vet inte vad jag ska göra:S

Sv: mer än så

barn bör inte bara var önskade och efterlängtade, de bör också kunna tas om hand

WT- white trach

glt

Givetvis bör man även kunna ta hand om barnet och inte heller jag anser att ungdomar som inte gått färdigt gymnasiet ska börja skaffa barn. Dock så händer det ibland att tjejer blir gravida under sin gymnasietid och då får man göra det bästa av situationen. Det kommer inte gå åt helvete för alla unga föräldrar med barn.

Jag har en bekant vars flickvän blev gravid 17 år gammal. Hon åt p-piller (var väldigt noga med att ta dem) men blev gravid ändå. De ville inte göra abort. Han var 20 år och pluggade på högskola. Vad hände? De fick barn, han snabbade på sina studier enormt (och bibehöll sina bra betyg) och är idag doktorand. Hon var mammaledig en tid, tog paus från gymnasiet men gör nu klart sista året.

För alla unga par kanske det inte är rätt att behålla barnet, men de som vill behålla barnet bör inte räknas ut på förhand. De bör istället få det stöd de kommer behöva.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 045
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 703
Senast: Enya
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 924
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 627

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack 17
  • Banta/slimma ner shettis?