Alltså.. Ja, jag förstår vad du menar. Det du skrivit om i tidigare inlägg att du inte känner dig förstådd och att ni inte riktigt delar samma grundtänk - det hade också stört mig om jag vore du. Det känns fundamentalt för mig att känna mig förstådd och sedd av min partner. Även om hen inte är som jag behöver hen förstå mig osv. På samma sätt som jag behöver förstå min partner.
Jag är nog lite cynisk men jag tänker att jag inte vill gå runt och hålla dörren öppen för bättre alternativ hela livet. Risken är ju i så fall att ingen duger för någon annan kan alltid vara bättre. Det är ju en balansgång det där. Men o andra sidan hade jag hade verkligen inte velat känna att jag "nöjer mig" med min partner och jag hade blivit helt förstörd om hen kände så om mig.
Där är jag.
Jag blir aldrig nöjd, det är så lätt att bara träffa någon annan så varför ska jag nöja mig?
Så känner jag även om kille verkar jättebra på alla sätt.
Sen håller jag med om att man inte ska ta någon för att just nöja sig men för mig har det uppenbarligen brakat iväg rätt ordentligt åt att inte bli nöjd utan bara vilja ha något annat hela tiden.