Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag förstår att man använder ignore men inte behovet att påtala att man gör det.
Läste du vad jag skrev?
Jo, men är det inte jättebra att unken kvinnosyn inte accepteras? Att det statueras att det inte är välkommet på Bukefalos? Unken kvinnosyn är inte taskigt mot en enskild användare, men mot 99% av alla medlemmar på Buke.

Vansinnigt stor igenkänningsfaktor på den där artikeln :cry: Det tog mig många år innan jag sa ifrån om sexet inte fungerade men nog sjutton har jag bitit ihop vid tillfällen.

Min nuvarande man skulle bli vansinnig om jag inte säger ifrån om det inte fungerar :love:

"Research shows that 30 percent of women report pain during vaginal sex, 72 percent report pain during anal sex, and "large proportions" don't tell their partners when sex hurts."

Skrämmande ! Men varför bet du ihop? Som kille vore det ju hemskt om man visste att partnern tyckte det gjorde ont.

"When it comes to 'good sex,'" she told me, "women often mean without pain, men often mean they had orgasms."

Är det på den nivån här på buke också? När man säger att det var dåligt/bra sex?

Fast vad @LenaH säger är ju bara att det är taskigt att basunera ut att man ignorerar någon, inte att själva ignorerandet är fel.

Jo, men hamnar vi inte då i en vågskålssituation igen typ;

@Hero Jag hakar på här. Det du skriver, @Hero , och som är en av de saker som är så obehagliga, är att du själv tillskriver stor vikt till ditt obehag inför att en dejt har en kompis med sig. Det är besvärligt för dig. De risker, å andra sidan, som dejten faktiskt skyddar sig mot genom att ha en kompis med sig, är du blind för. Helt blind. Du förklarar bara hur överdrivna tjejers försiktighetsåtgärder är och/eller missriktade. Det är oerhört obehagligt att läsa dina inlägg.

"Research shows that 30 percent of women report pain during vaginal sex, 72 percent report pain during anal sex, and "large proportions" don't tell their partners when sex hurts."

Skrämmande ? Men varför bet du ihop? Som kille vore det ju hemskt om man visste att partnern tyckte det gjorde ont.

"When it comes to 'good sex,'" she told me, "women often mean without pain, men often mean they had orgasms."

Är det på den nivån här på buke också? När man säger att det var dåligt/bra sex?

Du är så j-la clueless att jag blir matt. Du fick till lite trevlig victim blaming där också ("Men varför bet du ihop") :up:

Det beror på ingrodda strukturer som vi äntligen har börjat riva sönder. Vi kvinnor har så enormt länge indoktrinerats till att vi inte är lika viktiga som män och det genomsyrar hela vårt samhälle, inkl i sängen. Alla män är som sagt inte svin men ni har ett övertag från dag ett, enbart pga y-kromosomen.

Som privilegierad är det svårt att se sig själv som något annat än "god". Jag ligger ändå rätt bra till på rangordningen som vit kvinna men jag försöker iaf se problematiken i att jag automatiskt får fördelar pga det. En vit man trumfar mig alltid rangordningsmässigt dock.

giphy.gif

Lite OT men ändå inte. Jag (svart) hade en diskussion med en bekant kvinna (röd), som valde ta bort sina inlägg och inte fortsätta svara... :(
Visa bifogad fil 11261
Men aaargh! :banghead:
Det är väl klart att #metoo gått för långt. Det är ju så synd om männen som inte kan närma sig en kvinna eller hälsa längre utan att bli fängslade för våldtäkt...

Mvh bitter arg och sarkastisk

Jo, men är det inte jättebra att unken kvinnosyn inte accepteras? Att det statueras att det inte är välkommet på Bukefalos? Unken kvinnosyn är inte taskigt mot en enskild användare, men mot 99% av alla medlemmar på Buke.
Du verkar fortfarande inte förstått vad jag skriver.

På vilket sätt bemöter man unken kvinnosyn genom att påtala att man har en användare på ignore?

Rent generellt gäller att man faktiskt måste använda vanlig hyfs på forumet och tycker man att någon har taskiga åsikter och värderingar så kan man argumentera emot men att bete sig illa och gå till personangrepp kommer leda till repressalier.

Jag vill förtydliga att ovan inte gäller bara de citerade inläggen jag använde ovan utan rent generellt i tråden så verkar frustrationen ibland ta överhanden över hyfset.

Det var bara en fråga.
Så det var för att du inte kände dig lika viktig som mannen ?

Jag. Orkar. Inte. Förklara. Igen.

Läs på om maktstrukturer, feministiskt teori och generell historia. Då kommer det förhoppningsvis att klarna.

Jag kan varmt rekommendera publikationen "Historiskan" eftersom vi blivit bortryckta ur en stor del av den traditionella historieskrivningen också.

Hur hemskt det vore för killen känns totalt underordnat tjejer som känner sig tvungna att ställa upp på smärtsamt sex.

Min erfarenhet är att många inte ens ser det som att de ställer upp utan snarare bara att det bara Är så. Sex gör ont eller är obehagligt och det spelar ingen roll för det är inte min njutning som är i centrum här. Förutom när killen ska tända på den, eller en spelad version. Njuter man inte duktigt kan det hända att han väser "men stöna då för i helvete man kan ju tro att du inte njuter, hur tror du det känns för mig?!". True story.

Du verkar fortfarande inte förstått vad jag skriver.

På vilket sätt bemöter man unken kvinnosyn genom att påtala att man har en användare på ignore?

Rent generellt gäller att man faktiskt måste använda vanlig hyfs på forumet och tycker man att någon har taskiga åsikter och värderingar så kan man argumentera emot men att bete sig illa och gå till personangrepp kommer leda till repressalier.

Jag vill förtydliga att ovan inte gäller bara de citerade inläggen jag använde ovan utan rent generellt i tråden så verkar frustrationen ibland ta överhanden över hyfset.
Klart jag förstår :cool: Jag kanske inte riktigt vill hålla med ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 568
Senast: Whoever
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 670
Senast: LovingLife
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar