Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan snart skriva en bok, Bison och lokförarna :laugh:

Åkte pendel hem från jobbet, eller försökte iaf. Blev något fel, alla fick kliva av och invänta ersättningsbuss.
Stötte ihop med en sj-förare på plattformen och när kollegor möts så hejar man och när det är ett inställt tåg så pratar man om det.
Gjorde sällskap till bussen och pratade vidare, tog en jävla tid innan den kom så vi hann prata mycket.
Han var så trevlig! Ni vet när man får en sådär genuint bra känsla inför en annan människa?
Måste ta reda på vem han är!

Tänk det hysteriskt roliga om vi skulle dejta eller bli intresserade av samma SJ-förare. Haha. Jag abonnerar ju på två. ;) haha. Men senaste TTJ informerade om att SJ har 1100 förare så vi har ju lite att välja på. ;)

Tänk det hysteriskt roliga om vi skulle dejta eller bli intresserade av samma SJ-förare. Haha. Jag abonnerar ju på två. ;) haha. Men senaste TTJ informerade om att SJ har 1100 förare så vi har ju lite att välja på. ;)

Hahaha :D
Det är just det, det jobbar ju så jävla många på SJ :arghh:
Skulle kunna fråga min andra SJ-förare vem han är men det vill jag helst inte :meh:
Vill inte fråga min exman heller :p

Är det tinder som gäller nuförtiden? Huuur ska man träffa folk när man inte är nån som direkt hänger på krogen?
Jag borde börja få betalt snart för jag gör så mycket reklam för dom men :) Meetup grupper! Jag har träffat så många roliga intressanta människor genom mina grupper och eftersom de oftast är grundade på något intresse så vet man att man iaf har EN sak gemensamt och något att prata om :)

Jag borde börja få betalt snart för jag gör så mycket reklam för dom men :) Meetup grupper! Jag har träffat så många roliga intressanta människor genom mina grupper och eftersom de oftast är grundade på något intresse så vet man att man iaf har EN sak gemensamt och något att prata om :)

Vad är det och vars hittar man det? :)

@Hero Jag hakar på här. Det du skriver, @Hero , och som är en av de saker som är så obehagliga, är att du själv tillskriver stor vikt till ditt obehag inför att en dejt har en kompis med sig. Det är besvärligt för dig. De risker, å andra sidan, som dejten faktiskt skyddar sig mot genom att ha en kompis med sig, är du blind för. Helt blind. Du förklarar bara hur överdrivna tjejers försiktighetsåtgärder är och/eller missriktade. Det är oerhört obehagligt att läsa dina inlägg.
Jag testade Meetup och det fanns inte många grupper eller aktiva. Fungerar nog precis som Tinder bäst i storstäderna och framförallt i Stockholm. Visst man kan starta egna grupper. Men jag tror Tinder fortfarande är enklast.

Men jag vill inte ha dickpics bara för att jag letar någon att ligga med! :arghh: Varför är alla män puckon för?

Mvh bitter och trött

Ps. Nej självklart inte alla män...

Lite OT men ändå inte. Jag (svart) hade en diskussion med en bekant kvinna (röd), som valde ta bort sina inlägg och inte fortsätta svara... :(
Skärmavbild 2018-02-14 kl. 11.04.19.webp

Har inte hunnit skriva om söndagens dejt förrän nu.

KATASTROF! Började dock bra. Trevlig kille, ganska ung och det kändes som att han försökte jobba upp sitt åldersmässiga underläge genom att försöka spela lite mer mogen än vad han nog egentligen var, han var dock rätt kul och han hade en gudabenådad kropp som jag satt och tittade på större delen av kvällen :D

Vi började hångla i soffan och det hettade till. Plötsligt tog han ett stenhårt tag i mina bröstvårtor och nöp till, det gjorde så ont att jag gjorde en helvändning och nästan lyckades få ner honom på golvet.
Jag frågade (läs: skrek) vad fan han sysslade med och han stammade chockat fram någon ursäkt om att han inte hade menat att ta i så. Jag var rasande och han ville bara sjunka genom jorden!

För mig var det en principsak. Man beter sig inte så mot någon man inte alls känner (tro mig, greppet var riktigt hårt och jag hade ont även dagen efter!) så jag bad honom klä på sig och dra. Han försökte flera gånger be om ursäkt men jag var alldeles för arg så han gick till sist. Jag vet inte om han försökte vara "manlig" genom att visa någon form av vad han trodde var dominans men det gör detsamma.
Någonstans känner jag att jag inte bara ställde till med en scen och slängde ut honom för mig egen skull, jag gjorde det också för de framtida tjejerna han kommer att träffa. Han skämdes verkligen otroligt mycket och lär aldrig göra om det och jag hoppas & tror att han kommer att vara mycket försiktigare i framtiden.

KATASTROF! Började dock bra. Trevlig kille, ganska ung och det kändes som att han försökte jobba upp sitt åldersmässiga underläge genom att försöka spela lite mer mogen än vad han nog egentligen var, han var dock rätt kul och han hade en gudabenådad kropp som jag satt och tittade på större delen av kvällen :D

Vi började hångla i soffan och det hettade till. Plötsligt tog han ett stenhårt tag i mina bröstvårtor och nöp till, det gjorde så ont att jag gjorde en helvändning och nästan lyckades få ner honom på golvet.
Jag frågade (läs: skrek) vad fan han sysslade med och han stammade chockat fram någon ursäkt om att han inte hade menat att ta i så. Jag var rasande och han ville bara sjunka genom jorden!

För mig var det en principsak. Man beter sig inte så mot någon man inte alls känner (tro mig, greppet var riktigt hårt och jag hade ont även dagen efter!) så jag bad honom klä på sig och dra. Han försökte flera gånger be om ursäkt men jag var alldeles för arg så han gick till sist. Jag vet inte om han försökte vara "manlig" genom att visa någon form av vad han trodde var dominans men det gör detsamma.
Någonstans känner jag att jag inte bara ställde till med en scen och slängde ut honom för mig egen skull, jag gjorde det också för de framtida tjejerna han kommer att träffa. Han skämdes verkligen otroligt mycket och lär aldrig göra om det och jag hoppas & tror att han kommer att vara mycket försiktigare i framtiden.
:confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused:
Nej, detta har inget att göra med att vara "manlig".

Det är intressant att läsa en tråd utan att se inläggen från den mest aktiva användaren. Dock lite tragikomiskt när man kan gissa sig till vad vederbörande skrivit utifrån svaren :laugh:

Har också satt på ignore sedan ett par dagar. Himla mycket lättare läsning nu! Tråkigt att det ska behöva bli så dock.

Lättare läsning men man märker också hur mycket utrymme det faktiskt tar..
Det här tar ju väldigt onödig plats också och är dessutom väldigt otrevligt.

Återigen - man får (och bör!) bemöta åsikter men att vara otrevlig mot en annan användare vare sig det är direkt eller indirekt är inte ok.

/mod

Det här tar ju väldigt onödig plats också och är dessutom väldigt otrevligt.

Återigen - man får (och bör!) bemöta åsikter men att vara otrevlig mot en annan användare vare sig det är direkt eller indirekt är inte ok.

/mod
Men alltså, jag förstår dom! Det har försökts att vidga vyerna för alla deltagare i tråden, och när det om och om igen kvarstår rutten kvinnosyn, så tröttnas det, faktiskt.... Det har ju inte pågått i en vecka direkt :(

Alltså... va?! O_o Hur kan man vara så urbota dum att man verkligen gör illa någon på det sättet (om det inte är något scenario man kommit överens om i förväg...).

Jag är mållös.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 573
Senast: Whoever
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 670
Senast: LovingLife
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar