar, dvs ingenting för mig
Jag har en dealbreaker, fel dialekt. Det går verkligen inte, även om jag försöker ha överseende med det.
Med kompisar så bryr jag mig men jag kan inte bli attraherad av någon som inte har en snygg röst.
Vad är då fel dialekt? *nyfiken*
Ingen verkar veta vad den där föraren heter. Folk verkar veta vem jag menar men inget namn.
Börjar känna mig som ungen i sjätte sinnet, han är egentligen död och folk tror att jag stod och pratade med mig själv
Har satt en kollega som bytt till SJ att ta reda på det.
Att fråga min exman eller den andra SJ är uteslutet, så kan jag likagärna sätta in en annons i Aftonbladet med bild och allt.
Har du datum och tågnummer? Skicka pm i såna fall.
Haha, jag förstår dig fast jag går inte så mycket på dialekt (inte medvetet iaf). Däremot attraheras jag inte av folk som pratar slarvigt, folk som mumlar eller på annat sätt inte pratar tydligt, folk som använder ord utan att egentligen veta hur de ska användas osv.Verkstadskillen var snäll och rar, dvs ingenting för mig
Jag har en dealbreaker, fel dialekt. Det går verkligen inte, även om jag försöker ha överseende med det.
Med kompisar så bryr jag mig men jag kan inte bli attraherad av någon som inte har en snygg röst.
Jag känner mig så elak om jag skriver det
Östgötska kan jag gnälla på eftersom jag pratar det själv så det känns mer okej.
Jag tänkte mer om det var vissa specifika, eller om det var mer generellt om de uttalade ord annorlunda än din dialekt etc.
Äh, skicka ett sms Du har väl gjort betydligt knäppare saker än så innan.Han finns inte på sociala medier
Så jag kan ringa, skicka ett sms, skriva ett brev eller skicka ett mail till hans jobbmail.
Känner mig inte bekväm med något av det.
Får väl hoppas jag stöter på honom igen och fråga om han vill ses utanför jobbet.
Exakt min tanke!Och du bor i Östergötland?
Det är en specifik.
Annars gillar jag de flesta dialekter, dalmål tex är underbart att lyssna på.
Han finns inte på sociala medier
Så jag kan ringa, skicka ett sms, skriva ett brev eller skicka ett mail till hans jobbmail.
Känner mig inte bekväm med något av det.
Får väl hoppas jag stöter på honom igen och fråga om han vill ses utanför jobbet.
Ring eller smsa! Fatta vad coolt det vore om nån hörde av sig sådär!
@Bison Tycker också du kan skicka ett sms! Jag skulle bli jättesmickrad om jag fått ett sånt sms.
//r
Äh, skicka ett sms Du har väl gjort betydligt knäppare saker än så innan.
Kan uppdatera med att ingen av de jag träffar/pratar med har skickat några gulliga alla hjärtans dag-meddelanden. Antar att det betyder att de känner mig lite nu iaf